اجرایی شدن طرح تعویض اپراتور بدون تغییر سیم کارت به زودی

محمود فردوسی زاده رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های نوینICT در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، در ارتباط با عدم رضایت مردم از کیفیت شبکه‌های موبایلی در کشور گفت: تنها مساله ای که می‌تواند به افزایش کیفیت کمک کند رقابت بین اپراتورها است و تا زمانی که این رقابت به اوج خود نرسد شاهد هیچ بازخوردی …

محمود فردوسی زاده رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های نوینICT در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، در ارتباط با عدم رضایت مردم از کیفیت شبکه‌های موبایلی در کشور گفت: تنها مساله ای که می‌تواند به افزایش کیفیت کمک کند رقابت بین اپراتورها است و تا زمانی که این رقابت به اوج خود نرسد شاهد هیچ بازخوردی از شبکه‌های موبایلی نخواهیم بود.
فردوسی زاده با اشاره به طرح‌های وزارت ارتباطات در خصوص افزایش کیفیت شبکه‌های موبایلی توضیح داد: یکی از پروژه‌هایی که سازمان تنظیم مقررات برای اجرای این مشکلات برنامه‌ریزی کرده و در دست اجرا است پروژه MNP است این پروژه که برای ترابرد پذیری شماره‌های موبایل است که در آینده بسیار به رضایت مشترکین کمک خواهد کرد.
وی درباره این پروژه توضیح داد: این پروژه که با دقت لازم به تصویب رسیده است و با کمک مسوولان به اجرا خواهد رسید به این صورت به مشترکین اپراتورهای بی‌کیفیت کمک خواهد کرد که، اگر شخصی از اپراتوری ناراضی باشد با توجه به تکمیل این پروژه می‌تواند با تغییر اپراتور سیم‌کارت به آن کیفیتی که می‌خواهد دسترسی پیدا کند.
رئیس پژوهشکده ارتباطات در پاسخ به این سؤال که چگونه این تعویض اپراتور انجام خواهد شد گفت: این تعویض اپراتور بدون تغییر شماره سیم‌کارت یا شخص حقیقی اعمال می‌شود و مدت‌زمان کوتاهی هم برای این تعویض لازم است و مشکلات در لحظه‌ای برای یک مشترک حل می‌شود.
فردوسی زاده درباره فواید این طرح خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید افراد با نارضایتی که از اپراتورها دارند اقدام به خرید سیم‌کارت بعدی از اپراتوری دیگر می‌کنند و این اقدام یعنی جلوگیری از انباشت سیم‌کارت‌های بدون استفاده و در ادامه کاهش هزینه برای تولید سیم‌کارت اپراتورها را هم در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: این برنامه به این منظور نخواهد بود که سخت‌افزارهای اپراتورها مشکلی ندارند، اما با این رویکرد اپراتورها مجبور خواهند بود تا برای عدم عقب‌ماندگی در رقابت به افزایش کیفیت خود و حتی تغییر سخت‌افزارهای خود دست بزنند.
رئیس پژوهشکده ارتباطات در پایان عنوان کرد: طرح‌های این‌چنینی که در زمان اجرایی شدن درآمدهای اپراتورها را هم با چالش رو به رو می‌کند می‌تواند اثر مطلوبی بر رضایت مشترکین بگذارد پس باید بازار رقابتی را دولت با اجرایی کردن این طرح‌های نوین به وجود بیاورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا