بازداشت مقام بلندپایه حکومت صدام

العبادی در سخنرانی تلویزیونی گفت: سازمان امنیت عراق موفق به دستگیر کردن سعدون شده اند که از زمان سرنگونی حکومت صدام تحت تعقیب قرار داشته است. به گفته یک افسر ارشد سازمان امنیت عراق، سعدون روز پنجشنبه در استان کرکوک در شمال عراق در پی عملیاتی که از بیش از یک سال پیش آغاز شده …

العبادی در سخنرانی تلویزیونی گفت: سازمان امنیت عراق موفق به دستگیر کردن سعدون شده اند که از زمان سرنگونی حکومت صدام تحت تعقیب قرار داشته است.

به گفته یک افسر ارشد سازمان امنیت عراق، سعدون روز پنجشنبه در استان کرکوک در شمال عراق در پی عملیاتی که از بیش از یک سال پیش آغاز شده بود، بدون مقاومت، دستگیر شده است.

ارتش آمریکا، سعدون را که پست ها و مقام های بلندپایه متعددی در حزب حاکم بعث به سرکردگی صدام به عهده داشت، به علت ارتکاب جنایت علیه بشریت در دوره سرکوب سال ۱۹۹۹ قیام شیعیان عراق علیه صدام، تحت تعقیب قرار داده بود.

پیشتر اعلام شده بود که «عزت ابراهیم الدوری» بلندپایه ترین مقام حزب بعث که هنوز فراری است، در سال جاری میلادی کشته شده است.

اما مقام های عراق بعدا پذیرفتند که نتایج دی ان ای هویت جنازه فردی را که گمان می رفت متعلق به دوری باشد، تایید نمی کند.

در پی اعلام کشته شدن دوری، یک پیام صوتی ضبط شده منتسب به وی منتشر شد که در آن به رخدادهایی اشاره می کرد که پس از مرگ فرضی وی به وقوع پیوسته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا