۳ برابر شدن ظرفیت انتقال کشور با پروژه تلاش

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود خسروی” در مراسم افتتاح پروژه تلاش (توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت) با هزینه ای بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در ارتباط با ویگکی‌های این پروژه اظهار کرد: ترانزیت دیتا از طریق ایران و جایگزینی مسیر بحرانی انتقال از طریق کانال سوئز به منظور جایگزین شدن ایران به …

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود خسروی” در مراسم افتتاح پروژه تلاش (توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت) با هزینه ای بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در ارتباط با ویگکی‌های این پروژه اظهار کرد: ترانزیت دیتا از طریق ایران و جایگزینی مسیر بحرانی انتقال از طریق کانال سوئز به منظور جایگزین شدن ایران به عنوان مسیری امن و با کیفیت و تأثیرگذاری در تبدیل کشورمان به هاب ارتباطی منطقه از جمله ویژگی های این پروژه بوده است.
وی عنوان کرد: در راستای اجرای این پروژه افزایش ظرفیت پهنای باند IP داخلی کشور به بیش از دو برابر از حدودا ۶۵۰ هزار لینک E1 به یک میلیون و ۳۵۰ هزار لینک، اتفاق افتاد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فکر و طراحی تلاش مربوط به سال گذشته است ابراز کرد: ۱۲۸ ایستگاه تجهیزات در راستای این پروژه نصب شده و ۱۰۰ شهر را نیز پوشش می دهد که در نهایت ظرفیت انتقال را به ۱۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه می رساند.
خسروی در ارتباط با دیگر پروژه های در دست زیرساخت گفت: پروژه های بزرگی مثل تدبیر و امید هم داشتیم که دیدم اگر منتظر اجرای آنها شویم بسیاری از اپراتورها با مشکل مواجه می شوند لذا تلاش را پیش کشیدیم.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مناقصه پروژه نور۲ را انجام دادیم و ۱۳ هزار کیلومتر به ظرفیت فیبرنوری کشور اضافه خواهد شد. برنده این مناقصه مشخص شده است و هدف آن ارتقای ظرفیت شبکه کشور به ۲۰ ترا بیت بر ثانیه است.
خسروی خاطر نشان کرد: مناقصه پروژه امید۱ نیز تا پایان این ماه برگزار می شود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به توسعه فیبرنوری در کشور خاطر نشان کرد: شروع به کار دولت ۵۱ هزار کیلومتر فیبرنوریداشتیم که تا پایان خرداد ۹۳ به ۵۶ هزار کیلومتر رسید.
او افزود: علاوه بر این شبکه مایکروویو را علی رغم هزینه های بسیارش، همچنان به عنوان شبکه پشتیبان داریم.
خسروی خاطر نشان کرد: در ارتباط با اینترنت بین الملل خیلی با حساسیت پیش می رویم زیرا ظرفیت شبکه براساس محتوای داخلی اکنون به ۴۰ درصد رسده در حالیکه ابتدای کار دولت ۱۰ درصد بود؛ در نظر داریم این میزان را به ۸۰ درصد برسانیم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا