مجلس به ماه عسل تذکر داد

اسپانسر ماه عسل موضوع تذکر صحن علنی ابراهیم نکو، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی روز گذشته در گفتگو با آفتاب یزد گفته بود:« این کار نباید انجام بگیرد فقط زمزمه هایی دیروز از نمایندگان شنیده شد. من واکنشی از نماینده ای ندیدم، در این حد بود که نمایندگان می گفتند شنیده شده …

اسپانسر ماه عسل موضوع تذکر صحن علنی
ابراهیم نکو، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی روز گذشته در گفتگو با
آفتاب یزد گفته بود:« این کار نباید انجام بگیرد فقط زمزمه هایی دیروز از نمایندگان شنیده شد. من واکنشی از نماینده ای ندیدم، در این حد بود که نمایندگان می گفتند شنیده شده است، نه اینکه تایید کنند چنین چیزی در حال اتفاق است. به هر حال این موضوع در جامعه هم مطرح شده است.

در واقع از اولین روز ماه مبارک رمضان نمایندگان در مجلس حضور نداشتند و دیروز دومین جلسه حضورشان بود، یکسری مسائل مهمی در مجلس جاری بود که بیشتر نمایندگان روی آنها متمرکز بودند. به همین دلیل بعضی نمایندگان مطلع نبودند، اما در حال مطرح شدن است و حساسیت هایی شکل می گیرد. منتها نمایندگان سعی می کنند که ابتدا درستی قضیه را تایید کنند و بعد از آن مطرح کنند.» نکو در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه مجلس باید ورود کند، این اتفاق چه زمانی می افتد، گفت:« قول نمی دهم، امیدوارم این موضوع به زودی در صحن مطرح شود. هنوز جمعی از نمایندگان اطلاع ندارند و به این خاطر است که مسائل دیگری در اولویت بود از جمله : قانون احزاب، استانی شدن انتخابات، اعزام دولت و سوال از وزرا. من حدس می زنم که نمایندگان به زودی واکنش هایی نشان خواهند داد.» گرچه نماینده مردم رباط کریم قولی از جانب خودش نداد و تنها به ذکر این موضوع اکتفا کرد که:« وظیفه ذاتی هر نماینده این است که موضوعات مطرح در جامعه را پیگیری نماید.»، اما ابراهیم نکو، روز گذشته در خانه ملت به عنوان نماینده مردم، انجام وظیفه کرد و قضیه اسپانسر غیرمجاز برنامه ماه عسل را در صحن علنی مجلس مطرح کرد.

نکو روز گذشته در جلسه علنی مجلس گفته است:« این همه موسسه و حامی در کشور وجود دارد تا چنین برنامه هایی را حمایت مالی کند که این حمایت در جامعه هم می تواند انعکاس خوبی داشته باشد.باید با این موضوع برخورد شود و نباید اجازه داد موسسات مالی غیرمجاز در رسانه ملی تبلیغ کنند.
هر چند این برنامه برنامه مثبتی بوده و اثرات خوبی به همراه دارد اما شک و شبهه هایی در خصوص مشکل دار بودن حامی آن وجود دارد که من تقاضا دارم هر چه سریعتر دستگاه های ذی‌صلاح ضمن بررسی موضوع، صحت و سقم آن را مشخص و به اطلاع مردم برسانند.».نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داده است:« حامی برنامه ماه عسل موسسه غیر مجاز بوده که باعث اعتراض برخی از شهروندان شده است، سوال من این است که چرا برنامه ای که به دنبال ترویج احکام اسلام و حوزه های دینی و مسائل فرهنگی در جامعه است باید مورد حمایت موسسه ای قرار بگیرد که در معرض اتهام بوده و غیرمجاز شناخته می شود..
این همه موسسه داشتیم که هیچ مشکلی نداشتند و می توانستند حامی برنامه ماه عسل باشند حال باید مشخص شود چرا موسسه ای که درگیر حاشیه بوده به عنوان حامی این برنامه معرفی می شود.».
نکو در انتهای تذکر شفاهی گفت:« در صورتی که حامی برنامه های صدا و سیما موسسات مجاز باشند می توانند اثرات مثبت آنها را دو چندان کند. امیدوارم هر چه سریعتر تکلیف موسسه مذکور مشخص شده تا مطالبه مردم در این باره جامه عمل پوشیده شود.»
نمایندگان مجلس بر سر این موضوع همدل بودند اما بعد از تذکر شفاهی این نماینده مجلس، با وی تماس گرفتیم تا از جزئیات بیشتری از ماجرای روز گذشته صحن علنی مجلس مطلع شویم.
ابراهیم نکو در گفتگو با آفتاب یزد می گوید:« ماجرا را در صحن علنی مجلس مطرح کردم و تذکر دادم. همان حرف هایی که در مصاحبه دو روز گذشته با شما مطرح کردم، در صحن بیان کردم. خوشبختانه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس بعد از تذکر شفاهی من، آمدند و تشکر کردند و ضمن اینکه مورد اقبال نمایندگان واقع شد و نمایندگان مجلس در خصوص این موضوع حساسیت نشان دادند.»
تذکرات به دست بانک مرکزی خواهد رسید

نکو در توضیح اینکه گام بعد از تذکر شفاهی چه می تواند باشد، گفت:« تذکرات از سمت ما یعنی نمایندگان مجلس داده شد و حالا نوبت بانک مرکزی است که واکنش نشان دهد. در واقع این تذکرات شفاهی به دست بانک مرکزی خواهد رسید و باید منتظر واکنش بانک مرکزی بمانیم. امیدوارم این بانک جلوی فعالیت های بانک ها و موسسات مالی غیرمجاز، خصوصا تبلیغات رسمی آنها را بگیرد. البته شواهد حاکی از آن است که بانک مرکزی خودش به دنبال جمع آوری این موسسات و بانک ها است.»
به نظر می رسد حامی مالی غیرمجاز برنامه ماه عسل، که در تریبونی رسمی و به ظاهر ملی، هر روز تبلیغ می شود، حالا علاوه بر صدا و سیما، در مجلس هم پای خود را باز کند و البته امیدواریم سایر نمایندگان به اندازه موضوع استیضاح و تذکر کتبی وزرا، به این مسئله هم حساسیت نشان دهند.

آفتاب یزد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا