تشدید سرکوب بحرینی‎ها در ماه مبارک رمضان

«هاشم الموسوی» در مصاحبه با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: حکومت بحرین روند سرکوب حرکت مردم را ظرف دو روز گذشته شدت بخشیده و مأموران آن به چند منطقه حمله و تعدادی را بازداشت کرده اند. عضو ارشد جمعیت وفاق گفت: حکومت بحرین به برخوردهای امنیتی با مردم شدت بیشتری داده و همچنان برخورد امنیتی، …

«هاشم الموسوی» در مصاحبه با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: حکومت بحرین روند سرکوب حرکت مردم را ظرف دو روز گذشته شدت بخشیده و مأموران آن به چند منطقه حمله و تعدادی را بازداشت کرده اند.

عضو ارشد جمعیت وفاق گفت: حکومت بحرین به برخوردهای امنیتی با مردم شدت بیشتری داده و همچنان برخورد امنیتی، گزینه غالب حکومت در مواجهه با مردم است.

وی افزود: جمعیت حقوق بشر بحرین گزارشی را درباره حمله مأموران حکومت به محله های دوبلی، دمستان، العکر، مدینه حمد، کرانه، سماهیج، الدیر و الدراز فقط در هفته سوم ماه جاری ژوئن، منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که این حملات، پیوسته در حال شدت گرفتن است و فقط ظرف این مدت، ۳۲ نفر بازداشت شده اند.

الموسوی خاطرنشان کرد: حکومت بحرین در ۹ منطقه به مجازات جمعی مردم مبادرت کرده و حملات ماموران حکومت در ماه مبارک رمضان شدت بیشتری یافته است؛ انگار حکومت مردم را به خاطر روزه گرفتن مجازات می کند.

وی درباره تکرار حمله به مساجد بحرین گفت: حمله به مساجد بحرین، با حمله به مسجد جامع الخیف در منطقه الدیر آغاز شد و ما در کمال تعجب دیدیم که درهای این مسجد شکسته شده اند و وسایل داخل آن به هم ریخته شده بود. مهاجمان حتی قرآنها را هم پاره کرده و مهرها را شکسته بودند.

عضو ارشد جمعیت وفاق افزود: مشکل اینجاست که حکومت به جای اینکه از مساجد حمایت کند آنهم زمانی که خطر حمله عناصر تکفیری وجود دارد، شاهد آن هستیم که این حملات دقیقا در زمانی صورت می گیرد که مأموران امنیتی در منطقه حضور دارند؛ با این حال از مسئولیت شانه خالی می کنند.

وی گفت: این مسأله نشان می دهد که عاملان این حملات غیر قابل توجیه، در واقع همین عناصر امنیتی حکومت بحرین هستند زیرا همانها در منطقه حمله حضور داشته اند وگرنه می بایست هویت عوامل حملات زنجیره ای به مساجد فاش می شد.

%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86 © www.tabnak.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا