سهم وزارت ارتباطات از بودجه امسال ۲.۷ هزار میلیارد تومان می‌شود

برات قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم در دولت یازدهم از محل درآمدهایی که به خزانه واریز می‌کنیم برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور سرمایه‌گذاری کنیم، اظهار کرد: اکنون این مجوز قانونی را داریم و در قانون بودجه سال قبل (۱۳۹۳) هم رقم …

برات قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم در دولت یازدهم از محل درآمدهایی که به خزانه واریز می‌کنیم برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور سرمایه‌گذاری کنیم، اظهار کرد: اکنون این مجوز قانونی را داریم و در قانون بودجه سال قبل (۱۳۹۳) هم رقم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که در نهایت موفق شدیم حدود ۲ هزار میلیارد تومان را بگیریم.

وی عنوان کرد: با تخصیص این رقم حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در زیرساخت‌های ارتباطی سرمایه‌گذاری کردیم و اپراتورها و بخش خصوصی نیز رقمی پیرامون ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه آوردند که مجموع سرمایه‌گذاری‌ها به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با تأکید بر اینکه طبق قوانین کشور زیرساخت‌های ارتباطی در اختیار دولت است و اجازه واگذاری به بخش خصوصی را ندارد، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت تکمیل شبکه‌های فیبرنوری و دسترسی اصلی بردیم تا اپراتورهای بخش ثابت و موبایل نیز راغب به توسعه شوند زیرا اگر این ظرفیت‌ها ایجاد نشود آنها به سمت توسعه نمی‌روند.

او با بیان اینکه بودجه یک پیش‌بینی دارد و یک تخصیص، گفت: بودجه‌ای که تا پایان سال تخصیص نیابد دیگر تمام شده است و به سال بعد نمی‌رود؛ مناسب‌ترین عدد برای تخصیص بودجه‌ها چیزی بین ۵۰-۶۰ درصد است.

قنبری با بیان این که تاکنون دولت همراهی کرده تا پروژه‌ها را تأمین اعتبار کنیم، درباره پیش‌بینی بودجه امسال نیز عنوان کرد: امسال پیش‌بینی داشتیم به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسیم اما اعتباراتی که وارد خزانه می‌شود به صورت کامل اختصاص نمی‌یابد و بخشی از آن صرف موضوعات اولویت‌دار نظیر دولت الکترونیکی و انتخابات الکترونیکی که به هزینه‌ حدودا ۶۰ هزار میلیاردی نیاز دارند، می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به وزارت ارتباطات تخصیص داده شود.

وی افزود: تخصیص متناسب با وصل درآمدها خواهد بود؛ سعی می‌کنیم با تعامل خوبی که با سازمان مدیریت داریم برای آنها درآمدزایی کنیم تا بتوانیم بودجه خودمان را هم بگیریم.

قنبری خاطر نشان کرد: تفاوت حوزه ما با دیگر حوزه‌ها این است که اگر ما یک واحد سرمایه‌گذاری کنیم چیزی بین ۲ تا ۳ واحد توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا