وزیرکشور: ۹۷ درصد ایرانیان پاک هستند

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که هم اکنون در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۰۰ تن مواد مخدر در کشور امحا می‌شود، گفت: تلاش می کنیم در حوزه های مختلف مبارزه، پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت کاری …

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که هم اکنون در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۰۰ تن مواد مخدر در کشور امحا می‌شود، گفت: تلاش می کنیم در حوزه های مختلف مبارزه، پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت کاری کنیم که آثار شوم این بلای خانمان سوز را در جامعه به حداقل برسانیم.

وی افزود: در جامعه ما بیش از ۹۷ درصد افراد پاک و سالم هستند و شیوع در ایران ۵۰ درصد متوسط شیوع در دنیاست، با این حال همین رقم برای ما بالاست.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به همجواری ایران با افغانستان که بیش از ۸۰ درصد مواد مخدر سنتی در آنجا تولید می شود اظهار کرد:به علت قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر، در معرض بیشترین تهدیدهاست و بیشترین مبارزه را انجام می دهد در حالی که کمترین همراهی و همکاری بین المللی را با خود دارد.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما این اقدامات را درچارچوب اعتقادات دینی، مصالح انسانی و حقوق بشر انجام می دهیم و هرچقدر دامنه مبارزه را گسترش دهیم، خیر آن به همه انسان ها می رسد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در این مسیر اگر همکاری مستمر، موثر و مفید از سوی کشورهای مختلف بویژه نهادهای بین المللی و بخصوص سازمان ملل را داشته باشیم، قطعا می توانیم امر مبارزه را توسعه دهیم و با سیاست‌هایی چون کشت جایگزین و تامین معیشت در افغانستان و همچنین پیشگیری آثار مبارزه را قطعی تر کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا