افزایش ۲ برابری طوفان و ۳ برابری گرما و سیل

در ماه می ۲۰۱۵ اردیبهشت و خرداد، موج گرمای کشنده ای به کشور هند رسید. درجه حرارت بالای ۴۷ سانتیگراد باعث مرگ ۲۲۰۰ شد. در هفته های گذشته نیز موج گرما در پاکستان جان صدها نفر دیگر را گرفت. طبق این گزارش تعداد حوادث مرگبار مربوط به آب و هوا در ۳۵ سال گذشته در …

در ماه می ۲۰۱۵ اردیبهشت و خرداد، موج گرمای کشنده ای به کشور هند رسید. درجه حرارت بالای ۴۷ سانتیگراد باعث مرگ ۲۲۰۰ شد. در هفته های گذشته نیز موج گرما در پاکستان جان صدها نفر دیگر را گرفت.

طبق این گزارش تعداد حوادث مرگبار مربوط به آب و هوا در ۳۵ سال گذشته در حال افزایش است. از اوایل دهه ۱۹۸۰ شدت طوفان ها دو برابر و موج گرما و سیل بیش از سه برابر شده است. ممکن است تلفات انسانی جدی باشند.

اخیرا کمیسیون لانست، مطالعاتی را در رابطه با تغییرات آب و هوا منتشر کرد که نشان می دهد تخمین قبلی اثرات گرم شدن کره زمین بر سلامت انسان ها توسط سازمان بهداشت جهانی و هیات بین دولتی تغییرات آب و هوایی موضوع را کوچکتر از واقعیت پیش بینی کرده بودند. آنها به علاوه در مطالعات خود آسیب پذیری ناشی از پیری، مهاجرت و رشد جمعیت را در نظر نگرفته بودند.

نمودار حاضر نشان می دهد که حوادث هواشناسی مانند طوفان ها، حوادث مرتبط با آب مانند سیل، رانش زمین و بهمن ها و حوادث اقلیمی مانند افزایش دما، خشکسالی و آتش سوزی جنگل ها در جهان، به چه نسبتی از سال ۱۹۸۰ تاکنون افزایشی سه برابری یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا