خوشمزه ترین غذاهایی که شما را پیر می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهایی که شما را پیر می‌کنندبرخی از خوراکی‌ها با وجود طعم مطلوب می‌توانند سبب تخریب سلول‌های بدن و مرگ زودهنگام به دلیل ابتلا به انواع بیماری ها شوند. پژوهشگران هشدار می دهند خوردن برخی از اقلام مواد غذایی می‌تواند سبب پیری زودرس سلول‌های بدن و به دنبال آن پیر شدن زودهنگام افراد شود. …

خوشمزه ترین غذاهایی که شما را پیر می‌کنندبرخی از خوراکی‌ها با وجود طعم مطلوب می‌توانند سبب تخریب سلول‌های بدن و مرگ زودهنگام به دلیل ابتلا به انواع بیماری ها شوند.

پژوهشگران هشدار می دهند خوردن برخی از اقلام مواد غذایی می‌تواند سبب پیری زودرس سلول‌های بدن و به دنبال آن پیر شدن زودهنگام افراد شود.

گفتنی است، غذاهای دارای میزان فراوان شکر، چربی و نمک متهمان درجه اول بروز پیری زودرس هنگام بدن هستند.

بررسی ها نشان می‌دهند، تا قبل از این تحقیق پزشکان دریافته بودند غذاهای پرچرب، شیرین و یا شور می‌توانند منجر به افزایش وزن بدن شوند اما تحقیقات جدید نشان می دهند علاوه بر چاقی این غذاها منجر به آسیب سلولی نیز می‌شوند .

یک متخصص تغذیه در کشور استرالیا اعتقاد دارد، غذاهای پرچرب و شیرین می‌توانند سبب افزایش قند خون شوند که این منجر به بروز فرآیندهای التهابی در بدن در طول زمان می‌شود.

در عین حال غذاهای حاوی میزان نمک بالا سبب احتباس مایعات در بدن، تورم و افزایش فشار بر سیستم های ایمنی بدن می‌شود. بویژه خطرناک‌ترین مواد غذایی مخلوطی از شکر،کربوهیدرات و چربی های اشباع شده هستند که منجر به افزایش یک واکنش التهابی در بدن می شوند.

علاوه بر تاثیر بر متابولیسم سلولی، مصرف غذاهای حاوی سطح بالای چربی و قند سبب تخریب کلاژن سازی پوست و به دنبال آن بروز چین و چروک اشعه‌های مضر ‌UVA وUVB خورشید می‌شود.

علاوه بر خوردن غذاهای شیرین، مصرف نوشیدنی های شیرین و یا افزودن قند و شکر بیش از حد به نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای نیز می تواند سبب افزایش میزان مولکول‌های مضر و آسیب به پروتئین های سلولی و بروز پیری و مرگ زودرس سلول‌ها شود.

خوردن غذاهای فرآوری شده، انواع سوسیس و کالباس، سوپ‌های از پیش پخته شده نیز می تواند به میزان بالایی سبب جذب بیش از حد نمک توسط بدن و آسیب به سلول ها به صورت احتباس مایعات در سلول‌ها شود.

سایر مواد غذایی پیر کننده سلول‌های بدن عبارتند از ترشیجات، سس‌ها، سبزیجات صنعتی منجمد شده و انواع همبرگرها و پیتزاها که به دلیل دارا بودن حجم بالای سدیم می‌توانند در روند طول عمر عادی سلول های بدن اختلال ایجاد کنند. غذاهای چرب نیز به دلیل وجود چربی های تراس که در آنها وجود دارند، می‌توانند بتدریج منجر به پیری زود رس سلول‌های بدن شوند.

پزشکان بر این اساس مصرف غذاهای تازه و سالم انواع میوه ها و سبزیجات را بر عکس دارای موادی در ترکیبات خود می‌دانند که سبب جوان ماندن سلول ها و کمک به گذراندن طول عمر طبیعی سلول می‌شود.

افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند به نسبت سایر افراد در سنین سالمندی از بدن جوانتری برخوردار هستند انواع سلول های ارگان  های مختلف بدن آنها از جمله سلول‌های قلبی، مغزی، ریوی، کلیوی و سایر اعضا جوانتر باقی می‌مانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا