اهداکنندگان خون پولی دریافت نمی‌کنند

در برخی کشورهایی که نمی‌توانند به صورت داوطلبی مردم را به اهدای خون ترغیب کنند، اهداکنندگان در مقابل واحد خونی که اهدا می‌کنند، پول دریافت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: در ایران اهدای خون اقدامی خیرخواهانه است و اهداکنندگان بدون هیچ چشم داشت مادی و صرفاً به خاطر ثواب اخروی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند. …

در برخی کشورهایی که نمی‌توانند به صورت داوطلبی مردم را به اهدای خون ترغیب کنند، اهداکنندگان در مقابل واحد خونی که اهدا می‌کنند، پول دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران اهدای خون اقدامی خیرخواهانه است و اهداکنندگان بدون هیچ چشم داشت مادی و صرفاً به خاطر ثواب اخروی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند.

حسینی افزود: براساس تجربه، خون اهداکنندگانی که با نیت معنوی و برای نجات جان انسان‌ها به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند بسیار سالم‌تر از کسانی است که با انگیزه‌های مادی و برای دریافت پول خون می‌دهند.

وی ادامه داد: اهدای خون نماد بارز دگرخواهی و ایثار در جامعه امروز است به همین دلیل نمی‌توان برای ترویج این فرهنگ دستوری عمل کرد.

نوشته های مشابه

این مسئول ابراز کرد: این که پایگاه‌های سیار انتقال خون به ادارات و دستگاه‌ها مراجعه کنند و از کارکنان بخواهند علی‌رغم میل باطنی خون اهدا کنند به هیچ وجه درست نیست و باعث می‌شود مردم از اهدای خون گریزان شوند.

حسینی یادآورشد: انتقال خون با هماهنگی با دستگاه‌ها و ادارات نسبت به دریافت خون اهداکنندگان اقدام می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: هر واحد خون می‌تواند در مواقع ضروری جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات دهد بنابراین اگر هر فرد سالی سه بار اهدا داشته باشد درحقیقت جان ۹ نفر را نجات داده است.

وی در پایان اظهار کرد: افزایش آمار اهداکنندگان مستمر در جامعه نیاز به اطلاع رسانی، تبلیغات و فرهنگ‌سازی دارد که به نظر می‌رسد رسانه‌ها و خانواده بهترین پایگاه برای تحقق این هدف باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا