قیمت مواد غذایی به سمت ثبات درحرکت است

غلامرضا کاوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به درخواست افزایش قیمت موادغذایی، افزود :دولت تدابیرخاصی برای تنظیم بازار انواع کالا در نظر گرفته و فضایی آرام بر بازار مصرف حکم فرما است. وی خاطر نشان کرد: مدارک هرگونه افزایش قیمت باید به کارگروه تنظیم بازار ارسال شود، اما دلیلی ندارد که …

غلامرضا کاوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به درخواست افزایش قیمت موادغذایی، افزود :دولت تدابیرخاصی برای تنظیم بازار انواع کالا در نظر گرفته و فضایی آرام بر بازار مصرف حکم فرما است.

وی خاطر نشان کرد: مدارک هرگونه افزایش قیمت باید به کارگروه تنظیم بازار ارسال شود، اما دلیلی ندارد که با هرگونه در خواستی نیز در خصوص افزایش قیمت موافقت شود.

سخنگوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، ادامه داد: هرگونه تغییر قیمت ازطریق کارگروه تنظیم بازارمصوب و اعلام می‌شود و هیچ یک از تولید کنندگان اجازه افزایش قیمت خود سرانه محصولات خود را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تولید کننده‌ای اجازه افزایش قیمت محصولات خود را بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار ندارد، اظهارداشت: تا به امروزهیچ گونه افزایش قیمتی برای لبنیات مصوب و ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی از افراد با در نظر گرفتن منافع صنفی به دنبال ایجاد افزایش قیمت انتظاری در افکارعمومی هستند.

بازار مواد غذایی به سمت آرامش می رود

کاوه با بیان اینکه بازار صنایع غذایی تحت کنترل دولت است، تصریح کرد: بر خلاف برخی از ادعاها ، ذخیره سازی‌های لازم برای تامین نیاز مصرفی مردم بیش از حد انتظار انجام شده است.

وی اظهار داشت: تدابیر لازم برای تنظیم بازار مواد غذایی انجام شده است و آینده با آرامشی پیش روی بازار مصرف خواهد بود اما این آرامش به زعم برخی افراد خوش نمی‌آید و به دنبال فضا سازی هستند.

این مقام مسئول،اضافه کرد: سازمان حمایت بدون مماشات با هر گونه تخلف احتمالی برای افزایش قیمت برخورد می کند.

صنایع غذایی مدیریت بهره وری توجه کنند
کاوه با بیان اینکه ماندگاری و تداوم تولید با افزایش بهره وری همراه است؛ گفت: واحد‌های تولیدی برای مدیریت واحد‌های خود تنها نباید به افزایش قیمت بسنده کنند بلکه باید مدیریت بهره وری را نیز مد نظر داشته باشند.

این مقام مسئول درپایان، یادآورشد: سازمان حمایت با هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز و تصمیم کارگروه تنظیم بازار مخالف است و با متخلفان برخورد می‌کند.

گفتنی است، بر اساس پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم و حضور میدانی در بازار مصرف، تعدادی از واحد‌های صنایع غذایی که تغییراتی در نرخ محصولات خود داشتند شناسایی و برای پیگیری به سازمان حمایت ازتولیدکنندگان و مصرف کنندگان فراخوانده شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا