پیش فروش آپارتمان، متری ۲۶ میلیون تومان!

همه از رکود بازار مسکن صحبت می‌کنند، از کاهش خرید و فروش و متقاضیانی که توان خرید ندارند اما هنوز در برخی نقاط شهر تهران، آپارتمان‌ها با قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شوند و خریداران و فروشندگان کاری به رکود بازار ندارند. در واقع مشتریان مسکن در شمال شهر تهران در زمره متقاضیان به شمار …

همه از رکود بازار مسکن صحبت می‌کنند، از کاهش خرید و فروش و متقاضیانی که توان خرید ندارند اما هنوز در برخی نقاط شهر تهران، آپارتمان‌ها با قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شوند و خریداران و فروشندگان کاری به رکود بازار ندارند.

در واقع مشتریان مسکن در شمال شهر تهران در زمره متقاضیان به شمار نمی‌روند، آنها یا به دنبال تغییر و یا خرید مسکن مناسب تر و با امکانات به روز تر هستند، بنابراین وارد بازار شده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری می‌کنند.

به گفته یکی از مشاوران املاک شمال تهران، قیمت‌ها در دو سال گذشته در این منطقه تغییری نداشته است و کاهش قیمت و شکستن حباب شامل حال شمال تهران نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همچنان این بازار مشتریان ثابت خود را دارد، گفت: سرمایه گذاری در این منطقه کاهش پیدا کرده و خانه‌های کلنگی مانند سال‌های قبل خرید و فروش نمی‌شود اما نرخ‌ها کاهشی نداشته و همچنان با همان قیمت‌ها خرید و فروش می شود.

براین اساس، نرخ آپارتمان‌های نوساز در این منطقه که مطابق با امکانات و شرایط محلی تعیین می‌شود، تغییر چندانی را نسبت به سال‌های قبل تجربه نمی‌کند در حالی که در مناطق میانی و جنوب شهر تهران، قیمت مسکن کاهش بیشتری داشته است.

یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در شمال تهران، در این باره، گفت: به تازگی یک آپارتمان را در منطقه فرشته، هر مترمربع ۲۵ میلیون تومان فروختم که نرخ دوسال پیش هم در این منطقه همین بود.

وام ۸۰ میلیونی کمتر از کمیسیون فروش یک آپارتمان
وی در خصوص تاثیر وام‌های مسکن بر این بازار، افزود: وام‌های مسکن به اندازه کمیسیون فروش یکی از این آپارتمان‌ها هم نیست، بنابراین هیچ تاثیری بر بخش مسکن در شمال شهر تهران ندارد. در واقع مشاوران املاک شمال تهران معتقدند که در شرایط کنونی می‌توان ملک کلنگی با قیمت مناسب در این منطقه پیدا کرد اما همچنان قیمت‌ها نجومی است و رکود بازار مسکن تاثیری بر قیمت خرید و فروش این منطقه نداشته است.

یکی دیگر از این مشاوران با بیان اینکه به تازگی آپارتمان پیش فروش شده را در منطقه فرشته متری ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته است، گفت: به گفته سازنده، این آپارتمان ۴۰۳ متری تا دو سال دیگر آماده تحویل می‌شود و الان با این قیمت فروخته شده است.

اما گشتی در آگهی مسکن نشان می‌دهد که فروشندگان و بنگاه‌های املاک، چنین آپارتمان‌ها و پنت هاوس هایی را آگهی نمی‌کنند. به گفته آنها چنین آپارتمان‌هایی مشتری خاص خود را دارد، ضمن آنکه سازندگان هم تمایلی به اطلاع رسانی پروژه‌های خود ندارند.

بنگاه‌های املاک از ویژگی های این آپارتمان‌ها را دوبلکس بودن، داشتن تراس، سوئیت دفترکار، روف گاردن اختصاصی، استخر داخل واحد، دیوارهای طلاکوب، کف چرم طبیعی ایتالیا، لوستر برلیان، جاده تندرستی دور تا دور، بانجی جامپینگ، پاتیناژ، تریا، کارواش، سینما و دیگر امکانات می‌دانند.

در حال حاضر نرخ برخی پنت هاوس‌ها هم در شهر تهران بسیار بالاتر از عرف منطقه تعیین می‌شود و از آنجایی که خرید و فروش این واحدها آگهی نمی‌شود و بنگاه‌های املاک هم تمایل چندانی به صحبت در این باره ندارند، معاملات خیلی شفاف نیست اما به‌طور حتم خریدارانی در شهر تهران وجود دارند که چندین میلیارد تومان برای خرید یک آپارتمان هزینه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا