اخاذی مرد زن نما در «واتس اپ»

سرهنگ فرهاد ابدال چگنی رئیس پلیس فتا لرستان ضمن بیان این مطلب گفت : خانمی با مراجعه به مراجع قضایی اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود با در گروهی با خانمی به هویت جعلی( نازگل) آشنا و با ورود در آن محیط شماره تماس خود را برای این شخص ارسال که بعد از مدتی …

سرهنگ فرهاد ابدال چگنی رئیس پلیس فتا لرستان ضمن بیان این مطلب گفت : خانمی با مراجعه به مراجع قضایی اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود با در گروهی با خانمی به هویت جعلی( نازگل) آشنا و با ورود در آن محیط شماره تماس خود را برای این شخص ارسال که بعد از مدتی متوجه شده شخص مورد نظر خانم نمی باشد.

وی ادامه داد: ه گفته شاکی از روز بعد از آشنایی با فرد مورد نظر، هویت جعلی نازگل با ایجاد مزاحمت و عنوان موضوع که عکس پروفایل او را در اختیار همسرش می گذارد وی را تهدید به خواسته نا مشروع می كند.

این مقام انتظامی ادامه داد:کارآگاهان پلیس فتا استان با تحقیقات مقدماتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی فرد مذبور شده و آن را دستگیر كردند.

سرهنگ فرهاد ابدال چگنی رئیس پلیس فتا لرستان در این باره گفت:برخی افراد بدون اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی وارد این فضا شده و محیط ناامن و آلوده برای سایر کاربران فراهم می نمایند كه پلیس فتا با اینگونه موارد به شدت برخورد خواهد كرد.

وی تصریح كرد:بهترین راه برای مقابله و پیشگیری از جرائم اینترنتی،عدم اعتماد به كاربران و حتی عدم اعتماد به شبكه های اجتماعی است و لازم است به راحتی اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراك نگذاریم.

ابدال چگنی به هم استانی ها توصیه كرد: به فرزندان خود آموزش دهید آشنایی‌هایی كه در فضای مجازی ایجاد می‌شود را به فضای واقعی نكشانند و به هیچ وجه به افرادی كه در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نكنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا