۵۰۰ روستای گیلان اینترنت‌دار می‌شوند

به گزارش خبرنگار موبنا، “سیروس رضایتی ” با اشاره به وضعیت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه اول در روستاهای گیلان اظهار کرد: ۸۷۰ روستای گیلان اینترنت دارند و در برنامه امسال اینترنت‌دار شدن ۵۰۰ روستای استان در دستور کار است. وی با بیان اینکه اینترنت‌دار شدن روستاها مانند شهرها جزو تاکیدات دولت است، تصریح کرد: با توجه …

به گزارش خبرنگار موبنا، “سیروس رضایتی ” با اشاره به وضعیت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه اول در روستاهای گیلان اظهار کرد: ۸۷۰ روستای گیلان اینترنت دارند و در برنامه امسال اینترنت‌دار شدن ۵۰۰ روستای استان در دستور کار است.
وی با بیان اینکه اینترنت‌دار شدن روستاها مانند شهرها جزو تاکیدات دولت است، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت الکترونیک، اینترنت‌دار شدن تمام روستاها تا پایان سال ۹۵ جزو وظایف اجباری دولت قرار گرفته و برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد جاده‌های اصلی این استان زیرپوشش آنتن‌دهی تلفن‌های همراه است، ادامه داد: ۸۰ درصد جاده‌های فرعی گیلان زیرپوشش این آنتن‌دهی قرار دارند.
وی از نصب ۱۲۸ آنتن بی‌تی‌اس در گیلان خبر داد و گفت: ۵۰ آنتن‌ بی‌تی‌اس در رشت است و برای نصب این آنتن‌ در تمام مناطق مشغول فعالیت هستیم که در برخی موارد با مخالفت شهرداری‌ها مواجه می‌شویم.
رضایتی فناوری اطلاعات را توانمندساز خواند و افزود: هر حوزه‌ای که از فناوری اطلاعات استفاده کند موجب ارتقای سازمان خود می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات نیاز به تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع ساخته و پرداخته شود.
این مسئول از اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و افرادی که در حوزه تحقیقات، کسب و کار و صادرات فعالیت دارند می‌توانند با ورود به سایت وزارتخانه و دریافت تسهیلات مورد نیاز ثبت‌نام کنند.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان پول توسط وزارتخانه مذکور برای حوزه فناوری اطلاعات کشور اختصاص یافته است، یادآور شد: این تسهیلات با وام کم‌بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
رضایتی زیرساخت‌ ارتباطی در هر استانی را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ارتباطی استان در سه بخش شبکه فیبر نوری، پهنای باند و سوئیچ‌های بین استانی و بین‌المللی تعریف می‌شود و باید بتوانیم با این زیرساخت‌ها به مردم خدمات ارائه کنیم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا