هافبک دونده‌ای که سر نخواستنش دعواست

دو روز پیش خبر پیوستن هافبک اسبق پرسپولیس به استقلال روی خروجی سایت‌ها آمد و امروز سر نخواستن قاسم دهنوی دعواست. هافبک دفاعی موفق مس در لیگ‌های نهم تا یازدهم که به تراکتورسازی پیوست و بهترین نمایش فوتبالی‌اش را در لیگ دوازدهم به روی صحنه آورد. این هافبک ۳۴ ساله در پرسپولیس(لیگ ۱۳) هر چه …

دو روز پیش خبر پیوستن هافبک اسبق پرسپولیس به استقلال روی خروجی سایت‌ها آمد و امروز سر نخواستن قاسم دهنوی دعواست. هافبک دفاعی موفق مس در لیگ‌های نهم تا یازدهم که به تراکتورسازی پیوست و بهترین نمایش فوتبالی‌اش را در لیگ دوازدهم به روی صحنه آورد.

این هافبک ۳۴ ساله در پرسپولیس(لیگ ۱۳) هر چه بیشتر دوید کمتر به چشم آمد. قاسم در لیگ چهاردهم به ذوب‌آهن پیوست تا در ۸۰درصد بازی‌ها انتخاب اول یحیی گل‌محمدی برای قرار گرفتن در میانه میدان باشد. با این حال هافبکی که به قول مهرداد کفشگری ۶ شُش دارد و زیاد می‌دود بدون تیم مانده است.
هافبک دونده‌ای که سر نخواستنش دعواست +جدول عملکرد

به راستی مشکل کار کجاست؟

به گزارش مشرق، دهنوی روی کاغذ طی ۶ فصل اخیر آماری قابل قبول در ادوار لیگ برتر به ثبت رسانده است. قاسم از ابتدای لیگ نهم که حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را تجربه کرد، تا ماه پیش که برای ذوب‌آهن در فینال جام حذفی نمایشی پرفروغ داشت، همواره کیفیت یکنواخت خود را حفظ کرد با این حال امروز مدیران استقلال در امور نقل‌وانتقالات می‌گویند این بازیکن در فهرست پرویز مظلومی قرار نداشته و ندارد.هرچند از این دست اظهارنظرها که چند روز بعد خلاف ان ثابت شده کم نیست و اگر دیدید که دهنوی به استقلال رفت تعجب نکنید!

۱۲ هزار دقیقه بازی

قاسم دهنوی به طور متوسط در هر فصل حضور لیگ برتری‌اش ۴، ۵ پاس گل داده و ۲ گل به ثمر رسانده است. این عملکرد برای یک هافبک با خصوصیات تدافعی قطعا قابل قبول است.

قاسم در تمام این سال‌ها به خاطر دوندگی بی‌امانش نظر سرمربیان مس، تراکتورسازی، پرسپولیس و ذوب‌آهن را جلب کرد. زدن ۱۲ گل و ارسال ۲۵ پاس گل طی ۱۱ هزار و ۸۷۱ دقیقه کارنامه‌ای است که قهرمان جام حذفی ایران در فصل ۹۴-۹۳ به نام خود سند زده است.

دهنوی که دو بار هم با تراکتورسازی و پرسپولیس نایب قهرمان لیگ برتر شده طی ۱۵۶ بازی لیگ برتری‌اش ۱۳۱ مرتبه شانس این را داشته تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
هافبک دونده‌ای که سر نخواستنش دعواست +جدول عملکرد

دهنوی: اشتباه خودم بود

هافبکی که برای ذوب‌آهن کم زحمت نکشید و حالا بیرون از لیست یحیی‌ گل‌محمدی مانده، به مشرق می‌گوید:«من در طول دوران فوتبالم برای هیچ تیمی کم نگذاشتم. شاید مشکلم این بوده که وظایفی که برعهده داشتم را طی این سال‌ها به اجرا گذاشته‌ام.»

قاسم البته اعتراف می‌کند اشتباهاتی داشته است:«من در فصل نقل‌ و انتقالات بعضا اشتباهاتی داشتم. مثلا خواستم برای استقلال بازی کنم و سر از تراکتورسازی درآوردم. یا دو فصل پیش که داستان توافق اولیه با سپاهان پیش آمد و رفتنم به پرسپولیس. قبول دارم خودم این حواشی را به وجود آوردم اما در میان فصل هرچه در توان داشتم برای تیمم خرج کردم. حالا هم راضی‌ام به رضای خدا و هرچه آن بالایی بخواهد همان خواهد شد.»
هافبک دونده‌ای که سر نخواستنش دعواست +جدول عملکرد

بازیکن محبوب کی‌روش در سال ۲۰۱۲

دهنوی درست می‌گوید. هافبک دفاعی محبوب کی‌روش در سال ۲۰۱۲ که با نظر سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ۳ بازی مقابل یمن، بحرین و عربستان انجام داد. گاهی اوقات به‌رغم عملکرد قابل قبولی که داشته برای خودش حاشیه ساخته است. قاسم همان سال در سه دیدار دوستانه برابر موزامبیک، تاجیکستان و آلبانی هم بازی کرد و البته در سه دیدار مرحله مقدماتی جام‌جهانی مقابل ازبکستان (۲) و قطر روی نیمکت بود. دهنوی شاید با درایت بیشتر تیم‌ملی را از دست نمی‌داد و مسافر جام‌جهانی می‌شد.

دکمه بازگشت به بالا