افزایش دوبرابری پهنای باند اینترنت در آذربایجان شرقی

به گزارش موبنا، مراسم افتتاح پروژه ضربتی شرکت ارتباطات زیر ساخت آذربایجان شرقی روز سه شنبه به منظور افزایش تامین پهنای باند جهت برقراری ارتباطات بین الملل، تامین ظرفیت های اپراتوری و افزایش سرعت ارتباط اینترنتی به طور همزمان در هشت ایستگاه کشور توسط معاون اول رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد . …

به گزارش موبنا، مراسم افتتاح پروژه ضربتی شرکت ارتباطات زیر ساخت آذربایجان شرقی روز سه شنبه به منظور افزایش تامین پهنای باند جهت برقراری ارتباطات بین الملل، تامین ظرفیت های اپراتوری و افزایش سرعت ارتباط اینترنتی به طور همزمان در هشت ایستگاه کشور توسط معاون اول رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد .
این طرح با هدف افزایش ظرفیت موجود در ۱۲۸ ایستگاه سراسر کشور ۳۰ هزار کیلومتر فیبرنوری را به هم متصل کرده و ظرفیت داخلی شبکه زیر ساخت را به سه برابر ظرفیت فعلی افزایش داده است .
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح در جهت افزایش پهنای باند به منظور استفاده از اینترنت و اینترانت راه اندازی شده و با اجرای آن، پهنای باند بین المللی نیز افزایش یافته و مشترکان عمده محدودیتی دراستفاده از اینترنت پرسرعت نخواهند داشت .
حمید محمدزاده، آذربایجان شرقی را یکی از استانهای مهم در زمینه اینترنت در کشور خواند و افزود: جهت راه اندازی این طرح ۱۰ ایستگاه در استان راه اندازی شده و ۲۸۰ گیگا بایت به پهنای باند داخلی استان افزوده شده است .
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت پهنای باند استان قبل از این پروژه معادل ۳۲۳ گیگا بایت بود که پس از اجرای این طرح به ۶۰۰ گیگا بایت معادل دو برابر ظرفیت افزایش یافته است .
محمدزاده اجرای این طرح را از اهداف عمده دولت الکترونیک برشمرد و گفت: سرعت اینترنت درکشور قبلا ۴۰ گیگابایت بود که پهنای باند پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید چهار برابر افزایش یافته است .
با افتتاح پروژه تلاش ظرفیت طرح های باند (I.P)در حوزه انتقال از ۶۲۴ به دو هزار و ۴۰۰ کیگابایت در ثانیه ارتقاء یافت و زیرساخت لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در داخل به شکل واقعی و موثر فراهم شده است.
کل پهنای باند شبکه I.P بین الملل نیز دراین پروژه از ۷۲ به ۲۰۴ کیگابایت بر ثانیه رسیده که زمینه افزایش امنیت تبادل اطلاعات در داخل، ارزان تر شدن خدمات مبتنی بر وب و تامین نیاز اپراتورهای داخلی برای سرویس دهی بهتر به مخاطبان را فراهم می سازد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا