تحریمیم، میفهمی؟!

به طوری که حتی در هفته های گذشته عکس هایی ساختگی از محمدجواد ظریف را در فضای مجازی منتشر کرده اند که وی را با پوششی غربی ر کلاس درس نشان می دهد. حتی به این نیز اکتفا نکرده و خبرگزاری فارس مجموعه عکس طنزی در نقد مذاکرات ظریف منتشر کرده و در توضیح انتشار …

به طوری که حتی در هفته های گذشته عکس هایی ساختگی از محمدجواد ظریف را در فضای مجازی منتشر کرده اند که وی را با پوششی غربی ر کلاس درس نشان می دهد. حتی به این نیز اکتفا نکرده و خبرگزاری فارس مجموعه عکس طنزی در نقد مذاکرات ظریف منتشر کرده و در توضیح انتشار این مطلب نوشته است: با عدم پایبندی آمریکا به تعهدات مطرح شده در مذاکرات هسته ای موضوع دبّه درآوردن آنها برای نخستین بار از سوی علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مطرح و سپس از سوی سایر مسئولان نیز عنوان شد. برهمین اساس دبّه های آمریکایی این روزها در فضای مجازی به یک عنوان پرکاربرد تبدیل شده است.

این افراد درواقع تعبیر «زیاده خواهی» را که محمدجواد ظریف به کار می برد به «دبه» ترجمه کرده تا در جهت مقاصد سیاسی خود از آن استفاده کنند و دست آوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای را به استهزا بگیرند.

کاربران «افسران جوان جنگ نرم» نیز که یک شبکه اجتماعی داخلی است در انتشار گسترده تر عکس ساختگی از ظریف را به همراه دبه نشان می دهد، نقش فعالی داشته اند. در این بین خبرگزاری مهر، باشگاه خبرنگاران، سایت خبری بی باک، شهدای ایران و برخی دیگر از سایت های اصولگرا نیز به انتشار هرچه بیشتر این مسائل پرداخته اند.

عکس ساختگی ظریف نیز در شبکه اجتماعی افسران همراه با این جمله که «زمانی که در جنگ شهید می دادیم محمدجواد ظریف در غرب تحصیل می کرد» به اشتراک گذاشته شده است. اما این عکس درواقع ترکیبی ساختگی است از عکسی که در سال ۱۳۷۰ در خانه صادق خرازی، سفیر وقت ایران در سازمان ملل متحد و عکسی از یک سایت که در رابطه با دانشگاه های آمریکا توضیحاتی را ارائه کرده است. در شبکه اجتماعی فیس بوک نیز بسیاری از کاربران به افشای ساختگی بودن این عکس پرداخته و آن را به اشتراک گذاشته اند.

البته این افراد به این ها نیز اکتفا نکرده و هشتگی با عنوان #تحریمیم#میفهمی؟! ایجاد کرده اند و تمامی مشکلات و رنج هایی را که مردم به علت تحریم ها صبورانه تحمل کرده اند به سخره گرفته اند.

این هشتگ پس از سخنرانی رییس جمهور در مراسم اعطای جایزه ملی محیط زیست که وی به آثار مخرب تحریم ها بر حوزه های مختلف اقتصادی کشور تاکید کرده بود، ایجاد شد.

حتی صفحه فیس بوک افسران برای کاربرانی که از تلگرام استفاده می کنند لینک هایی از استیکرهایی با عبارت «تحریمیم، میفهمی؟» را به اشتراک گذاشته است و از کاربران خواسته است علاوه بر استفاده از این استیکرها چهره هایی از دولت را که می توانند به سخره بگیرند و از آن ها استیکر بسازند، پیشنهاد دهند.

هرچند در شبکه اجتماعی افسران این نوع تمسخرها با استقبال رو به رو شده است اما در صفحه فیس بوک این شبکه اجتماعی داخلی این هشتگ مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. البته می توان گفت تنها شبکه اجتماعی افسران و مجله اینترنتی بنیایا از این هشتگ استفاده کرده اند.

کاربری به نام ناصر در واکنش به این هشتگ نوشته است: مردم با این دولت و خواهان لغو تحریم هستند. مملکت را با نظر مردم باید اداره کرد نه امت پایداری.

کاربر دیگری به نام محمدرضا نوشته است صداوسیما و جمعی از دوستان که از طرف مردم با رای سه میلیونی جلیلی سیلی خورده اند از توهین های خود در فضای واقعی ناامید شدند و روی به عقده گشایی در عرصه دیگری آورده اند که نمونه این کار جهادگرانه! ساختن هشتگ مسخره «تحریمیم#میفهمی» است که صداوسیما هم در راستای سیاه نمایی و توهین های ۲۴ساعته، این محل توهین علیه دولت را هم تبلیغ کرد. اما من یک پیام برای آن ها دارم: ملت ایران را تعامل با جهان را برگزیده و خواهان ارتباط مسالمت آمیز با تمام دنیاست. شما هم مقابل این سیل عظیم و پویای مردمی مقاومت نکنید چون مقاومت شما حکایت آن پشه است و عرصه سیمرغ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا