انصارالله: مدت آتش‌ بس کافی نیست

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که این جنبش از تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدن به راهکاری در حل بحران یمن حمایت می‌کند. وی گفت: موضع ما کاملاً واضح است. ما با هر اقدامی که از رنج و مشکلات مردم یمن بکاهد حمایت می‌کنیم اما باید اعلام کنم برقراری آتش‌بس به …

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که این جنبش از تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدن به راهکاری در حل بحران یمن حمایت می‌کند.

وی گفت: موضع ما کاملاً واضح است. ما با هر اقدامی که از رنج و مشکلات مردم یمن بکاهد حمایت می‌کنیم اما باید اعلام کنم برقراری آتش‌بس به مدت یک هفته کافی نیست؛ چراکه هدف از آتش‌بس کمک‌رسانی به مردم یمن است به حدی که کالاها و مواد لازم به تمامی مناطق یمن به ویژه شهر عدن برسد.

سازمان ملل عصر روز پنجشنبه اعلام کرد که آتش‌بس در یمن از امشب(جمعه) به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

در همین راستا ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد: آتش‌بس اعلام شده به منزله آخرین فرصت برای حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن است تا در مواضع خود “بازنگری” کنند و نیت خود را برای حل بحران ثابت کنند.

وی تاکید کرد: تضمین واقعی آتش‌بس آزمونی برای میزان پایبندی حوثی‌ها به توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و اجازه دادن به ورود کمک‌های انسانی است.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز ضمن ابراز امیدواری به تمدید آتش‌بس و پایبندی به توقف درگیری‌ها و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه از تمامی طرف‌های یمنی خواست تا به آتش‌بس انسانی احترام بگذارند.

دکمه بازگشت به بالا