آلودگی هوای تهران دو برابر شد

علي محمد شاعری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تهران ۳۰ روز هوای ناسالم داشته است در صورتی که در مدت مشابه سال ۹۳ فقط ۱۳ روز هوای ناسالم را تهرانی ها تجربه کرده اند. وي با بيان اينكه هوای تهران با افزایش ۲.۳ برابری آلودگی در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه …

علي محمد شاعری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تهران ۳۰ روز هوای ناسالم داشته است در صورتی که در مدت مشابه سال ۹۳ فقط ۱۳ روز هوای ناسالم را تهرانی ها تجربه کرده اند.

وي با بيان اينكه هوای تهران با افزایش ۲.۳ برابری آلودگی در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه است، افزود: به دليل ورود ریزگردهای خارجی و همچنین گرد و غبار برخاسته از اراضی بیابانی اطراف تهران هوای تهران در اکثر روزها خاکستری است.

شاعري اضافه كرد: مدیریت ناصحیح بر منابع آب، بیابانزایی و مصرف بی رویه انرژی های فسیلی علل اصلی آلودگی هوای کشور و کلانشهر تهران است.

به گفته شاعری بطور کلی ریزگردها بر اثر برخورد بادهاي مخالف و ايجاد همگرايي كه موجب انتقال ذرات گرد و خاك از سطح زمين به ترازهاي بالاتر شده و به دنبال آن هوايي غبارآلود نمایان می کند به وجود می آیند.

شاعری افزود: آلودگی های هوا در ۶ ماهه اول عمدتاً مربوط به ریزگردهای ناشی از بیابان‌های خارجی و داخلی است، اما منابع آلودگی هوا در ۶ ماهه دوم سال مربوط به خودروها، موتور سیکلت و منابع خانگی، اداری و غیره است.

ایستگاه های پارک قائم با ۴۳ روز هوای ناسالم، دانشگاه علم و صنعت ۴۰ روز، ستاد بحران ۳۸ روز و فرمانداری شهرری با ۳۵ روز هوای ناسالم آلوده ترین ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران در سال ۹۴ را به خود اختصاص داده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا