گیشه سینمای جهانی در تسخیر «ترمیناتور»

در حالی که «دنیای ژوراسیک» جدیدترین محصول کمپانی یونیورسال پس از گذشت چند هفته همچنان پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی است، اما «ترمیناتور: پیدایش» با فروش ۷۴ میلیون دلاری این هفته خود گیشه بین‌الملل و جهانی را از آن خود کرد. «ترمیناتور: پیدایش» محصول «پارامونت» که این هفته نمایش خود را در ۴۶ کشور جهان آغاز …

در حالی که «دنیای ژوراسیک» جدیدترین محصول کمپانی یونیورسال پس از گذشت چند هفته همچنان پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی است، اما «ترمیناتور: پیدایش» با فروش ۷۴ میلیون دلاری این هفته خود گیشه بین‌الملل و جهانی را از آن خود کرد.

«ترمیناتور: پیدایش» محصول «پارامونت» که این هفته نمایش خود را در ۴۶ کشور جهان آغاز کرده، توانست رکورد فروش مجموعه فیلم‌های «ترمیناتور» را در ۲۲ کشور بشکند و فروش ۷۴ میلیون دلاری را در گیشه بین‌المللی ثبت کند.

این فیلم علمی – تخیلی با احتساب فروش آغازین ۴۴.۲ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی در این هفته به فروش جهانی ۱۱۸.۲ میلیون دلاری دست یافت تا مجموع فروش جهانی خود را پس از دو هفته اکران به رقمی نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار ارتقاء دهد.

«ترمیناتور: پیدایش» که «جیمز کامرون» آن را به عنوان یک دنباله واقعی برای این مجموعه فیلم تأیید کرد در این هفته ۱۲.۵ میلیون دلار در ۱۱۵۰ سالن سینمای روسیه فروخت تا بهترین بازار خارجی این فیلم هالیوودی باشد و در سایر کشورها نیز ۱۱.۱ میلیون دلار در کره جنوبی، ۶.۲ میلیون دلار در مکزیک و ۵.۶ میلیون دلار در سینماهای فرانسه فروخت.

«ترمیناتور: پیدایش» به کارگردانی «آلن تیلور» با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شده و در آن علاوه بر «آرنولد» ۶۷ ساله در نقش اصلی، «امیلیا کلارک»، «جیسون کلارک» و «جان کورتنی» نیز ایفای نقش می‌کنند.

انیمیشن «مینیون‌ها» نیز با فروش ۵۴.۳ میلیون دلاری در ۳۶ کشور جهان، جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم گیشه بین‌المللی را از «دنیای ژوراسیک» گرفت و مجموع فروش خارجی خود را پس از دو هفته به رقمی بالغ بر ۱۲۴ میلیون دلار رساند.

این فیلم رکورد فروش روز آغازین یک انیمیشن را در کشورهای آلمان، اسپانیا، آرژانتین و کلمبیا به نام خود ثبت کرد.

سینماهای آلمان با فروش ۹ میلیون دلاری در روز اول نمایش انیمیشن «مینیون‌ها» رشد ۷۰ درصدی را در مقایسه با فروش «من نفرت‌انگیز ۲» رقم زدند.

«دنیای ژوراسیک» نیز این هفته ۴۲ میلیون دلار در سینماهای ۶۶ کشور جهان فروخت و مجموع فروش خود در گیشه بین‌الملل و جهانی را به ترتیب به ۸۲۹ میلیون دلار و ۱.۳ میلیون دلار افزایش داد و از فروش جهانی فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولترون» پیشی گرفت.

«دنیای ژوراسیک» در چهارمین و آخرین هفته نمایش خود در سینماهای چین، ۹.۳ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در این کشور آسیایی به بیش از ۲۲۳ میلیون دلار رساند و با گذر از «آواتار» عنوان چهارم پرفروش‌ترین فیلم سینماهای چین را به نام خود ثبت کرد.

«سریع و خشن ۷» با ۳۹۱ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین است.

کمپانی دیسنی نیز به لطف فروش فوق‌العاده «انتقام‌جویانک عصر اولترون» و انیمیشن «Inside Out» که این هفته ۱۸.۶ میلیون دلار در ۴۳ کشور جهان فروخت، توانست برای ششمین سال پیاپی مجموع فروش جهان خود را از مرز ۳ میلیارد دلار عبور دهد. انیمیشن «Inside Out» تاکنون بیش از ۱۱۷ میلیون دلار در گیشه بین‌المل و ۳۶۳/۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است.

«انتقام جویان: عصر اولترون» نیز با فروش این هفته خود فروش بین‌الملل خود را به رقم ۹۲۹ میلیون دلار رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا