کارگران آسیب دیده فاقد بیمه هم مستمری می‌گیرند

هادی ساداتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارت مهارت کارگر ساختمانی درجه۳ از شروط مهمی است که درثبت نام باید ارائه شود. افرادی که بخواهند در سال جاری ثبت نام کنند، در سال آینده بیمه می شوند و لیست های سال گذشته قرار است در ردیف …

هادی ساداتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارت مهارت کارگر ساختمانی درجه۳ از شروط مهمی است که درثبت نام باید ارائه شود. افرادی که بخواهند در سال جاری ثبت نام کنند، در سال آینده بیمه می شوند و لیست های سال گذشته قرار است در ردیف بیمه شدن قرار بگیرند.

وی اظهار کرد:یکی از مواردی که در تأمین اجتماعی در دستور کار است شناسایی کارگران ساختمانی و تفکیک افرادی که می‌خواهند از این طریق استفاده کرده و بیمه شوند است. در این زمینه انجمن های کارگران ساختمانی به سازمان کمک می‌کند و در شناسایی نقش دارد.

ساداتی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی تا ۳۶ قسط نیز انجام خواهد گرفت گفت: حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی از محل ۱۵ درصد مجموع عوارض پروانه بیمه ساختمانی، تأمین می‌شود، لذا برای مساعدت به متقاضیان پروانه ساختمانی و پس از محاسبات حق بیمه متعلقه در صورت تقاضای متقاضی پروانه ساختمانی مبنی بر تقسیط حق بیمه ساختمانی، میزان حق بیمه سهم کارفرمایی با توجه به نسبت حق بیمه محاسبه شده قابل تقسیط ماهیانه است.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور درباره میزان حق بیمه کارگران ساختمانی گفت: حق بیمه برای استادکاران و کارگران معمولی متفاوت است. حق بیمه کارگران استادکار با داشتن کارت مهارت درجه ۱ حدود ۷۲ هزارپرداخت می‌کنند. آن دسته از کارگرانی که کارت مهارت درجه ۲ دارند حدود ۶۸هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند و کارگران معمولی حدود ۶۲ هزار تومان حق بیمه پرداخت می کنند. کارگران ساختمانی تنها ۷ درصد سهم خود را می پردازند.

نوشته های مشابه

وی در پاسخ به اینکه اگر کارگری در گذشته بیمه نبوده و نقص عضو شده است اکنون چه کاری باید برای امرارمعاش خود انجام دهد بیان کرد:طرحی در دستور کار تأمین اجتماعی است که اگر کارگری بیمه نباشد و آسیب ببیند،کارفرما به میزان مشخصی جریمه می‌شود و در ازای آن بیمه مستمری فرد آسیب دیده انجام می شود تا بتواند امرار معاش کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا