طول خطوط فیبر نوری کشور تا پایان فعالیت دولت یازدهم به ۶۹ هزار کیلومتر می‏‌رسد

به گزارش موبنا از همدان، محمدطاهر شمس صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت متولی اصلی زیرساخت‎های اطلاعاتی و ارتباطی کشور بوده و به عنوان مادر مخابراتی کشور نیز محسوب می‏‌شود. وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت …

به گزارش موبنا از همدان، محمدطاهر شمس صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت متولی اصلی زیرساخت‎های اطلاعاتی و ارتباطی کشور بوده و به عنوان مادر مخابراتی کشور نیز محسوب می‏‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت دارای وظایف متعدد و مهمی در حوزه ارتباطات کشور است، افزود: مدیریت مراکزی همچون سوئیچ، مراکز فیبر نوری و شبکه انتقال از جمله وظایف مهم این شرکت محسوب می‎شود.
شمس با تاکید بر اینکه توسعه در کشور نیازمند رونق و تقویت بخش زیرساخت‎های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی است، عنوان کرد: برای توسعه باید موتور اصلی حرکت که همان تقویت زیرساخت‎های فناوری اطلاعات است باید آماده باشد.
وی درباره وضعیت شبکه فیبر نوری کشور نیز گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید میزان شبکه فیبر نوری کشور ۵۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده که در حال حاضر به ۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و به دنبال این هستیم تا پایان دولت این میزان را به ۶۹ هزار کیلومتر برسانیم.
وی مدیریت شبکه انتقال را از مهمترین وظایف شرکت زیرساخت دانست و گفت: در حال حاضر شبکه انتقال کشور ۵۰۰ هزار E1 است که از ابتدای دولت تاکنون رشد ۱۶۰ درصد را تجربه کرده است.
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران عنوان کرد: شبکه دیتا در کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید از ۷۰۰ گیگ به ۲ هزار و ۲۰۰ گیگ رسیده است که این امر به راحتی صورت نگرفته و با تلاش بسیار همراه بوده است.
شمس درباره وضعیت زیرساخت‎های ارتباطی استان همدان نیز گفت: طول خطوط فیبر نوری در استان همدان در ابتدای دولت یازدهم ۷۵۴ کیلومتر بوده که در پایان دولت باید به هزار و ۱۴۲ کیلومتر افزایش پیدا کند.
وی شبکه انتقال استان همدان را در ابتدای دولت یازدهم ۲۹ هزار و ۳۷ E1 اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش بسیار از سوی کارکنان شرکت زیرساخت این رقم امروز به بیش از ۷۶۴ هزار E1 رسیده است.
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران با بیان اینکه توسعه زیرساخت‎های ارتباطی و اطلاعاتی در استان همدان به عنوان اولویت شرکت است، عنوان کرد: خوشبختانه پهنای باند در استان همدان از STM1 8 به STM1 16 رسیده است.
وی با اعلام اینکه برنامه‎ریزی دقیقی برای شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: براساس این برنامه‎ریزی‌ها تا دو سال آینده این حوزه شاهد جهش و تحولی بزرگ خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا