مذاکره ایران و اروپا برای نگارش متن توافق

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی دو نوبت در عصر و شامگاه سه شنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکره کردند. روز یکشنبه، تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز وزیران خارجه آلمان، انگلیس …

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی دو نوبت در عصر و شامگاه سه شنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکره کردند.

روز یکشنبه، تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در باره روند نگارش متن توافق و اختلاف های موجود رایزنی کردند.

ظریف درباره نتایج دیدارها با همتایان اروپائی خود گفت: در این دیدارها درباره نحوه تسریع گفتگوها در چند روز دشوار پیش رو گفتگو و توافق کردیم به تهیه پیش نویس در سطح روسا ادامه دهیم. در صورت لزوم برای کمک به روند گفتگوها وزرای خارجه هم در جمع مذاکرات حاضر خواهند شد.

وزیر امور خارجه به « چند روز بسیار دشوار آینده» اشاره کرد و گفت: نمی دانم چند روز برای پایان دادن به این مذاکرات زمان لازم است. همه تعهد سیاسی دارند تا به جلو بروند اما همانطور که بارها گفته ام اگر اراده سیاسی برای پذیرش واقعیت ها و حرکت به سمت جلو براساس آنچه که در لوزان موافقت کرده ایم، وجود داشته باشد امکان خوبی برای پایان دادن به این مذاکرات تا مهلت تعیین شده یا چند روز پس از آن وجود خواهد داشت.

عراقچی و روانچی از چهارشنبه هفته گذشته در هشتمین دور مذاکره نگارش متن توافق جامع در وین بسر می برند.

مهلت خودخوانده نگارش متن توافق روز دهم تیر بسر خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا