آلمان: زود است درباره یونان اظهار نظر کنیم

آلمان در واکنش به پیشنهادی که یونانی‌ها در زمینه حل بحران این کشور ارائه داده‌اند اعلام کرد که هنوز زود است که درباره بسته پیشنهادی قضاوت شود. «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان در این مورد به خبرنگاران گفت که برلین نیمه شب از پیشنهاد جدید یونان به وام‌دهندگان مطلع شده است. اما نمی‌تواند هم‌اکنون درباره …

آلمان در واکنش به پیشنهادی که یونانی‌ها در زمینه حل بحران این کشور ارائه داده‌اند اعلام کرد که هنوز زود است که درباره بسته پیشنهادی قضاوت شود.

«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان در این مورد به خبرنگاران گفت که برلین نیمه شب از پیشنهاد جدید یونان به وام‌دهندگان مطلع شده است. اما نمی‌تواند هم‌اکنون درباره آن اظهارنظر کند.

زایبرت با اشاره به کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپا و صندوق‌بین‌المللی پول یعنی تروئیکای وام‌دهنده گفت: « ما صبر می‌کنیم تا موسسات این پیشنهاد را بررسی کنند و نظر خود را بگویند.»

این در حالی است که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه از این پیشنهاد استقبال کرد و آن را معتبر و جدی دانست.

«مارتین یگر» سخنگوی وزارت دارایی آلمان در این مورد گفت که آلمان فقط می‌تواند صبر کند و ببیند وزاری دارایی در نشست آخر هفته یورو چطور واکنش نشان می‌دهند. «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان هم درباره اینکه این پیشنهاد بتواند زمینه را برای بازپرداخت بدهی‌های یونان فراهم‌کند، چندان خوشبین نیست.

دولت یونان روز گذشته بسته پیشنهادی اصلاحات را برای وام‌دهندگان فرستاده است تا به این وسیله وام‌های جدید را دریافت کند و مانع از ورشکستگی اقتصاد کشور شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا