تاثیر توافق هسته ای بر قیمت مسکن

حسام عقبایی در تحلیل خود از بازار مسکن‎ پس از توافق هسته‌ای ایران اظهار کرد : مناقشات بین‌المللی و سیاسی می‌تواند در اقتصاد مسکن اثرگذار باشد، اما این تغییرات در کوتاه‌مدت نمود ندارد و نیازمند زمان است. وی اضافه کرد: زمان این اثر گذاری در ابزارهایی همچون طلا ، ارز ، مسکن و نفت بسیار …

حسام عقبایی در تحلیل خود از بازار مسکن‎ پس از توافق هسته‌ای ایران اظهار کرد : مناقشات بین‌المللی و سیاسی می‌تواند در اقتصاد مسکن اثرگذار باشد، اما این تغییرات در کوتاه‌مدت نمود ندارد و نیازمند زمان است.

وی اضافه کرد: زمان این اثر گذاری در ابزارهایی همچون طلا ، ارز ، مسکن و نفت بسیار متفاوت است، در بخش مسکن نیز چه در بخش ساخت‌وساز ، چه خرید و فروش و چه رهن و اجاره در کوتاه‌مدت تاثیر واضحی نمایان نمی‌شود. به گونه‌ای که در هیچ حوزه‎ای هیچ شوکی به بازار وارد نمی‌شود اما در بخش اجاره اوضاع کمی متفاوت است .

به گفته عقبایی، رهن و اجاره تابع شرایط خود است، چرا که مستاجر حتما باید برای ادامه زندگی خود خانه‌ای تهیه کنند و با این بازار همراه می‌شود، بنابراین بازار رهن و اجاره با مناقشات بین‌المللی در ارتباط نیست.

وی معتقد است: در بخش ساخت‌وساز و خرید و فروش بعد از توافق ، هر دو بخش تحریک می‌شوند و به سمت و سویی می‌رود که انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن افزایش پیدا خواهد کرد و این انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن از موجبات افزایش تولید مسکن خواهد شد و در نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

عقبایی افزود : اگر این ساخت‌وسازها رونق گیر ،‌ نتیجه آن حدود ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده نمود خواهد داشت و اینگونه نیست که همین امروزو فردا در بازار تاثیر گذار باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: اکنون نوبت منتظران بازار مسکن است و باید گفت که خیلی از کسانی که در انتظار خرید بودند به بازار می‌آیند و بازار مسکن شاهد افزایش حجم معاملات خواهد بود.

وی تصریح کرد: رکودی که همچنان در بازار مسکن حاکم است شکسته خواهد شد و رونق بیشتری به بازار وارد می‌شود . البته این رونق به مفهوم گرانی مسکن در بازار نیست و هنوز ظرفیت افزایش قیمت در بازار وجود ندارد و شاهد رونق نسبی خواهیم بود و این خود می‌تواند یک عامل اقتصادی برای رونق در بازار مسکن باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا