ستاره های معروف چرا ازدواج نمی کنند؟

حامد بهداد، ستاره محبوب سينماي ايران که اين روزها ۴۱ ساله شده، هنوز تصميمي براي ازدواج ندارد و مي گويد: «اگرچه ازدواج يک روش درست زندگي است، اما با سبک زندگي اين روزهايم هماهنگ نيست. من دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار شوم اما الان شرايطم مناسب نيست. در هيچ کجا از اين شهر، …

حامد بهداد، ستاره محبوب سينماي ايران که اين روزها ۴۱ ساله شده، هنوز تصميمي براي ازدواج ندارد و مي گويد: «اگرچه ازدواج يک روش درست زندگي است، اما با سبک زندگي اين روزهايم هماهنگ نيست. من دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار شوم اما الان شرايطم مناسب نيست. در هيچ کجا از اين شهر، هيچ کورسويي از دوست داشتن در يک حريف و همراه نمي بينم».

بهرام رادان، بازيگر ۳۶ ساله که اخيرا از سوي وب سايت تخصصي styllish که در حوزه مد فعاليت مي کند، جزو «خوش قيافه و خوش پوش ترين بازيگران مرد جهان» قرار گرفته، با اين که اميدوار است ازدواج پر سر و صدايي داشته باشد، اما تاهل را مانع فعاليت هاي حرفه اي اش مي داند و مي گويد: «تابه حال برايم پيش نيامده که گوشه اي از ذهنم را به ازدواج اختصاص دهم. منظورم اين است که هنوز موضوع آنقدر جدي نشده که بروم زيرساخت هاي زندگي را آماده کنم تا بتوانم ازدواج کنم. اگرچه هميشه طرفدار يک زندگي سالم خانوادگي بوده و هستم».

نيکي کريمي، ستاره اي با بيش از دو دهه فعاليت بازيگري، حتي اين روزها که به پايان چهل و سه سالگي نزديک مي شود، به سوالاتي که درباره ازدواجش باشد، اين طور پاسخ مي دهد: «اين سوال ها به دور از نزاکت است!». اما مهرانه مهين ترابي جزو معدود بازيگراني است که از صحبت درباره دلايل تجردش امتناع نمي کند و خيلي راحت مي گويد به نفع موفقيت شغلي اش از ازدواج چشم پوشيده: «ازدواج را دوست داشتم، اما بايد تنها مي ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم براي افراد خانواده ام آشپزي کنم. اما از آنجا که بازيگري وجودم را ساخته بود، نمي توانستم به راحتي از حرفه ام بگذرم.»

هانيه توسلي، چهره آشناي سينماي ايران، امسال ۳۶ ساله مي شود اما همچنان معتقد است: «ازدواج و مادر شدن به نظر من فداکاري بزرگ و مسئوليتي سنگين است؛ من هنوز اين قدرت را در خودم نمي بينم.» از ديگر چهره هاي مجرد که به رغم موقعيت پر سر و صدايش، تقريبا هيچ وقت درباره دلايل مجرد ماندن و شرايط ازدواجش حرف نزده، احسان عليخانيِ سي و سه ساله است. محمد رضاگلزار هم که با فيلم سام و نرگس به سينماي ايران وارد شد و با فيلم بوتيک، گل کرد، ۳۸ ساله است اما مي گويد: «ازدواج چيزي نيست که دنبالش بروم. وقتش که بشود، خودش پيش مي آيد. سروقتش!».

پارسا پيروزفر، مريلا زارعي، مهراوه شريفي نيا، مصطفي زماني و… همه جزو ستاره هاي مجردي هستند که هنوز تن به ازدواج نداده اند. درست است که ازدواج، به دانش، مهارت، مشاوره، تجربه و آمادگي هاي مالي و اجتماعي نياز دارد و يک جورهايي مهم ترين انتخاب زندگي هر شخص به حساب مي آيد اما آيا واقعا هنرمندان ما که الگو و الهام بخش جامعه، به ويژه قشر جوان هستند، با وجود سن بالا و موفقيت هاي مالي و حرفه اي، هنوز آماده نيستند يا بي تعارف دچار ازدواج گريزي شده اند؟ و اين موج ازدواج گريزي، تا کجا پيش مي رود؟ آيا دامن جوانان و نوجواناني را که سلبريتي ها، حکم تبلور آمال و آرزوهاي برآورده نشده شان را دارند هم مي گيرد؟

محبوبيت با اخلاق مداري و خانواده دوستي

در کنار ستاره هاي مجرد، چهره هايي هم هستند که با وجود مشغله و موفقيت هاي چشمگير حرفه اي، در سن مناسب، تشکيل خانواده داده اند و زندگي خانوادگي را همراه و همپاي زندگي حرفه اي پيش برده اند و اين روزها، يکجورهايي نماد و سمبل خانواده مداري به حساب مي آيند و اتفاقا همين خاصيت خانواده دوستي، دليل محبوبيت بيش از پيش آن هاست.

شهاب حسيني و همسرش با يک زندگيِ مشترک ۱۸ ساله و يک فرزند، ليلاحاتمي و علي مصفا، مهدي پاکدل و بهنوش طباطبايي، ترانه عليدوستي، امين زندگاني و اليکاعبدالرزاقي و… از اين دسته اند. اما به نظر مي رسد اين عده در برابر تعداد زيادي از ستاره ها که يا تن به ازدواج نداده اند، يا بعد از مدتي جدا شده اند، در اقليت باشند.

براي ما ايراني ها که دين و دستورات ديني، جزء جدانشدني لحظه هايمان است و در تار و پود زندگي مان ريشه دوانده، اخلاق مداري و پايبندي چهره هاي محبوب جامعه به توصيه هاي ديني و اخلاقي، اهميت زيادي دارد. دين اسلام، ازدواج صحيح و به هنگام را تکميل کننده دين و ضامن سعادت و خوشبختي انسان مي داند.

شايد وقتش رسيده، سلبريتي هاي ايراني هم، با درکِ موقعيت حساسي که در جامعه دارند، به ازدواج و تشکيل خانواده و زندگي در چارچوب سالم خانواده فکر کنند. مطمئنا با اين تغيير، محبوبيتشان دوچندان خواهد بود. البته ذکر اين نکته لازم است که ما انگيزه تجرد آن ها را قضاوت نمي کنيم اما از کنار تأثيرش بر جامعه نمي توان گذشت!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا