افزایش دمای زمین تا ۱۱.۵ درجه فارنهایت

براساس داده های آژانس حفاظت از محیط زیست، دمای زمین در سال های گذشته از ۱.۴ درجه فارنهایت به ۹.۵ درجه افزایش یافته است. چنین افزایش دمایی باعث ایجاد تغییرات زیادی در آب و هوا شده است. بطوریکه بسیاری از مناطق کره زمین از جمله ایالات متحده شاهد خشکسالی، سیل و امواج شدید گرمایی شده …

براساس داده های آژانس حفاظت از محیط زیست، دمای زمین در سال های گذشته از ۱.۴ درجه فارنهایت به ۹.۵ درجه افزایش یافته است. چنین افزایش دمایی باعث ایجاد تغییرات زیادی در آب و هوا شده است. بطوریکه بسیاری از مناطق کره زمین از جمله ایالات متحده شاهد خشکسالی، سیل و امواج شدید گرمایی شده اند.

در طول ۱۰۰ سال بعد، پیش بینی می شود که دمای زمین با افزایش بیشتری مواجه گردد و به ۱۱.۵ درجه فارنهایت برسد. این امر باعث ایجاد چالش های زیست محیطی و اجتماعی شده است. این در حالی است که مطالعات قبلی جنبه های مثبتی نیز برای این امر در نظر گرفته اند و آن کاهش میزان مرگ و میر در زمستان است.

پروفسور کندی و همکارانش در دانشگاه کلمبیای نیویورک این مطلب را رد کرده اند. تحلیل های داده های مرگ و میر در زمستان در ۳۹ شهر ایالات متحده و فرانسه نشان می دهد که هوای گرم نرخ مرگ و میر را در زمستان کاهش نمی دهد، چون در حقیقت هوای سرد عامل مستقیم این مرگ و میرها نیست.

به جز دمای کم، عوامل دیگری هستند که موجب مرگ و میر در زمستان می شوند. برای مثال آنفلوانزا عامل خطرناکی است که موجب مرگ در زمستان می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا