هاشمی نمی‌آمد، احمدی‌ نژاد پیروز نمی​شد

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روایتي از کاندیداتوری آيت الله هاشمی رفسنجاني در سال ۸۴ ارائه کرد و گفت: سال ۸۴ با همه مسائلی که بود، توده روحانیت بیشتر نسبت به آقای هاشمی ابراز تمایل می کردند. ما همان روزها در هر محفلی که با روحانیون مواجه می شدیم می گفتند انتخابشان آقای هاشمی است. …

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روایتي از کاندیداتوری آيت الله هاشمی رفسنجاني در سال ۸۴ ارائه کرد و گفت: سال ۸۴ با همه مسائلی که بود، توده روحانیت بیشتر نسبت به آقای هاشمی ابراز تمایل می کردند. ما همان روزها در هر محفلی که با روحانیون مواجه می شدیم می گفتند انتخابشان آقای هاشمی است. همان موقع جامعه روحانیت موضع حمایتگرانه ای نسبت به آقای احمدی نژاد اعلام نکرد.

وی افزود: البته جامعه روحانیت در انتخابات سال ۸۴ خیلی تلاش کرد که آقای هاشمی به میدان نیاید و گفت ما این را به مصلحت شما نمی دانیم و شرایط برای انتخاب شما فراهم نیست. ما گفتیم شما را نه به عنوان آقای هاشمی رفسنجانی بلکه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام می شناسیم که صدمه خوردن این جایگاه صدمه خوردن شخص نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: البته اگر ایشان به میدان نمی آمد آقای احمدی نژاد هم برنده نمی شد. بلکه شاید مجموعه اصولگرایان به فرد دیگری می رسیدند و می توانستند کار را مدیریت کنند. اما چون آقای هاشمی آمد ساز و کار مدیریت انتخابات هم بهم ریخت. همه می گفتند اگر آقای هاشمی بیاید تمام تدابیر اصولگرایان برای رسیدن به وحدت بهم خواهد ریخت و دقیقا همینطور هم شد.

وی افزود: اصولگرایان ۵ کاندیدا را جمع کرده بودند و آنها هم قسم شده بودند که در نهایت یک نفرشان بماند. اما وقتی از آن طرف آقای هاشمی آمد و ثبت نام کرد از این طرف هم آقای احمدی نژاد وارد شد و کوس استقلال زد و گفت من در قالب آن ۵ نفر نمی گنجم. در نهایت تصمیم ها و تدابیر اصولگرایان بهم ریخت و  آن ۵ نفر هم همه وارد شدند و هیچ کدام هم موفق نشدند.

مصباحی مقدم ادامه داد: بنده معتقدم سال ۸۴ اگر آقای هاشمی می پذیرفتند و نمی آمدند، بعد به عنوان یک شخصیت اثر گذار پشت جریان اصولگرا قرار می گرفتند و شخصیتی مانند آقای ولایتی را که قبول هم داشتند به میدان می فرستادند و بر روی او تاکید می کردند، حتما اتفاق دیگری می افتاد و این مسائلی که بعدا پدید آمد، پدید نمی آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا