داستان ناتمام اختلال اینترنت در شادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، گسترش چشمگیر استفاده از اینترنت، آن را به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم مطرح کرده به طوری که اخلال در شبکه اینترنت می‌تواند بسیاری از امور روزانه افراد را مختل و در برخی موارد ضربات جبران‌ناپذیری به ایشان وارد کند. این روزها به دلیل بروز اختلال و قطعی …

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، گسترش چشمگیر استفاده از اینترنت، آن را به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم مطرح کرده به طوری که اخلال در شبکه اینترنت می‌تواند بسیاری از امور روزانه افراد را مختل و در برخی موارد ضربات جبران‌ناپذیری به ایشان وارد کند.

این روزها به دلیل بروز اختلال و قطعی مداوم اینترنت، کاربران این شهرستان روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند و اگر هم برای رفع مشکل بخواهند با سرویس دهنده خود تماس برقرار کنند باید در صفی طولانی در انتظار بمانند که در نهایت با این پاسخ روبه‌رو خواهند شد؛ «اختلال در شبکه»، یا «مشکل از شرکت‌های ارتباطات زیرساخت یا مخابرات است».

حدود یک هفته است که سرعت و کیفیت اینترنت ADSL شرکت مخابرات شادگان به شدت افت کرده و طی شبانه‌روز بارها قطعی اینترنت تکرار می‌شود.

یکی از مسائلی که در روزهای اخیر به شکلی خاص توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کرده، قطعی مکرر اینترنت است و این مسئله اعتراض شدید مردم و کاربران اینترنت در شهرستان را به دنبال داشته است.

*شهروندان با مشکل مواجه شده‌اند

یکی از کاربران اینترنت در شادگان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، با انتقاد شدید از وضعیت اینترنت اظهار کرد: در روزهای اخیر اینترنت در شادگان وضعیتی نامطلوب داشته و انجام امور اینترنتی با سختی صورت پذیرفته است.

توفیق یماسی خاطرنشان کرد: قطعی‌های مکرر و طولانی ‌مدت اینترنت که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم، مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است.

*۲۰۲۰ فقط پاسخ می‌دهد «اختلال در شبکه»!

یکی دیگر از شهروندان شادگانی نیز خاطرنشان کرد: قطعی اینترنت از چند روز گذشته تاکنون مشکلات عدیده‌ای را برای مشترکین شرکت مخابرات شهرستان ایجاد کرده است.

محمد مشهدی‌زاده افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از مشترکین اینترنت مخابرات را دانشجویان و کارمندان و مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند، لذا ضروری‌ است مسئولان امر برای رفع مشکل، چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی‌ است که هر موقع با سامانه ۲۰۲۰ تماس می‌گیریم، پاسخ «اختلال» در شبکه را اعلام می‌کنند و ما هم نمی‌دانیم که این اختلال تا چه زمان ادامه دارد!

*کار خبرنگاران تعطیل شده است

یکی از خبرنگاران شادگانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، با انتقاد از سرعت پایین اینترنت عنوان کرد: خبرگزاری‌ها برای ارسال اخبار خود احتیاج مبرمی به سرعت مناسب اینترنت دارند و در صورتی که نتوانند خبرهای خود را در زمان مناسبی ارسال کنند، تلاش آنها برای تهیه خبر نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این خبرنگار افزود: یکی از مسائلی که در روزهای اخیر بر مشکلات خبرنگاران افزوده، اختلال و قطعی مکرر اینترنت است و سبب هدررفت بسیاری از زحمات ما شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله برای خبرنگاران در شرایط کنونی، وضعیت اینترنت بوده و قطعی آن به شدت کار و زندگی‌شان را تعطیل کرده است.

تماس خبرنگار فارس با مسئولان شرکت مخابرات شهرستان به سرانجام نرسید و در پایان از مسئولان شرکت مخابرات استان انتظار می‌رود در خصوص رفع مشکل قطعی اینترنت در شادگان اهتمام داشته و باید توجه بیشتری به مسئله ساماندهی اینترنت داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا