قدرت نمایی مرگبار پس از کتک خوردن

جمعه ۲۲ خرداد امسال وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به جرح در منطقه پلائین (در محدوده مرتضی گرد) به کلانتری ۱۷۱ مصطفی خمینی اعلام شد. با حضور مأموران و تیم اورژانس در محل، جوانی ۲۷ ساله بنام «مصیب » به علت خونریزی شدید از ناحیه ران پای راست ، به بیمارستان …

جمعه ۲۲ خرداد امسال وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به جرح در منطقه پلائین (در محدوده مرتضی گرد) به کلانتری ۱۷۱ مصطفی خمینی اعلام شد.

با حضور مأموران و تیم اورژانس در محل، جوانی ۲۷ ساله بنام «مصیب » به علت خونریزی شدید از ناحیه ران پای راست ، به بیمارستان منتقل و همزمان تحقیقات اولیه در خصوص علت وقوع درگیری توسط مأمورین کلانتری آغاز شد.

دستگیری دو نفر از عوامل درگیری

با آغاز تحقیقات، مأمورین کلانتری ۱۷۱ اطلاع پیدا کردند که چهار جوان از اهالی منطقه مرتضی گرد اقدام به قدرت نمایی با سلاح سرد در محل کرده و «مصیب» (مصدوم صحنه درگیری) در حالیکه قصد آرام کردن آنها را داشته توسط یک نفر از آنها مورد اصابت ضربه شمشیر قرار گرفته است. با شناسایی دو نفر از عوامل درگیری بنام های «سهیل » (متولد ۱۳۷۳) و «مهدی » (متولد ۱۳۷۰)، هر دو نفر آنها بامداد شنبه ۲۳ خرداد امسال در محل سکونتشان واقع در منطقه مرتضی گرد – خیابان پیروزی دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

روز شنبه ۲۳ خرداد امسال و از طریق بیمارستان به کلانتری ۱۷۱ مصفی خمینی اعلام شد که با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت ضربه وارده شده به ناحیه حساس، «مصیب» ( ۲۷ساله) فوت کرده است.

پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل و به دستور شعبه ۱۰۱ دادگاه بخش آفتاب، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات دو متهم

با انتقال «سهیل» و «مهدی» به اداره دهم پلیس آگاهی آنها صراحتا به مشارکت در «قدرت نمایی در منطقه پلائین» و «نزاع و درگیری منجر به قتل» اعتراف و اظهار کردند:«ما دو نفر همراه یکی دیگر از دوستان خود بنام «حسین .ع» (متولد ۱۳۷۱)، به تحریک یکی از بچه محل ها بنام «اصغر» اقدام به قدرت نمایی در منطقه پلائین کردیم اما درگیری با مقتول توسط خود «اصغر . الف» (متولد ۱۳۷۰) صورت گرفت؛ اصغر با شمشیری که در دست داشت ، ضربه ای به پای مقتول زد و پس از آن هر چهار نفر از محل فرار کردیم.

این دو متهم افزودند: اصغر به سراغ ما آمد و گفت: ظهر جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ با چند نفر از بچه های پلائین درگیر شده و توسط آنها مورد ضرب و جرح قرار گرفته است به انگیزه انتقام گیری از بچه های منطقه پلائین، با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ -متعلق به مهدی- در حالی که یک قبضه شمشیر و دو عدد چوب دستی همراه خود برداشته بودیم، به پلائین رفتیم؛ اصغر مشروب خورده بود و با همان وضعیت شروع به قدرت نمایی و عربده کشی با شمشیر کرد.

مقتول که به همراه اعضای خانواده اش در مقابل درب منزلشان ایستاده بود، به اصغر نزدیک و از وی خواهش کرد تا مراعات اهالی محل را بنماید که ناگهان اصغر به سمت او حمله ور شد و با شمشیر ضربه ای به پای راست او زد؛ در ادامه، اصغر شیشه یک دستگاه خودرو سواری عبوری را نیز تخریب کرد و پس از آن هر چهار نفر سوار موتور شده و از محل متواری شدیم.

کشف آلت قتل و دستگیری سومین متهم

با اعتراف صریح سهیل مبنی بر نگهداری شمشیر نزد وی، کاراگاهان اقدام به بازرسی محل سکونت او کرده و آلت قتل آغشته به خون مقتول از منزل سهیل کشف و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، «حسین » نیز سه شنبه ۲۶ خرداد ماه امسال دستگیر و اظهارات «سهیل» و «مهدی» و همچنین شهود صحنه جنایت را تأیید کرد.

دستگیری عامل جنایت

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده (اصغر) به شمال کشور متواری شده که با انجام اقدامات پلیسی و پس از مراجعه ی مجدد اصغر به محل سکونتش، وی شنبه ۶ تیر ماه امسال دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اصغر در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت:«با چند نفر از بچه های منطقه پلائین به خاطر چشم تو چشم شدن درگیر و توسط آنها مورد ضرب و جرح قرار گرفتم به همین علت با دوستان خود تماس گرفته و موضوع را با آنها در میان گذاشتم و به اتفاق یکدیگر، پس از تهیه شمشیر و چوب دستی از منزل یکی از آنها ، با موتورسیکلت به محل درگیری رفتیم.

زمانی که به محل رسیدیم، هیچکدام از کسانی که مرا مورد ضرب و جرح قرار داده بودند را پیدا نکردیم به همین علت، من شروع به قدرت نمایی کردم تا شاید آنها خودشان را نشان بدهند و یا حداقل موضوع به گوش آنها برسد. در همین زمان مقتول به من نزدیک شد و از من درخواست کرد تا دست از فحاشی و ناسزاگویی بردارم که با او درگیر شده و ضربه ای با شمشیر به پایش زدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، به خبرنگار مهر، گفت: با توجه به اعتراف صریح هر چهار متهم به مشارکت در قدرت نمایی با سلاح سرد و همچنین اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی برای هر چهار متهم صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا