نانگ:منصوریان مثل مربیان اروپایی تمرین می‌دهد

به گزارش “ورزش سه”، وی گفت: در پایان فصل، اولویت من ماندن در فولاد بود. اگر شما به گذشته فوتبالی من نگاه کنید، متوجه این مساله می شوید که من یک من همیشه در خدمت باشگاه هستم و کمتر علاقه دارم که باشگاهم را عوض کنم. مثلا من به مدت ۵ سال در تیم ا …

به گزارش “ورزش سه”، وی گفت: در پایان فصل، اولویت من ماندن در فولاد بود. اگر شما به گذشته فوتبالی من نگاه کنید، متوجه این مساله می شوید که من یک من همیشه در خدمت باشگاه هستم و کمتر علاقه دارم که باشگاهم را عوض کنم. مثلا من به مدت ۵ سال در تیم ا ف میشلن در بلژیک ماندم و بازی کردم در حالی که بسیاری از تیم های بخاطر آمار خوبی که داشتم دنبال جذب من بودند، ولی من معمولا به باشگاهم متعهد هستم. در پایان فصل من به مدیر فولاد پیغام دادم که من در این تیم می مانم. پس از آن تغییراتی در کادر مدیریت فولاد اتفاق افتاد و من و مدیر برنامه هایم یک ماه و نیم منتظر بود تا از باشگاه تماس بگیرند که این اتفاق نیفتاد. بعد از آن مدیر برنامه من خودش با باشگاه تماس گرفت که پیشنهادی را برای فصل آینده بدهد ولی هربار مسوولین باشگاه توجیهی می آوردند و هیچ پیش قراردادی برای امضا به دست من نرسید. البته من نمی دانم آیا این مسایل به دلیل تغییر کادر مدیریت باشگاه بود یا نه؟!

همه پیشنهادهای من
تمام این مطالب را کارمندان باشگاه فولاد می توانند تایید کنند و همه از آن خبر داشتند، اما شما می دانید که وقتی مهاجمی یک فصل خوب را با تیمی سپری می کند و قراردادی هم ندارد، با پیشنهادات زیادی از طرف باشگاههای دیگر روبرو می شود. من هم در آن زمان پیشنهاداتی از تیم اینتر باکو که معمولا هر سال در لیگ باشگاههای اروپا بازی می کند، داشتم. همچنین تیم العربی قطرو چند تیم عربستانی، در ایران هم تراکتورسازی و نفت به من پیشنهاد داده بودند. پس از آن مدیر برنامه های من دودیدار با آقای اسکوچیچ داشت به او گفت که من دوست دارم که با فولاد ادامه همکاری بدهم او برای آنکه دراگان رضایت بدهد که حق با من است از پیشنهادات من با او صحبت کرد و اینکه باشگاه هیچ تماسی برای تمدید قرارداد من نداشته هر زمان هم که ما تماسی داشتیم، جوابی نگرفتیم.

بخاطر مردم اهواز دوست داشتم در فولاد بمانم
بعد از همه این داستان ها در نهایت باشگاه فولاد به من پیشنهاد داد که قصد دارد با همان حقوق و دستمزد ۶ ماه گذشته با من برای یکسال قرارداد ببندند یعنی من همان مبلغ را برای یک فصل دریافت کنم! این پیشنهاد مثل این بود که حقوق و دستمزد سالانه من تقسیم بر دو شود، به نظر شما این پیشنهاد معقولی است؟! چیزی که من را دیوانه تر کرد این بود که بر اساس توافقی که داشتیم قرار بود اگر من موفق شدم در زمان حضورم در فولاد ۶،۵ گل به ثمر برسانم قرارداد من دو برابر می شود و من در یک نیم فصل ۹ گل برای این تیم به ثمر رسانده بودم، با تمام این تفاسیر من اهواز را دوست داشتم. مردمش آنقدر من را حمایت می کردم که گاهی فکر می کردم بچه هستم. به همین دلایل هم برایم مهم نبود که بخواهم دستمزدی دو برابر داشته باشم ولی پیشنهاد آنها هم به این معنی بود که من نصف قرارداد سال گذشته ام دریافت کنم! یعنی فولادی ها نه تنها من را برای ماندن تشویق نکردند بلکه در بعضی از دقایق این احساس به من دست داد که آنها علاقه ای به عقد قرارداد با من ندارند، حیف…

بخاطر پول نفت را انتخاب نکردم
شما از من پرسید که چرا نفت را انتخاب کردم می خواهم همه بدانند که من دنبال پول نبودم، اگر اینطور بود پیشنهاد العربیه یا اینتر باکو را می پذیرفتم. این دو تیم هر کدام دو بار مدیر برنامه های من را دعوت کردند و پیشنهاداتی دادند تا من را متقاعد کند که قرارداد را امضا کنم ولی من نپذیرفتم چون قلب من با ایران بود و دوست داشتم که در اینجا فوتبالم را دنبال کنم. همانطور که گفتم من فرهنگ ایران را دوست دارم و در کل از جمله فوتبالیستهایی هم نیستم که دائم تیمشان را تغییر می دهند. هر کس حتی اگر کمی هم من را بشناسد می داند که الویت اول من برای ماندن ایران بود. در نفت از ابتدا همه چیز برای من روشن بود. او از روزی که به ایران آمدم من را می شناخت. درست در زمانی که من خیلی نزدیک به عقد قرارداد با تراکتورسازی بودم. پیغام سرمربی این تیم آقای منصوریان من را نفتی کرد. من این پیغام را دوست داشتم او گفت که من را برای لیگ آسیا نیاز دارد وهمچنین از من خواست که از تجربه اروپایی خودم به جوانهای نفت کمک کنم. منصوریان تاکید کرد که من می توانم این تیم در در راه رسیدن به هدفش یعنی قهرمانی در لیگ مساعدت کنم و بعد از مذاکرات مدیر برنامه هایم با تراکتور و نفت به نظر می رسد که این بازی به سود منصوریان تمام شد.

نفت کاندیدای اول قهرمانی در لیگ
به عقیده من همه تیمها شانس قهرمانی دارند. من در مورد تراکتور، استقلال، سپاهان، ذوب آهن، فولاد و پرسپولیس فکر می کنم ولی نباید یادمان نرود که نفت فصل گذشته با بازیکنان جوانش نتایج خوبی کسب کرد و منصوریان تصمیم گرفت که برای ادامه روند رو به رشدی که داشته چند بازیکن با تجربه مثل سانتوس، جلال حسینی و من را به ترکیب تیمش اضافه کند. خب اگر شما می پرسید که به عقیده من شانس اول قهرمانی کدام است باید بگویم که به نظر من نفت می تواند شانس اول باشد. به هر حال من فکر می کنم که ما نباید رقابتهای قهرمانی آسیا را فراموش کنیم چون ما هنوز برای کسب مقام در آسیا شانس داریم در پایان هم من فکر می کنم مربی با هوش نفت می تواند تیم را در هر دو جبهه به خوبی مدیریت کند.

منصوریان مثل مربیانی اروپایی رفتار می کند
نانگ در پاسخ به این سوال که آیا نفت به نسبت سایر تیمها عملکرد حرفه ای تری دارد، پاسخ داد که برای من نحوه متفاوت تمرینات این تیم عجیب نبود. چون نفت بهترین و زیباترین بازیها را در مقابل کشورهای حوزه خلیج فارس در آسیا به نمایش گذاشت. من در نفت یک رابطه عمیق میان منصوریان و بازیکنانش دیدم. او از جمله مربیانی است که با تک تک بازیکنانش رابطه نزدیک و دوستانه ای دارد. همچنین منصوریان همکاری بسیار حرفه ای هم با دستیارانش دارد. نقش هر کس کاملا روشن است. او همچنین می داند که در شرایط سخت چطور تصمیم گیری کند. اگرچه با تمام این صحبتها نمی توانم بگویم که نفت نسبت به سایر تیمهای داخلی، حرفه ای تر عمل می کند. چون من شرایطی را تیمهای دیگر با آن تمرین می کنند را نمی دانم، اما منصوریان مثل مربیان اروپایی کار می کند. ما در باشگاه غذا می خوریم، حمام یخ داریم که برای تمرینات پیش از فصل بازیکنان، خیلی مهم است. تمرینات بسیار خوبی در نظر گرفته شده است و نفت از نظر من یک خیلی تیم حرفه ای است.

بازی با تراکتور در تبریز زیبا خواهد بود
بازی افتتاحیه نفت در لیگ مقابل تراکتورسازی است درست مثل دیدار فینال لیگ، البته من آن بازی را ندیدم ولی می دانم که آن دیدار یک بازی زیبا و پایاپایی بوده که در نهایت قهرمانی را به اصفهان برد. هر دو تیم تشنه قهرمانی بودند وحتی در تعداد گلها هم به تساوی رسیدند. پس من فکر می کنم که رویارویی ما در اولین گام درتبریز، نوید بخش بازی زیبا باشد و اگر به گفته شما استادیوم هم پر شود من فکر می کنم که هیجان مثبت بازی بالا می رود و این همان میدانی است که هر بازیکنی آرزوی حضور در آن را دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا