اعتراض شین آبادی ها به مستمری دولت

یوسف راک پدر آمنه دانش آموز حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد درباره واریز ۶۰۰ هزار تومان مستمری اظهار کرد: به ما اعلام کرده اند در بانک کشاورزی یک حساب برای دریافت مستمری افتتاح کنیم اما این کار را نکردیم. وی افزود: ۱۱ خانواده که فرزندانشان دچار درصد بالای سوختگی شده اند به …

یوسف راک پدر آمنه دانش آموز حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد درباره واریز ۶۰۰ هزار تومان مستمری اظهار کرد: به ما اعلام کرده اند در بانک کشاورزی یک حساب برای دریافت مستمری افتتاح کنیم اما این کار را نکردیم.

وی افزود: ۱۱ خانواده که فرزندانشان دچار درصد بالای سوختگی شده اند به میزان مستمری اعلام شده اعتراض دارند چرا که بر حسب درصد سوختگی تعیین نشده است و از ۵ درصد سوختگی تا ۸۵ درصد سوختگی برای آنها ۶۰۰ هزارتومان مستمری در نظر گرفته شده است و به این دلیل با تعدادی از خانواده هایی که فرزندشان درصد بالای سوختگی دارند تصمیم گرفته ایم هیچ حسابی باز نکنیم.

آمنه دانش آموزی که ۸۵ درصد سوختگی دارد، گفت: باید به مشکلات ما بیشتر رسیدگی کنند و ما را برای درمان به خارج اعزام کنند اکنون در بیمارستان دولتی حضرت فاطمه (س) هستیم که خیلی نسبت به گذشته بهبود نیافته ام.

وی درباره وضعیت تحصیلی خود نیز گفت: اکنون در پایه ششم هستم امتحانات تمام شده و نمره قبولی هم گرفته ام هنگامی که به تهران برای درمان می آیم از درس هایم عقب می افتم و یک معلم درس های عقب افتاده را برایمان بازگو می کند.

چند روز قبل علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف دستورالعملی خطاب به سازمان بیمه سلامت و صندوق بیمه روستاییان و عشایر صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

اتفاق دردآور آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد شهرستان پیرانشهر در ۱۵ آذرماه ۱۳۹۱ که باعث سوختگی جمعی از دانش‌آموزان این مدرسه ابتدایی شد حادثه تلخی بود که خاطر همه شهروندان ایرانی را سخت آزرد. اگرچه شجاعت و روحیه پرامید کودکان حادثه‌دیده آنها را بر آن داشته تا با تلاش و کوشش و همراهی خانواده خود، رؤیاهای کودکی‌شان را تحقق بخشند و امیدوار و موفق زندگی کنند، اما این چیزی از مسئولیت دولت در قبال این عزیزان نمی‌کاهد.

لذا بنا بر دستور ویژه رئیس جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حسب وظیفه الهی، انسانی و ماموریت سازمانی، حمایت از این فرزندان ایران اسلامی را در دستور کار قرار می‌دهد. بر این اساس سازمان‌های تابعه زیر موظف‌اند در چارچوب امکانات و اختیارات، اقدامات زیر را در اسرع وقت به انجام رسانند:

۱. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف است با توجه به موافقت هیئت امنا نسبت به برقراری مستمری برای دانش‌آموزان به مبلغ ماهانه ۶ میلیون ریال از تاریخ اول فروردین ۹۴ اقدام کند.

۲. سازمان بیمه سلامت موظف است نسبت به برقراری پوشش بیمه پایه درمان دانش‌آموزان و تمهید شرایط لازم برای پوشش و ارائه خدمات درمان تحت پوشش بیمه  اقدام مقتضی انجام دهد.

مقتضی است ضمن انجام موارد مذکور، نتیجه اقدامات و فرایند درمان و بهبود کودکان مدرسه شین‌آباد به اینجانب گزارش شود.

آتش سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی در ۱۵ آذر ۱۳۹۱ به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدرسه منجر به سوختگی دانش آموزان یک کلاس شد که در این حادثه دو دانش آموز جان خود را از دست دادند و ۲۶ دانش آموز نیز مجروح شدند.

دکمه بازگشت به بالا