بزرگداشتی برای گوهر خیراندیش

این مستند به کارنامه هنری گوهر خیراندیش می‌پردازد و نقش‌آفرینی‌های او را در بیش از صد فیلم سینمایی ،سریال و تیاتر با حضور همکارانش در آن آثار مرور می‌کند. در این فیلم جمعی از اساتید سینمای ایران همچون ، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، جمشید مشایخی، کیانوش عیاری، عبداله اسکندری، ابراهیم حاتمی کیا، …

این مستند به کارنامه هنری گوهر خیراندیش می‌پردازد و نقش‌آفرینی‌های او را در بیش از صد فیلم سینمایی ،سریال و تیاتر با حضور همکارانش در آن آثار مرور می‌کند.

در این فیلم جمعی از اساتید سینمای ایران همچون ، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، جمشید مشایخی، کیانوش عیاری، عبداله اسکندری، ابراهیم حاتمی کیا، اصغر فرهادی، مهران مدیری، لیلا حاتمی، بهرام رادان، نیکی کریمی، تهمینه میلانی، کیومرث پوراحمد، بهمن فرمان آرا، اصغر هاشمی، ابوالحسن داوودی، رضا کیانیان، امین حیایی، حسن فتحی، مهناز افشار، شبنم مقدمی ، محمدرضا شریفی نیا، رامبد جوان، علیرضا زرین دست، بهروز افخمی، مهین نویدی، مهدی فخیم زاده، رضا بابک، خسرو معصومی، هنگامه قاضیانی، مجید انتظامی،کمند امیرسلیمانی، بهنوش بختیاری، بیژن بیرنگ، سعید نیک پور، جمال ساداتیان، علیرضا علویان، محمدحسین لطیفی، تورج منصوری، کمال تبریزی، کاظم راست گفتار، آتیلا پسیانی، ناصر هاشمی، شهره لرستانی، اکبر رحمتی، رحیم نوروزی، محمدرضا ورزی، سیمون سیمونیان، آزاده اسماعیل خانی، رضا درستکار، محمود عزیزی، مجتبی راعی، سیروس الوند، امیریل ارجمند و مسعود جعفری جوزانی حضور دارند و از فیلم ها و همکاری های مشترکشان با گوهر خیراندیش سخن می‌گویند.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان : پوریا حیدری اوره ، تصویربرداران :هاشم عطار، سینا کرمانی زاده، سیاوش نیک آیین، اکبر شهبازی و رضا عطار، تدوین: احسان واثقی ، علی مترصد ،آهنگساز : بهزاد عبدی ، سهند مهدی زاده ، طراحی و ترکیب صدا : علیرضا علویان ، صدابردار : جعفر علیان ،جلوه های ویژه کامپیوتری و طراحی تیتراژ: علیرضا قادری ، گفتار متن: محمدعلی دیباج ، عکاس :آزاد امین رشتی ،مدیر رسانه‌ای :منصوره بسمل ، دستیاران کارگردان : وحید پرشاد ، محسن لعل گودرزی ، پشتیبانی فنی : رضا شاه بین ، طراح پوستر : طناز امین

فیلم سینمایی”صبح خاکستر” بزودی در شبکه نمایش خانگی

فیلم سینمایی “صبح خاکستر” به کارگردانی حسن ناظر و تهیه کنندگی رضا آشتیانی از شنبه سوم مرداد ۹۴ در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌گردد.

در این فیلم پیمان آذین، سزار شکیر، زینب شکیر، عبدل ابوالسیدو، رضا بادامچی، کوروش مهری، آیسته بور کوسکایته، کریس روب، شنارا علی و وینی ویلسون حضور دارند.

فیلمنامه را کوروش مهری نوشته و آن را علیرضا رجایی مقدم و آرا پایایا (انگلستان) فیلمبرداری کرده است.

در خلاصه داستان: فرشاد که به تازگی ازدواج کرده به همراه همسرش در یک حادثه بمب گذاری در شهر لندن کشته می‌شود. مهران برادر او که فرمانده یکی از گروهان‌های تکاوری ارتش ایران است از این موضوع باخبر می‌شود. مهران برای گرفتن انتقام خون برادرش از گروه‌های تروریستی لندن به کشور انگلستان سفر می کند و در این راه با ماجراهای مختلفی روبرو می شود…

DVD فیلم سینمایی “صبح خاکستر” شامل گالری عکسهای فیلم ، صدای استریو دوباند و صدای دالبی ۵:۱ و با کیفیت تصویری عالی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

تبریزی با «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» به فرهنگسرای فردوس می‌رود

فیلم سینمایی «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» ساخته کمال تبریزی روز ۵ مرداد ماه در فرهنگسرای فردوس به نمایش در می‌آید و پس آز جلسه نقد و بررسی برگزار می‌شود.

این فیلم روز ۵ مرداد ماه ساعت ۱۸ با حضور کمال تبریزی کارگردان، مهدی کریمی تهیه کننده، محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری، اصغر نقی زاده و دیگر بازیگران در فرهنگسرای فردوس به نمایش در می‌آید.

همچنین پس از نمایش فیلم «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» جلسه نقد و بررسی این نشست با حضور عوامل و محمدرضا مقدسیان منتقد سینما برگزار می شود.

«از رئیس جمهور پاداش نگیرید» هم اکنون در گروه سینمایی پردیس زندگی اکران عمومی شده است و با وجود اینکه سینماهای حوزه هنری را در اختیار ندارد، اما توانسته با استقبال خوبی روبرو شود.

در «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» حسن معجونی، آتیلا پسیانی، احمد آقالو، بهمن زرین‌پور، صابر ابر، آشا محرابی، رضا بهبودی، روح‌الله حق‌گوی لسان، اصغر نقی‌زاده، بهنام وطن و…. بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است : یکی از مدیران ارشد به صورت کاملا اتفاقی به سفر حج می‌رود و در این سفر اتفاقاتی برایش می‌افتد که ظاهرش خوشایند نیست، اما همه این اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پیدا کند.

معرفی هیات انتخاب و داوران بخش طرح و ایده جشنواره فیلم یاس

هیات انتخاب و داوران بخش طرح و ایده فیلمنامه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ویدیویی، یاس معرفی شدند.

با پایان مهلت ارسال آثار در بخش طرح و ایده فیلمنامه این دوره از جشنواره، اعضای هیات انتخاب و داوری این بخش معرفی شدند.

بر اساس این خبر، ‌فرهاد توحیدی، حبیب احمدزاده و رضا مقصودی در سومین جشنواره فیلم یاس، طرح و ایده‌های رسیده به دبیرخانه را انتخاب و به داوری آثار می‌پردازند.

سومین جشنواره فیلم یاس در ۵ بخش مسابقه ایران، مسابقه فیلم‌های پویانمایی بلند، مسابقه سینما- ویدیو، مسابقه طرح و ایده فیلم‌نامه، مسابقه مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی و مسابقه بین‌الملل برگزار می‌شود که امسال چشم‌انداز آسیا به بخش مسابقه بین‌الملل اضافه شد.

موسسه رسانه‌های تصویری در سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس بخش مسابقه «طرح و ایده فیلم نامه» را با توجه به اهمیت نقش فیلمنامه در ارتقای آثار سینمایی و ویدیویی و همچنین کشف استعدادهای جوان در حوزه فیلمنامه نویسی با هدف بالا بردن سطح کمی و کیفی ادبیات نمایشی و ارزیابی طرح ها و ایده های نو برگزار می‌کند.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

نمایشخانه انتظامی میزبان «ننه دلاور و فرزندانش» می‌شود

نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» به کارگردانی “افشین زمانی” از ۱۸ مرداد در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود.

نمایش “ننه دلاور و فرزندانش” نوشته برتولت برشت و کارگردانی افشین زمانی، از ۱۸ مرداد، ساعت ۲۰:۳۰ در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می رود.

این نمایش چهار سال قبل نیز توسط همین کارگردان در سالن محراب به روی صحنه رفته بود و با بیش از ۲۵۰۰ مخاطب پر فروش ترین نمایش طی ۲ سال گذشته بوده است.

در این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای، تینا بخشی، یلدا عباسی، هومن رستگار، قاسم محبی، سهیل ساعی، پانته آ مرزبانیان، محمد ابوحمزه، شهروز شبستری، مهدی بزرگ زاده، امیر ستوده و … به ایفای نقش می پردازند.

همچنین “آزاده بخشی، دستیار کارگردان و برنامه ریز”، “علیرضا رنجبر، طراح گریم”، “لعیا رستمی، طراح لباس”، “بهزاد بختیاری، آهنگساز” و “امیر پارسائیان مهر، روابط عمومی و تبلیغات” این نمایش را بر عهده دارند.

“ننه دلاور و فرزندانش” از ۱۸ مرداد، ساعت ۲۰:۳۰، در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران میزبان مخاطبان است و پیش فروش این نمایش به زودی در سایت های تیوال و گیشه نت آغاز می شود.

«جام حسنلو» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

مستند «جام حسنلو» ساخته محمدرضا اصلانی در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

یکصد و سیزدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۵ مرداد به نمایش مستند «جام حسنلو» ساخته محمدرضا اصلانی اختصاص دارد.

در این برنامه هر دو نسخه این مستند یعنی نسخه سال ۱۳۴۶ که به صورت شانزده میلیمتری تولید شده و نسخه سال ۱۳۹۴ که به صورت رنگی ساخته شده است به نمایش در می آید.

نشست نقد و بررسی این مستند نیز با حضور محمدرضا اصلانی و سعید عقیقی برگزار می شود.

مستند «جام حسنلو» دوشنبه ۵ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

فرش قرمز ایرانی در تئاتر شهر

تئاتر فصل شکار بادبادک ها به کارگردانی «جلال تهرانی» در اجرای ویژه هنرمندان خود اقدام به برگزاری مراسم فرش قرمز ایرانی می‌کند.

این مراسم روز دوشنبه پنجم مرداد ماه با همکاری مکتب تهران ، مرکز ملی فرش ایران و تئاتر شهر برگزار می شود و در آن مرکز ملی فرش ایران برای نخستین بار فرش دستباف ایرانی را در یک مراسم پهن خواهد کرد.

«فصل شکار بادبادک ها» با بازی « بهنوش طباطبایی» کاری از مکتب تهران است که از ۲۲ تیرماه ساعت ۲۰:۴۵در سالن اصلی تاتر شهر در حال اجرا است.

علاقمندان جهت تهیه بلیط این تئاتر می توانند به سایت ایران کنسرت به آدرس Iranconcert.com و سایت تیک ایت Tik8.com و یا گیشه ی تئاتر شهر مراجعه کنند.

فراخوان ششمین دوره‌ مسابقه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان اعلام شد

فراخوان ششمین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان به عنوان یکی از بخش‌های جنبی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‏های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ در راستای توجه به جایگاه فیلمنامه به عنوان عنصر خلاقانه و اصلی در فیلمهای سینمایی، برای نخستین بار مسابقه طرح و فیلمنامه نویسی سینمای کودک و نوجوان به صورت بین المللی و به عنوان یکی از بخش‌های جنبی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم­های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رویکرد اصلی این مسابقه انتخاب طرح یا فیلمنامه‌هایی اعم از تالیفی یا اقتباسی برای کودک و نوجوان است که با توجه به مؤلفه‌های سینمایی بومی، ملی و ارزشی در ساختار و محتوا نوشته شده‌اند و نویسنده با شناخت کافی از ادبیات و قصه‌های ایرانی به توسعه فرهنگ اصیل و عامه ایرانی از طریق تقویت فضاهای فانتزی و تخیلی در سینمای کودک و نوجوان پرداخته است.

بر اساس این فراخوان؛ طرح و فیلمنامه‌ای می‌تواند در مسابقه شرکت کند که قبلا” بر اساس آن فیلمی ساخته نشده باشد و برای طرح و فیلمنامه اقتباسی ذکر نام اصلی اثر، نویسنده و مترجم آن ضروری است.

همچنین در این فراخوان آمده است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آثار اقتباسی برگزیده براساس کتاب‌های چاپ شده از سوی کانون، جوایزی ویژه اهدا خواهد شد. و بنیاد سینمایی فارابی نیز براساس الویت‌های فرهنگی خود و شورای راهبردی و سیاستگذاری سینمای کودک، اثر برگزیده‌ی بخش مسابقه را خریداری و در مراحل تولید حمایت خواهد کرد.

فیلمنامه‌نویسان و صاحبان طرح در صورت تمایل برای شرکت در این مسابقه می‌توانند طبق شرایط و مقررات، فیلمنامه و طرح های خود را به دبیرخانه مسابقه به نشانی تهران: خیابان جمهوری اسلامی خیابان سی تیر پلاک ۷۵، بنیاد سینمایی فارابی، تحویل یا ارسال نمایند.

علاقمندان برای دریافت و تکمیل نمونه فرم و سایر اطلاعات مورد نیاز می توانند به سایت جشنواره به نشانی www.icff.ir مراجعه فرمایند.

از تماشاخانه سه نقطه چه خبر؟

نمایش «اتاق ورونیکا» به کارگردانی مهسا نصیری یکشنبه ۴ مردادماه نیز اجرا خواهد داشت.

به دلیل استقبال تماشاگران، نمایش «اتاق ورونیکا» نوشته “آیرا لوین” و کارگردانی مهسا نصیری که اجرای خود را از۳۱ خرداد ماه در سالن استاد خسروی تماشاخانه سه نقطه آغاز کرده است، روز یکشنبه ۴ مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش میترا شاکری، مهدی علی پور، ساغر سیامکی، مرتضی سلمانی، هستند و سایر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: مرتضی سلمانی، مدیر صحنه: علیرضا ابراهیمی، گریم: نیلوفر گوهردوست، طراح لباس: میترا شاکری.

نمایش «اتاق ورونیکا» ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد خسروی تماشاخانه سه نقطه واقع در میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، اجرا می شود.

نمایش « مانیشکا » نوشته شهرام ابوالقاسمی و کارگردانی شهاب ملک پور یکشنبه ۴ مرداد ماه با برگزاری یک مراسم افتتاحیه در سالن زنده یاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه اجرای خود را آغاز می‌کند.

این اثر نمایشی که تمرینات پایانی خود را با حضور نویسنده نمایشنامه برگزار کرد از یکشنبه ۴ مرداد طی برگزاری یک مراسم افتتاحیه با حضور دکتر مسعود دلخواه اجرای خود را آغاز می کند.

در این نمایش حمید رضا نقره دوست و شفق خانی به ایفای نقش می ‌پردازند و از دیگر عوامل این نمایش می توان به حمیدرضا هدایتی به عنوان مشاور کارگردان، دستیار کارگردان: آبتین احمدیان، برنامه ریز: مهرناز توکلی، مدیر صحنه: علی دولت یاری، طراح پوستر و بروشور: سعید خان قشلاقی و عکاس بابک صدقیانی، اشاره کرد.

نمایش “مانیشکا” تا ۴ شهریور ماه در سالن زنده یاد خسرو شکیبایی ، به نشانی میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده ، هر شب رأس ساعت ۱۹ به روی صحنه خواهد رفت.

فیلمی از کودکان کوبانی و شنگال در کاخ سفید آمریکا به نمایش می‌آید

فیلم مستند «زندگی در مرز» به کارگردانی هشت کودک جنگ‌زده کوبانی و شنگال (سنجار) در توسط سازمان عفو بین‌الملل در کاخ سفید در کشور آمریکا روی پرده می‌رود.

فیلم مستند «زندگی در مرز» (ژیان له سنوور) Life on the Border به کارگردانی هشت کودک جنگ‌زده از شهرهای کوبانی و شنگال (سنجار) توسط سازمان عفو بین‌الملل در هفته حقوق بشر و با معرفی «آنجلینا جولی» ستاره سینمای جهان، روز یکشنبه ۴ مردادماه جاری (۲۶ ژوئیه ۲۰۱۵) در کاخ سفید در شهر واشنگتن برای «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، دیپلمات‌ها، سیاستمداران و مسئولانی عالی رتبه این کشور به نمایش می‌آید.

«زندگی در مرز» هشت اپیزود و مجموعاً یک مستند بلند ۷۳ دقیقه‌ای را شامل می‌شود، که عبارتند از: اپیزود اول با نام «عشق شنگال» به کارگردانی «هازم خوردیده» ۱۳ ساله از شنگال، اپیزود دوم با نام «در جست‌وجوی حقیقت» به کارگردانی «بَسمه سلیمان»، اپیزود سوم با نام «نان و ماست» به کارگردانی «سامی حسین سلیمان» ۱۴ ساله، اپیزود چهارم با نام «فیلم ما بهتر است» به کارگردانی «روناهی عزدالدین» ۱۴ ساله از کوبانی، اپیزود پنجم با نام «چشمان پدر» به کارگردانی «دیار عمر» ۱۴ ساله، اپیزود ششم با نام «آسمان و دارو» به کارگردانی «دلوفان کِیخا»، اپیزود هفتم با نام «در مسیر سرزمین» به کارگردانی «محمود احمد» ۱۳ ساله از کوبانی و همچنین اپیزود هشتم با نام «جست‌وجوی کوهستان» به کارگردانی «ظهور سعید» ۱۲ ساله از شنگال.

این اپیزودها توسط هشت کودک از شهرهای کوبانی و شنگال (سنجار) و در کمپ‌ها و همچنین در کوبانی پس از آزادسازی این شهر از دست گروه تروریستی داعش توسط این کودکان ساخته شده است؛ در این مستند بخشی از زندگی این کودکان در کمپ‌ آواره‌ها و همچنین وضعیت زندگی آنان در میان جنگ و آوارگی را به بیننده نشان ‌داده می‌شود که این‌بار و در این فیلم از نگاه شخص کودکان تصویربرداری شده است.

فیلم مستند «زندگی در مرز» در نخستین نمایش بین‌المللی خود، روز ۲۰ ژوئن امسال در برنامه‌ای ویژه، توسط تلویزیون جهانی «ان.اچ.کی» NHK ژاپن معرفی و برای بینندگان این کانال در سراسر جهان پخش شد و در آینده نیز با معرفی و حمایت «آنجلینا جولی» Angelina Jolie بازیگر سرشناس سینمای هالیوود و سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم و محافل هنری و دیپلماتیک جهان به نمایش درخواهد آمد.

معرفی هیات انتخاب و داوران بخش طرح و ایده جشنواره فیلم یاس

هیات انتخاب و داوران بخش طرح و ایده فیلمنامه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ویدیویی، یاس معرفی شدند.

با پایان مهلت ارسال آثار در بخش طرح و ایده فیلمنامه این دوره از جشنواره، اعضای هیات انتخاب و داوری این بخش معرفی شدند.

بر اساس این خبر، ‌فرهاد توحیدی، حبیب احمدزاده و رضا مقصودی در سومین جشنواره فیلم یاس، طرح و ایده‌های رسیده به دبیرخانه را انتخاب و به داوری آثار می‌پردازند.

سومین جشنواره فیلم یاس در ۵ بخش مسابقه ایران، مسابقه فیلم‌های پویانمایی بلند، مسابقه سینما- ویدیو، مسابقه طرح و ایده فیلم‌نامه، مسابقه مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی و مسابقه بین‌الملل برگزار می‌شود که امسال چشم‌انداز آسیا به بخش مسابقه بین‌الملل اضافه شد.

موسسه رسانه‌های تصویری در سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس بخش مسابقه «طرح و ایده فیلم نامه» را با توجه به اهمیت نقش فیلمنامه در ارتقای آثار سینمایی و ویدیویی و همچنین کشف استعدادهای جوان در حوزه فیلمنامه نویسی با هدف بالا بردن سطح کمی و کیفی ادبیات نمایشی و ارزیابی طرح ها و ایده های نو برگزار می‌کند.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا