پروژه تلاش نیاز اپراتورهای کشور را تأمین می کند

به گزارش خبرنگار موبنا، “مهندس محمود خسروی معاون وزیر” رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت که در مراسم راه اندازی این پروژه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود در این پروژه ظرفیت شبکه انتقال از ۴۰۰۰۰۰ E1 به ۱.۳۰۰.۰۰۰ E1 افزایش یافت . …

به گزارش خبرنگار موبنا، “مهندس محمود خسروی معاون وزیر” رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت که در مراسم راه اندازی این پروژه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود در این پروژه ظرفیت شبکه انتقال از ۴۰۰۰۰۰ E1 به ۱.۳۰۰.۰۰۰ E1 افزایش یافت .
وی با اشاره به این نکته که تجهیزات این پروژه در ۱۲۸ ایستگاه ارتباطی نصب شد ، افزود این طرح یکصد شهر را پوشش می دهد .
وی در ادامه در خصوص عملکرد شرکت ارتباطات زیرساخت در دولت تدبیر و امید توضیح داد : پیش از این دولت تنها ۱۰ درصد ظرفیت پهنای باند کشور محتوا بود اما هم اکنون ۴۰ درصد محتواست و برنامه بعدی این است که ظرفیت پهنای باند داخلی به ۲۰ ترابایت افزایش یابد .
مهندس خسروی در ادامه در خصوص توسعه شبکه فیبر نوری گفت : این شرکت ۵۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در این مدت اجرا کرد که اگر توسط بخش خصوصی انجام می شد باز گشت سرمایه طولانی بود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد ۵: تا ۱۰ درصد شبکه انتقال کشور از طریق ماکروویو و ۹۰ درصد از طریق شبکه فیبر نوری جا به جا می شود و شبکه ماکروویو پشتیبان انتقال محسوب می شود .
مهندس خسروی در خصوص پروژه نور ، پروژه بعدی شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد : در این پروژه ۱۳۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری به شبکه نوری شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه می شود .
وی افزود : ما در اجرای پروژه های نوری این شرکت دو کابل ۴۸ CORE اجرا کردیم که یکی از این کابل ها برای تأمین نیازهای زیرساختی کشور و دیگری برای تأمین نیازهای آتی سازمان ها و اپراتورها اجرا شد تا در خواستهای آنها با پیش بینی ما بدون اشکال تأمین شود .
۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا