دلیل قطعی برق مرکز تهران

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از شرکت توزیع برق تهران بزرگ و شرکت برق منطقه‌ای تهران حاکی از این است که در این مناطق تأسیسات و کابل‌های توزیع فشار متوسط و فشار ضعیف برق در تمام مدت شبانه‌روز گذشته بدون قطعی در مدار بهره‌برداری بوده اما بخشی از تأسیسات فوق توزیع از مدار خارج شده بودند. بر …

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از شرکت توزیع برق تهران بزرگ و شرکت برق منطقه‌ای تهران حاکی از این است که در این مناطق تأسیسات و کابل‌های توزیع فشار متوسط و فشار ضعیف برق در تمام مدت شبانه‌روز گذشته بدون قطعی در مدار بهره‌برداری بوده اما بخشی از تأسیسات فوق توزیع از مدار خارج شده بودند.

بر اساس این گزارش علت قطعی برق که در بامداد امروز در ساعت ۲:۴۴ صبح آغاز شد و تا رفع کلی تا ساعت ۳:۰۵ بامداد ادامه داشت، از مدار خارج شدن کابل توزیع فشار قوی ۶۳کیلوولت پاسداران ــ سید خندان بود که از مدار خارج شدن این کابل فوق توزیع موجب از مدار خارج شدن ۳ پست فوق توزیع سید خندان، شریعتی و برخی ترانس‌های پست پاسداران شد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد قطعی برق به‌میزان ۶۴ مگاوات در این ۲۱ دقیقه بوده است.

از ساعت ۳:۰۵ بامداد امروز تمامی این پست‌های فوق توزیع به مدار بهره‌برداری بازگشتند و کابل روغنی ۶۳ کیلوولت پاسداران به سید خندان نیز تعویض شد.

پیرو این قطعی ۲۱دقیقه‌ای در سرور‌های برخی از بانک‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور اختلالاتی به وجود آمد که دامنه این اختلالات تا ظهر امروز ادامه داشت.

کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای تهران هم‌اکنون در حال بررسی علت این حادثه هستند اما به نظر می‌رسد به‌احتمال قریب به یقین علت بروز آن فرسودگی کابل انتقال فوق توزیع پاسداران به سید خندان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا