موضع جدید دلواپس ها درباره توافق

وزير امورخارجه و رئيس سازمان انرژي اتمي کوشيدند تا به ابهامات موجود و سوالاتي که درباره محدوديت هاي پذيرفته شده در توافق هسته اي وين، مطرح شده بود، پاسخ دهند. سوالاتي که لاريجاني از جانب آنها با مهمانان مجلس در ميان مي گذاشت و آنها پاسخ مي دادند. پس از خروج مهمانان مجلس از صحن …

وزير امورخارجه و رئيس سازمان انرژي اتمي کوشيدند تا به ابهامات موجود و سوالاتي که درباره محدوديت هاي پذيرفته شده در توافق هسته اي وين، مطرح شده بود، پاسخ دهند. سوالاتي که لاريجاني از جانب آنها با مهمانان مجلس در ميان مي گذاشت و آنها پاسخ مي دادند.

پس از خروج مهمانان مجلس از صحن علني، برخي نمايندگان دلواپس در قالب تذکرات شفاهي و نطق هاي ميان دستورشان، بار ديگر به انتقاد از توافق هسته اي وين پرداختند.

از جمله عليرضا زاکاني نماینده تهران که در تذکر شفاهی خود در صحن علنی خطاب به کسانی که موضوع ملی توافق هسته‌ای را جناحی می‌کنند یا می‌خواهند از آن سوءاستفاده سیاسی کنند، گفت: این موضوع، ملی است. آیندگان در باره شما قضاوت خواهند کرد.

وی از ابهام آلود بودن مسیر رفع تحریم‌ها سخن گفت و مدعي برگشت پذیر بودن خودکار و خطرناک آن‌ها در «برجام» شد و ادامه داد: جلوگیری از رخنه امنیتی دشمن در کشور پیام ما در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای بود که با مصوبه دیروز شورای امنیت امکان بازرسی از اماکن نظامی کشور با طراحی مسیر پرپیچ و خمی فراهم شده است.

نوشته های مشابه

حجت الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نيز در نطق ميان دستور خود قطعنامه اخیر شورای امنیت را شمشیری بلند بالای سر ملت خواند و تاکید کرد: باید وزارت خارجه جلوی تصویب این قطعنامه را می‌گرفت.

وی با انتقاد از دولت، ادامه داد: نمایندگان و مردم تا قبل از تصویب قطعنامه در فقر اطلاعاتی قرار داده شدند و بعد از تصویب قطعنامه شورای امنیت نیز اختیاری ندارند. جای تعجب است که ما با ۶ کشور اروپایی و آمریکایی مذاکره می کنیم که همه دارای کلاهک هسته ای بوده و در این زمینه گذشته قابل دفاعی ندارند و امروز به جای مجری و ناظر توافق هسته ای نشسته اند. جمهوری اسلامی باید مجرمان هسته ای را در دنیا محاکمه کند که این کار عین استکبارستیزی است این حرکت به نتیجه می رسد و وعده الهی مبنی بر نابودی باطل محقق می شود.

محمدحسن آصفری نماینده اراک نيز در تذکري گفت: توافق هسته‌ای مشکلی را حل نخواهد کرد.

اين سخنان در حالي در جلسه امروز مجلس عنوان شد که محمدقسيم عثماني نماینده بوکان در تذکري در حمايت از تيم مذاکره کننده هسته اي، گفت: جایزه صلح نوبل را امسال باید به گردن محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه بیندازیم که شایسته چنین مقام و منزلتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا