افزایش قیمت سیمکارت های رند دلیل اقتصادی و خدماتی ندارد

داوود زارعیان در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت : برای ساماندهی این موضوع باید اطلاع رسانی هم از سوی شرکت های ارائه کننده خدمت تلفن همراه و همچنین رسانه ها بیشتر شود تا شهروندان باور کنند که خدمات همه سیمکارتها یکسان است و متناسب با کد رند یا غیر رند فرقی نمی کند. وی …

داوود زارعیان در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت : برای ساماندهی این موضوع باید اطلاع رسانی هم از سوی شرکت های ارائه کننده خدمت تلفن همراه و همچنین رسانه ها بیشتر شود تا شهروندان باور کنند که خدمات همه سیمکارتها یکسان است و متناسب با کد رند یا غیر رند فرقی نمی کند.
وی افزود: عده ای به هر حال پول زیادی دارند و می خواهند به عنوان منزلت اجتماعی از سیمکارتهای رند استفاده کنند یا شرکت های تجاری معمولاً از این سیمکارتها برای فعالیت های اجتماعی و راحتی دسترسی به خدمات شرکت های خود استفاده می کنند.
زارعیان گفت : با افزایش عرضه سیمکارتها می توانیم تا حدودی این تقاضاها را کنترل کنیم و برنامه حذف سیمکارتهای مازاد بر ده خط هر مشترک کمک خواهد کرد این موارد تا حدودی ساماندهی شود اما اگر فرهنگ سازی کنیم دیگر بازار سیاه و کاذب سیمکارتهای رند ایجاد نخواهد شد.
وی افزود : طرح سوزاندن کارت های مازاد بر ده خط مشترکان در دست بررسی است و بزودی اجرا خواهد شد.
بنابر این گزارش برخی سیمکارتهای رند کد ۱ و ۲ و ۳ و غیره تا چند میلیون تومان هم فروخته می شود و برخی شماره های رند هم تا صدها میلیون تومان قیمت داشته است.
دکتر رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیته مخابرات مجلس هم در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت : اگر عرضه سیمکارتهای رند بیشتر شود این بازار سیاه از بین خواهد رفت و شرکت های عرضه کننده خدمات تلفن همراه به راحتی می توانند این موضوع را کنترل کنند.
وی همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی تاکید کرد و گفت : خدماتی که شرکت های تلفن همراه ارائه می کنند برای همه کدهای تلفن همراه یکسان است و باید فرهنگ سازی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا