کمیته مشترک برای دفع استاندارد زباله‌های بیمارستانی تشکیل شود

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اخطار زیست محیطی به ۸ بیمارستان به دلیل رعایت نکردن استانداردسازی زباله سوزی، افزود: متاسفانه درحال حاضر زباله‌ها و پساب‌های بیمارستانی یکی از معضلات بزرگ و بسیار جدی درکشور است که متاسفانه اقدامی درجهت رفع این معضل به شکل جدی صورت نگرفته است. نماینده …

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اخطار زیست محیطی به ۸ بیمارستان به دلیل رعایت نکردن استانداردسازی زباله سوزی، افزود: متاسفانه درحال حاضر زباله‌ها و پساب‌های بیمارستانی یکی از معضلات بزرگ و بسیار جدی درکشور است که متاسفانه اقدامی درجهت رفع این معضل به شکل جدی صورت نگرفته است.

نماینده مردم سردشت وپیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه در تمامی بیمارستان‌های دنیا از روش‌های استاندارد و دستگاه‌های ویژه برای دفع و سوزاندن زباله‌ها استفاده می‌کنند،  این درحالی است که در جامعه ما روشی مدرن و استاندارد برای  دفع و سوزندان زباله های بیمارستانی وجود ندارد این به دلیل آن است که متولی مستقیم و مشخصی در فاز اجرای قوانین برای دفع زباله های بیمارستانی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در بحث دفع زباله‌ها و پساب‌های بیمارستانی سازمان آب و فاضلاب و شهرداری‌ها نقش مهمی دارند،‌ تصریح کرد: هر دو دستگاه باید درخصوص دفع و سوزاندن زباله‌های بیمارستانی و پساب‌ها همکاری کنند زیرا بیمارستان‌ها به تنهایی مجری چنین کاری نیستند و پساب‌ها، فاضلاب‌ها و زباله‌های مراکز درمانی باید ازسوی شرکت آب وفاضلاب و شهرداری‌ها دفع شوند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های ناشی از زباله‌های بیمارستانی بسیار خطرناک‌تر از بیماری‌های دیگر است، تصریح کرد: متاسفانه عفونت‌های بیمارستانی و آلودگی‌های ناشی از پساب‌های مراکز درمانی بسیار خطرناک و شدید بوده و توجه جدی به رفع این مشکلات ازسوی دستگاه های ذی ربط ضروری است.

خضری یادآور شد: شرایط دفع زباله‌های بیمارستانی نامطلوب است و وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب باید برای دفع استاندارد زباله های بیمارستانی کمیته مشترک تشکیل دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد برخی بیمارستان ها به دلیل عدم استفاده از دستگاه های زباله سوز، گفت: برخی مسئولان بیمارستان ها به دلیل مشکلات مالی ازاین دستگاه ها استفاده نمی کنند، هرچند که دربسیاری مراکزدرمانی جداسازی زباله های عفونی و وسایل تیز و برنده جراحی به خوبی انجام می شود، اما دربحث دفع و سوزاندن مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله خرابی این دستگاه‌ها که تعمیرات آن نیز نیازمند هزینه زیادی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به طورحتم شهرداری ها به عنوان مجری باید طی قراردادی با مراکزدرمانی دفع زباله های بیمارستانیبه صورت صحیح را در دستور کار قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا