خطوط قرمز در جمع‌بندی مذاکرات رعایت شده

محمد اسماعیلی افزود: در نگاه نخست به نظر جمع بندی اولیه، نتیجه خوبی است و در عین حال باید برای مراحل بعدی دقت و حساسیت لازم به کار گرفته و تمام مفاد آن عملیاتی شود. وی یادآور شد: اظهار نظر در مورد جزییات و بندهای جمع بندی مذاکرات وین نیازمند بررسی در شورای امنیت ملی …

محمد اسماعیلی افزود: در نگاه نخست به نظر جمع بندی اولیه، نتیجه خوبی است و در عین حال باید برای مراحل بعدی دقت و حساسیت لازم به کار گرفته و تمام مفاد آن عملیاتی شود.

وی یادآور شد: اظهار نظر در مورد جزییات و بندهای جمع بندی مذاکرات وین نیازمند بررسی در شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی است.

اسماعیلی به حضور ۱۸ روزه کری و دیگر وزرای امور خارجه گروه ۱+۵ در وین پشت میز مذاکره اشاره و اظهار کرد: همین حضور و رفت و آمدها نشان داد که آنان بیش از ایران به این مذاکرات و توافق نیاز دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: همین نیاز آنان به مذاکره سبب شده است که برای دستیابی به یک جمع بندی و توافق نهایی، آنان خطوط قرمز مورد نظر جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا دولت آمریکا با طولانی کردن روند مذاکرات قصد امتیاز گرفتن از تیم ایران را داشت اما با مشاهده ایستادگی و پافشاری دیپلمات های ایرانی بر رعایت خطوط قرمز، مجبور به پذیرفتن آنها شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در بخش هایی از این مذاکرات تیم ایران امتیازاتی داده است، رعایت خطوط قرمز را مهمترین اصلی برشمرد که در جمع بندی نهایی مذاکرات می توان در قالب توافق مشاهده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با جمع بندی مذاکرات، شش کشور مقابل متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان زیر بار زور و فشار نمی رود، لذا این مذاکرات را بهترین راهکار برای حل موضوع فناوری هسته ای ایران یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا