تشکیل کارگروه برای اجرای فاز مطالعاتی نسل پنجم موبایل

محمود واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد ضعف ها و اشکالات مربوط به نسل سوم تلفن همراه که هم اکنون مشترکان موبایل با آن مواجه هستند، اظهار داشت: باید سال های قبل و پیش از ورود به این فناوری، برای آن برنامه ریزی و درباره آن فکر می شد. وی با اشاره به …

محمود واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد ضعف ها و اشکالات مربوط به نسل سوم تلفن همراه که هم اکنون مشترکان موبایل با آن مواجه هستند، اظهار داشت: باید سال های قبل و پیش از ورود به این فناوری، برای آن برنامه ریزی و درباره آن فکر می شد.

وی با اشاره به مدت زمان کوتاه ورود به نسل سوم و چهارم موبایل در کشور ادامه داد: خوشبختانه با وجود تمامی مشکلات، حدود ۲۱۷ شهر هم اکنون از فناوری نسل سوم بهره می برند و در حدود ۷۰ شهر نیز نسل چهارم موبایل دایر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرعت و دسترسی به اینترنت در نسل چهارم موبایل حدود ۱۰ برابر نسل سوم برآورد می شود، خاطرنشان کرد: امروز دنیا به سمت راه اندازی نسل پنجم موبایل در حرکت است و ما نیز قصد برنامه ریزی برای ورود به این بخش را داریم.

واعظی گفت: برنامه ریزی اتحادیه جهانی مخابرات و شرکت های بزرگ مخابراتی در دنیا برای استفاده از این فناوری به سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ یعنی حدود ۴ سال دیگر برمی گردد؛ ما نیز هم اکنون برای عقب نماندن از این فناوری، کارگروهی متشکل از شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مرکز تحقیقات مخابرات ایران تشکیل داده ایم.

وی هدف از تشکیل این کارگروه را اجرای فاز مطالعاتی و برنامه ریزی برای ورود به نسل پنجم موبایل همزمان با سایر کشورها عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا