قالیباف: ظهور گروه‌های تکفیری نتیجه جهالت و برداشت نادرست از قرآن است

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» چهاردهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن»، امروز ۱۲ تیرماه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی در حال برگزاری است. در این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران با …

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» چهاردهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن»، امروز ۱۲ تیرماه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی در حال برگزاری است.

در این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه اساتید قرآن بزرگترین سرمایه و الگویی برای جوانان کشورمان هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین کار ما در شهرداری تهران توجه به مسائل قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی است. چرا که زیست مؤمنانه تنها از همین راه امکانپذیر است.

وی با اشاره به اینکه توجه به قرآن و عترت مبنای توفیق ما در عرصه‌های مادی و معنوی است، افزود: ما در شهرداری تهران هر سال با ابزارهای مختلف اقدامات جدیدی را آغاز می‌کنیم اما آنچه بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد این است که برداشت درستی از قرآن کریم داشته باشیم تا بتوانیم به سعادت برسیم.

قالیباف با بیان اینکه امروز در کنار وجود مدارس قرآنی بسیار در سراسر جهان شاهد جهالت افراد از قرآن کریم هستیم، گفت: امروزه همچون زمان صدر اسلام بسیاری از افراد تنها به ظاهر قرآن اکتفا کرده‌اند و از معانی و معارف قرآنی باز مانده‌اند و همین امر موجب بروز مشکلاتی در جوامع اسلامی شده است.

نوشته های مشابه

شهردار تهران با بیان اینکه به اینکه حوادثی که در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد از جنگ‌ها و ظهور گروه‌های تکفیری به دلیل عدم فهم درست از کلام الهی است، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از این افراد حافظ قرآن باشند یا قرآنی صحبت کنند اما به دلیل عدم درک درست از قرآن به این راه کشیده شده‌اند اینها همه نتیجه جهالت و برداشت نادرست از قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است، افزود: ما باید علوم قرآنی و مضامین آن را در زندگی خود به کار بگیریم چرا که قرآن کتاب زندگی و پیشرفت است.

قالیباف با اشاره به لزوم توجه به مفاهیم قرآن در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی گفت: اگر کار فرهنگی انجام می‌دهیم باید برخاسته از فرهنگ قرآنی باشد هیچ فعالیتی نباید خارج از این مسیر صورت گیرد. برهمین اساس مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران نیز برپایه گسترش عمل به قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه هنر نیز ابزاری برای توسعه فرهنگ قرآنی است، خاطرنشان کرد: همه باید با ابزارهای مختلف در کنار برداشت درست و تکیه بر قرآن و اهل بیت به سوی توسعه فرهنگ قرآنی پیش روند تا زندگی سعادتمندی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا