احتمال حذف ایرادات شورای نگهبان از طرح استانی شدن انتخابات

محمدجواد کولیوند درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درخصوص بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: قرار است این طرح فردا صبح( ۴ مردادماه)در کارگروهی در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گیرد.در این نشست وزارت کشور، مرکز پژوهش‌ها و به احتمال زیاد وزارت اطلاعات نیز حضور پیدا کنند. نماینده مردم کرج درمجلس شورا اسلامی ادامه داد:شورای …

محمدجواد کولیوند درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درخصوص بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: قرار است این طرح فردا صبح( ۴ مردادماه)در کارگروهی در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گیرد.در این نشست وزارت کشور، مرکز پژوهش‌ها و به احتمال زیاد وزارت اطلاعات نیز حضور پیدا کنند.

نماینده مردم کرج درمجلس شورا اسلامی ادامه داد:شورای نگهبان ۵ ایراد ازطرح استانی شدن انتخابات گرفتند یکی از نکاتی که این شورا به آن معترض بود،تبعیض در قومیت‌ها و احتمال تضعیف وحدت در طرح مذکور بود.

وی ادامه داد:ازسوی دیگر شورای نگهبان نگاه طرح استانی شدن به احزاب را مغایر اصل ۱۷۵ قانون اساسی دانست و عنوان کردند،اگر برای احزاب کمکی  لحاظ شده باید برای گروه های سیاسی اقلیت های مذهبی نیز این مسئله منظور شود.

این نماینده اظهارداشت: بنابراین این نکات با حضور اعضای شورای نگهبان، وزارت کشور و مرکز پژوهش‌ها بررسی خواهد شد و این احتمال وجود دارد که برای تامین نظر شورای نگهبان بندهایی که ایراد دارد را از طرح مذکور حذف کنیم.

کولیوند با بیان اینکه باید طرح استانی شدن تعیین تکلیف شود، تاکید شد: ما زمان زیادی منتظر لایحه دولت در زمینه استانی شدن انتخابات مجلس بودیم اما لایحه دولت نرسید. بنابراین باید تکلیف این طرح مشخص شود.

وی توضیح داد: وقتی تدوین قانونی کلید می خورد باید تا تعیین تکلیف آن پیش رفت در زمینه طرح استانی شدن انتخابات نیز یا نظر شورای نگهبان تامین می شود یا نمایندگان پافشاری می‌کنند و مجمع تشخیص مصلحت در این زمینه اظهار نظر می کند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی اظهارداشت:تصور نمی‌کنم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استانی برگزارشود.

دکمه بازگشت به بالا