ماه عسل ناجی یک معتاد شد

شب گذشته در دهمین روز از ماه مبارك رمضان، ویژه برنامه «ماه عسل» دریچه ی دیگری از قصه هایش را به روی مخاطبان گشود و احسان علیخانی پس از سلام و احوالپرسی برنامه خود را آغاز كرد. پس از پخش آیتم روز گذشته علیخانی ذكر این مطلب را لازم دانست و افزود: ناصر كریمان مدیر …

شب گذشته در دهمین روز از ماه مبارك رمضان، ویژه برنامه «ماه عسل» دریچه ی دیگری از قصه هایش را به روی مخاطبان گشود و احسان علیخانی پس از سلام و احوالپرسی برنامه خود را آغاز كرد.

پس از پخش آیتم روز گذشته علیخانی ذكر این مطلب را لازم دانست و افزود: ناصر كریمان مدیر گروه اجتماعی شبكه سه كسالت دارند و امیدوارم هرچه زودتر كسالتشان رفع شود. البته من اهل پاچه خواری نیستم و معمولا مدیران از من خوششان نمی آید ولی باید این مطلب را می گفتم چراكه وی در ثانیه ثانیه های این برنامه با ما همراهند و برای به ثمر رسیدن «ماه عسل» خیلی به ما كمك كردند و ما شرمنده ایشون هستیم، بنابراین خواستم ازشون تشكر كنم.

مجری با این عنوان كه قصه ی امروز، موضوع مهمی است به سراغ مهمانان برنامه رفت. دو مهمان در انتهای دكور «ماه عسل» و یك مهمان اصلی روبروی علیخانی نشستند.

مهمان اصلی برنامه به خانمی اختصاص داشت كه همسرش معتاد و حدود ١٥سال بیكار بود و ۴ فرزند پسر داشتند. این خانم از ترك اعتیاد همسرش قطع امید كرده بود و علت حضورش در «ماه عسل» اعتیاد پسر ٢٤ساله اش بود كه ٨سال درگیر آن است و حتی برای ترك اعتیاد او ١٠بار فرزندش را در كمپ برده است ولی پسرش مجدد اعتیادش را شروع كرده و به گفته ی خودش مدتی بود از فرزندش هیچ اطلاعی نداشت.

پس از پخش وله محمد پسر ٢٤ساله این خانم به كنار مادرش آمد و دستانش را بوسید به قول خودش حدود شش ماه و ١٥روز از ترك اعتیادش می گذشت و در حال حاضر پاك بود.

محمد دلیل نرفتن نزد مادرش را در طی این مدت اینگونه عنوان كرد: با خرابكاری هایی كه كردم روی نگاه كردن به مادرم را نداشتم و منتظر بودم خودم را بهش ثابت كنم.

لیلا مهمان دیگر برنامه حدود یازده سال مواد مصرف می كرد و سی بار هم اقدام به ترك مواد كرده بود اما هر بار دوباره به سمت مواد باز می گشت تا جایی كه دو سال با فرزندش كسری كارتن خواب بوده اما هم اكنون حدود دو سال و پنج ماه مواد مصرف نمی كند.

رستم مهمان دیگر هم كه مدتها شیشه مصرف می كرد در حال حاضر مدتها از ترك موادش می گذشت اما حدود ده سال همسر و دو فرزندش را ندیده بود.

پس از پخش مستندی كه گروه «ماه عسل» از معتادان كارتن خواب تهیه كرده بودند مشخص شد یكی از همان معتادان همانجا تصمیم به ترك مواد می كند و همراه آنها به كمپ می رود و هم اكنون به مدت ٤٧ روز از مصرف هر نوع موادی پاك شده بود.

علیخانی این مهمان را به برنامه دعوت كرد. این فرد حدود ٣٤ سال  با مصرف مواد مصرف تمام خلاهای خود را جبران می كرده ولی در حال حاضر با اراده ی خود به زندگی بازگشته بود.

علیخانی در خصوص پخش چهره ی معتادان در پخش مستند گفت: ما می خواستیم چهره ی این افراد در مستند نشان داده شود چرا كه از آنها اجازه گرفته بودیم، ولی مسئولان پخش موافقت نكردند. البته خیلی از مواقع حرف هم را قبول نمی كنیم ولی یك مطلب خوب گفتند و آن هم اینكه این افراد در هنگام مصرف متوجه گفته های خود نمی شوند ولی ممكنه بعد از پخش تصاویرشان ناراحت شوند. بعد با تاكید عنوان كرد:آفرین به دقت پخش برنامه های خودمان.

در پایان روایت قصه ی مهمانان «ماه عسل»، علیخانی خاطر نشان كرد: سعی كردیم قضاوت نكنیم و حكمی صادر نكنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا