دلیل کندی اینترنت در شوش؛ از مرکز خدمات تا نحوه استفاده کاربران

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هرگونه وقفه یا کندی سرعت در عصر اینترنت، می‌تواند نارضایتی کاربران را به همراه داشته باشد که البته بروز این مسئله برای ما چندان ناآشنا نیست، اینجا در خوزستان، اغلب با دعا و التماس است که اتصال به شبکه اینترنت صورت می‌گیرد، به طور قطع گاه و بی‌گاه اینترنت …

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هرگونه وقفه یا کندی سرعت در عصر اینترنت، می‌تواند نارضایتی کاربران را به همراه داشته باشد که البته بروز این مسئله برای ما چندان ناآشنا نیست، اینجا در خوزستان، اغلب با دعا و التماس است که اتصال به شبکه اینترنت صورت می‌گیرد، به طور قطع گاه و بی‌گاه اینترنت در ساعاتی از شبانه‌روز، کاربران و مشترکان را کلافه کرده و گاهی هم که اتصال به اینترنت انجام می‌شود، سرعت پایین، عملا اتصال کاربران را به این شبکه ارتباطی، بیهوده می‌کند.
در واقع با این سرعت کم استفاده چندانی نمی‌توان از اینترنت برد، که البته کارشناسان در این زمینه معتقدند خرابی سیستم انتقال دهنده در بعضی شهرهای استان، باعث از بین رفتن حجم زیادی از ترافیک پایان ماه کاربران شده است.
البته باید به این نکته نیز توجه کرد که جایگاه اینترنت کشور ما در جهان، حال و روز خوشی ندارد، اخیرا وب سایت «نت ایندکس»، به‌عنوان شاخص‌ترین مرجع ارائه آمار سرعت و قیمت اینترنت در جهان، میانگین سرعت دانلود اینترنت خانگی ایران را پایین‌تر از متوسط جهانی و پایین‌تر از نیجریه، مراکش و تانزانیا اعلام کرده است و آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گواه بر وضعیت بد سرعت و قیمت اینترنت ایران در مقایسه با استاندارد جهانی دارد.
با این وجود، وبسایت «اسپید تست» رتبه بندی شهرهای ایران را بر اساس بیشترین متوسط سرعت اینترنت نیز انجام داده است، نکته جالب در این آمار جایگاه چهارم اهواز، بعد از شهرهایی چون شیراز، تهران، و مشهد است.
علاوه بر این که مشکل کندی اینترنت می‌تواند از سوی مرکز خدمات اینترنت (ISP) شما باشد، امکان دارد بخشی از آن به نحوه استفاده کاربران مرتبط شود.
*نحوه استفاده کاربران، عامل دیگر کندی سرعت نت
نماینده مخابرات و مسئول فروش و پشتیبانی اینترنت مخابرات شوش در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر، استقبال زیاد مردم از اینترنت مخابرات و استفاده از تعرفه‌های یکسان را عامل اصلی کندی زیاد اینترنت مخابرات، در مقایسه با شرکت‌های خصوصی عنوان کرد.
عاشور عبداللهی افزود: در ابتدا به عنوان نماینده مخابرات از مشکل پیش آمده در ارتباط با کندی سرعت اینترنت شوش، از تمام مشترکین پوزش می‌طلبم.
وی اضافه کرد: مخابرات، کار فروش و پشتیبانی را از هم جدا کرده، در واقع مشکل مشترکین شوش این است که تصور می‌کنند، هرجا که ثبت نام کرده‌اند، فقط می‌توانند به آن نمایندگی مراجعه کنند، در صورتی که این اشتباه است و کاربران باید به پشتیبان مراجعه کنند.
عبداللهی ادامه داد: در صورتی که برای مشترکی با نماینده مشکلی به وجود آید، می‌تواند بدون در خواست تخلیه، به نمایندگی دیگری از مخابرات، اشتراک خود را انتقال دهد.
*نرم افزارها گاهی موجب کندی سرعت اینترنت می‌شوند
نماینده مخابرات و مسئول فروش و پشتیبانی اینترنت مخابرات شوش، علاوه بر این، از عواملی که باعث کندی اینترنت پرسرعت کاربران می‌شوند نام برد و گفت: کندی اینترنت می‌تواند عوامل متعددی داشته باشد، در همین راستا، دو رویکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را باید مد نظر قرار داد، برای مثال، برخی از نرم‌افزارها بدون اینکه شما بدانید به ‌طور خودکار عمل آپلود و دانلود را انجام می‌دهند.
وی افزود: نخستین اقدامی که برای افزایش سرعت اینترنت خود می‌توانید انجام دهید بستن برنامه‌های بدون استفاده است، پیشنهاد می‌کنیم هنگام دانلود، نرم‌افزارهای غیرضروری را ببندید، هم‌ چنین زمانی که ویندوز، مرورگرها یا دیگر نرم‌افزارها را به روز می‌کنید، سرعت دانلود شما کاهش می‌یابد.
نماینده مخابرات و مسئول فروش و پشتیبانی اینترنت مخابرات شوش خاطرنشان کرد: بیشتر اوقات، کاهش سرعت به دلیل به‌ روزرسانی آنتی ‌ویروس نصب‌شده روی سیستم شماست، فعال بودن Firewall یا دیواره آتش روی سیستم نیز باعث کاهش سرعت می‌شود.
عبداللهی به پیچیده‌تر و حجیم‌تر شدن داده‌های اینترنتی با گذشت زمان، اشاره کرد گفت: کاربر باید مرورگر خود را همواره به روز نگه دارد تا تعامل کارآمدتر و بدون وقفه‌ای با داده‌ها داشته باشد، رعایت این نکته باعث می‌شود تا تفاوت در تجربه استفاده از اینترنت را شاهد باشید.
*نصب VPN و نرم افزارهای ضد فیلترینگ نیز باعث کاهش سرعت دانلود می‌شود
وی همچنان به توصیه‌های خود ادامه داد و افزود: VPN و نرم افزارهای ضد فیلترینگ نیز باعث کاهش سرعت دانلود می‌شود، استفاده از این نرم افزارها باعث می‌شود که ایجاد مشکلاتی در ویندوز و آلودگی کامپیوتر به ویروس یا نرم‌افزارهای مخرب، می‌شود که کارکرد مرورگر Browser را با مشکل مواجه می‌کند.
عبداللهی همچنین ارتباط بین کاربر و مودم بسیار موثر دانست و تصریح کرد: بهتر است بین کامپیوتر کاربر و مودم، فاصله زیاد یا دیوار ضخیم وجود نداشته باشد، در واقع نوسان و ناپایداری در ارتباط بین کامپیوتر شما و مودم (به عنوان مثال وجود امواج الکترومغناطیس قوی در اطراف کامپیوتر یا مودم) نیز باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود.
نماینده مخابرات و مسئول فروش و پشتیبانی اینترنت مخابرات شوش در ادامه، از تعداد کاربران و مشترکان مخابرات شوش گفت و بیان کرد: ۷ هزار پورت در مخابرات شوش فعال و حدود یک‌هزار و ۵۰۰ پورت مشترک در این نمایندگی فعال هستند.
وی اضافه کرد: اینترنت در واقع مجموعه کلی مشترکین است، تمام دیتایی که دریافت می‌کنیم از طریق وایرلس است و فقط خروجی آنها فرق می‌کند که آن دسته که دارای تلفن هستند، دیتا را به وسیله تلفن انتقال داده و دریافت می‌کنند و به مشترکانی که خط تلفن ندارند، از طریق وایرلس انتقال می‌دهیم.
*مشکل کاربران با ۲۰۲۰
عبداللهی در پاسخ به این سوال که کاربران و مشترکان این شهرستان از اشغال و عدم پاسخگویی پشتیبان اینترنت مخابرات استان با شماره ۲۰۲۰، گلایه دارند، گفت: اغلب مشترکین یا آشنایی با نحوه شماره گیری داخلی ۲۰۲۰ را نداشته و یا به اشتباه، داخلی دیگری را شماره گیری می‌کنند.
وی ادامه داد: در ضمن شما تصور کنید که کل استان با ۲۰۲۰ تماس می‌گیرند و هرکدام اگه ۱۰ دقیقه وقت خود را در صف ۲۰۲۰ بگذارند، مشاهده می‌شود که واقعا جوابگویی با مشکلات زیادی روبروست و برای این مورد باید راه حلی ارائه شود.
عبداللهی همچنین از فعال‌شدن بسته‌های طلایی جدید خبر داد و افزود: با پیگیری‌های شبانه روزی توحیدی‌پور رئیس اداره مخابرات شهرستان شوش، بسته‌های طلایی که اینترنت نامحدود هم دارند کمتر از دو ما دیگر فعال خواهند شد.
*تلاش برای برای رفع مشکل قطع اینترنت در سال جاری
رئیس اداره مخابرات شهرستان شوش نیز در ادامه این توضیحات، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، از راه اندازی سرعت اینترنت ۳G خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که امسال مشکل قطعی اینترنت در شهرستان نداشته باشیم.
ایرج توحیدی‌پور اضافه کرد: در واقع قرار بر این بود که درسال ۹۳ سیستم ۳G راه اندازی شود اما به دلیل عدم رسیدن تجهیزات قول دادند به امسال موکول شود.
وی بیان کرد: اکنون در شهر شوش ۳G فعال شده که قول مساعدت داده شده است بعد از شهر شوش، توابع شهر و روستاها را نیز مجهز ۳G شوند.
*علاوه بر ۳G برای فعال‌سازی ۴G نیز اقدام می‌کنیم
وی تأکید کرد: در این زمان ۴G را نیز پیگیری می‌کنیم که هرچه زودتر در شهرستان فعال شود.
توحیدی‌پور تصریح کرد: در واقع اغلب فعالیت مخابرات شوش در سال ۹۳ در بحث توسعه فیزیکی بود، اما امسال تمرکز خود را در بخش توسعه کیفیت قرار داده تا بستر مناسب‌تری ایجاد کنیم.
رئیس اداره مخابرات شهرستان شوش به مشکل خدمات‌دهی مخابرات نیز اشاره کرد گفت: مخابرات بیش از ۲۰ هزار مشترک تلفن ثابت و بالای ۷ هزار Adsl دارد، برای این حجم مشترک، خدمات‌دهی مشکل است، با این وجود امیدوارم امسال مشکلی در ارتباطات اینترنتی وجود نداشته باشد.
وی در ارتباط با خدمات «N» نیز توضیحاتی داد و افزود: به زودی فروش این خدمات آغاز می‌شود، در این ارتباط ۵۰۰ پورت ADSL طلایی برای کاربرانی که درشهرستان از اینترنت با سرعت بیشتر استفاده می‌کنند، وجود دارد به گونه‌ای که پهنای باند «N» بیش از یک میگ و تا ۱۰ مگ سرعت را می‌تواند پوشش بدهد و به زودی در شهرستان شوش فروش این سرویس را آغاز می‌کنیم.
*۴ اکیپ پشتیبانی وجود دارد
توحیدی‌پور درباره سرویس دهی و پشتیبانی خدمات ارائه‌شده توسط مخابرات یادآور شد: چهار اکیپ برای سرویس‌دهی و پشتیبانی وجود دارند، دو گروه از این اکیپ‌ها در مرکز مخابرات دانش و یک اکیپ در مرکز آپادانا و دیگری در مرکز دانیال شوش مستقر هستند.
رئیس اداره مخابرات شهرستان شوش ادامه داد: هرکدام از این اکیپ‌ها، به یک دستگاه مودم مجهز هستند که کیفیت خط را چک و به کاربران می‌گویند که توانایی انتقال دیتا را دارد یا خیر.
وی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌‌‌ایم نماینده شرکت‌های خدمات اینترنت را با ماموران مخابرات همراهی کنیم تا بتوانند مشکل را در کمترین زمان حل کنند.
توحیدی‌پور همچنین به پوشش ضعیف تلفن همراه در بعضی از مناطق اشاره کرد گفت: مخابرات در سطح شهرستان، پنج سایت دارد که دکل‌های آن نیز نصب شده و برای راه اندازی فقط منتظر تجهیزات است.
رئیس اداره مخابرات شهرستان شوش به پروژه‌های افتتاح شده مخابرات در این منطقه طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌هایی که در بهمن‌ماه سال گذشته با حضور مدیرعامل مخابرات خوزستان، نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، نجاتی فرماندار و سایر مسئولان شهرستان افتتاح شده است شامل توسعه کانال‌های ارتباطی مراکز شهری و بین شهری، توسعه دیتای مراکز شهرستان و چهار شهر تابعه و همچنین نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت در ۱۹ روستای تابعه و چندین پروژه مخابراتی دیگر از جمله سایت BTS حوزه علمیه بود که هم اکنون شاهد بهره‌مندی مردم شوش و توابع از مزایایی آنها هستیم.

دکمه بازگشت به بالا