ساخت فیلم مرتضی پاشایی منتفی شد

ضیاء‌الدین دری قرار بود فیلم سینمایی «مرتضی پاشایی» را بسازد که پس از کشمکش‌های رسانه‌ای و حقوقی که در هفته‌های گذشته بین خانواده، همکاران و تهیه‌کننده آثار پاشایی اتفاق افتاد، از ساخت این فیلم منصرف شد. او در توضیح این ماجرا گفت: «پیشنهاد تولید فیلم زندگی پاشایی را من مطرح کردم و این پیشنهاد از …

ضیاء‌الدین دری قرار بود فیلم سینمایی «مرتضی پاشایی» را بسازد که پس از کشمکش‌های رسانه‌ای و حقوقی که در هفته‌های گذشته بین خانواده، همکاران و تهیه‌کننده آثار پاشایی اتفاق افتاد، از ساخت این فیلم منصرف شد.

او در توضیح این ماجرا گفت: «پیشنهاد تولید فیلم زندگی پاشایی را من مطرح کردم و این پیشنهاد از طرف خانواده این خواننده نیز پذیرفته شد اما به دلیل نبود شرایط مناسب، اجرایی کردن آن را متوقف کردیم چراکه هر چند مانور‌ دادن بر روی این قضیه مهم بوده اما فضای فرهنگی کشور آماده پذیرش چنین کارهایی نیست.

فیلمساز، خواننده، هنر‌پیشه، نویسنده، شاعر‌ و هر‌کسی که در زمان حیا‌تش شهرتی بدست آورده و محبوب شده است، دیگر متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به مردم است و مردم دوست دارند زندگی این افراد را در قالب فیلم ببینند.»

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا برخی کشمکش‌های حقوقی بین اطرافیان و خانواده پاشایی باعث این تصمیم وی شده است؟ گفت: «دلایل زیادی دست به دست هم دادند. متاسفانه در حال حاضر و چند ماه مانده به سالگرد فوت این خواننده، فضای بدی در جامعه درباره این خواننده و اتفاقات و حواشی پس از فوتش بوجود آمده است. بخاطر همین بهتر دیدیم که فعلا این پروژه متوقف شود.»

نوشته های مشابه

«منصور پاشایی» (عموی مرتضی پاشایی) پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره این پروژه گفته بود: ضیاءالدین دری با خانواده مرحوم پاشایی مذاکراتی انجام داده و قرار است براساس زندگینامه مرتضی پاشایی یک فیلم سینمایی بلند ساخته شود. این فیلم همچنان در مرحله نگارش فیلمنامه است و قرار است در آن با یک رویکرد مثبت شخصیت واقعی پاشایی از کودکی تا پایان عمر در قالب داستان یک فیلم سینمایی معرفی و ارائه شود.

هدف ما از ساخت این فیلم این است تا جوان‌های کشورمان هم با مرتضی پاشایی بیشتر آشنا شوند و هم نشان دهیم جوانان ما چه استعدادهایی دارند و می‌توانند با کشف این استعدادهای واقعی خود را رشد دهند و پتانسیل واقعی خود را بالفعل کنند. این فیلم قرار است تلنگری باشد به خود واقعی جوانان تا بدانند فرصت دارند تبدیل به یک پدیده مهم شوند.»

بر اساس این گزارش، در ماه‌های گذشته بارها و بارها تاریخ انتشار آخرین آلبوم «مرتضی پاشایی» و مستندهایی که برای این خواننده ساخته شده به تعویق افتاده است و در حال حاضر نیز با توجه به شکایت حقوقی تهیه‌کننده آثار این خواننده و برخی همکاران پاشایی از خانواده پاشایی، انتشار آخرین آلبوم او و مستند زندگی و وفات این خواننده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا