پیش‌بینی تولید ۶۹ هزار تن گندم در البرز

سیدمجید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: امسال هرکیلو گندم از کشاورزان به قیمت ۱۱۵۵ تومان، به صورت نقدی خریداری می‌شود. موسوی افزود: استان البرز با تولید ۵.۶ تن گندم درهر هکتار رتبه دوم و با تولید ۴.۳ تن جو در هرهکتار رتبه نخست عملکرد جو در کشور را …

سیدمجید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: امسال هرکیلو گندم از کشاورزان به قیمت ۱۱۵۵ تومان، به صورت نقدی خریداری می‌شود.

موسوی افزود: استان البرز با تولید ۵.۶ تن گندم درهر هکتار رتبه دوم و با تولید ۴.۳ تن جو در هرهکتار رتبه نخست عملکرد جو در کشور را دارد.

وی ادامه داد: علاوه براین البرز در زمینه تولید هلو و شلیل، آلو، گوجه سبز و توت فرنگی نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این استان در تولید گلابی و قارچ نیز در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۹۸ واحد مرغداری دراستان فعال است که درمجموع ۴.۶ میلیون قطعه مرغ تولید می‌کنند.

وی ابراز کرد: البرزی‌ها سالانه ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ مصرف می‌کنند که ۱۴۴ هزار تن آن در داخل استان تولید و مابقی از سایر استان‌ها وارد می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی استان افزود: در زمینه تولید گوشت قرمز هم هنوز به طور کامل دراستان ظرفیت‌سازی نشده به طوری که البرزی‌ها سالانه ۲۹ هزار تن گوشت قرمز مصرف می‌کنند ولی تولید داخلی استان ۱۸ هزار تن است.

این مسئول تاکید کرد: البرز در بحث تولید تخم مرغ نیز در جایگاه مناسبی قرار دارد به طوری که ۱۱ درصد تخم مرغ مصرفی کشور دراین استان تولید می‌شود.

موسوی یادآورشد: البرزی‌ها سالانه ۲۶ هزار تن شیر مصرف می‌کنند در حالی که تولید سالانه این محصول ۹۴ هزار و ۸۰۰ تن است.

وی در پایان گفت: ۶۹ هزار تن شیر مازاد بر مصرف استان به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا