احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های طالقان

منطقه البرز، با اشاره به برخی مناطق بحرانی استان که احتمال آتش‌سوزی در آنها بیشتر است، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان افزایش می‌یابد. وی اظهار کرد: گاه یک بی‌دقتی منجر از سوی انسان‌ها و یا یک حادثه طبیعی مثل رعد و برق باعث می‌شود …

منطقه البرز، با اشاره به برخی مناطق بحرانی استان که احتمال آتش‌سوزی در آنها بیشتر است، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: گاه یک بی‌دقتی منجر از سوی انسان‌ها و یا یک حادثه طبیعی مثل رعد و برق باعث می‌شود هکتارها از عرصه‌های طبیعی در آتش بسوزد و از بین برود. در استان البرز جنگل‌های طالقان و جاده چالوس که دسترسی به آنها آسان نیست و در مسیرهای صعب العبور قرارگرفته‌اند جزء مناطق بحرانی برای آتش سوزی هستند.

جابری یادآور شد: برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در این جنگل‌ها گشت‌زنی‌های نظارتی محیط‌بانان به طور مستمر انجام می‌شود. استان البرز حدود ۵۱۷ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این وسعت ۳۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۱۵ هزار هکتار نیز جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک نیروها و امکانات موجود برای حفاظت از این میراث ماندگار کافی نیست و همین باعث می‌شود در مواقع بروز حادثه و بحران نتوانیم به موقع و با سرعت عمل کنیم.

جابری افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود از مردم انتظار داریم که همیار منابع طبیعی باشند و در صورت مشاهده هر حادثه و تخلف در عرصه‌های طبیعی استان موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: برای ارتقای عملکرد حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی، برنامه افزایش تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی در دستور کار قرار گرفته و براین اساس به زودی شاهد راه اندازی پاسگاه محیطبانی آسارا خواهیم بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان البرز بیان کرد: هرچند نیروو امکانات منابع طبیعی اندک است ولی در مواقع بروز حوادث طبیعی جدی مانند آتش‌سوزی از نیروهای هلال احمر و شهرداری استفاده می‌کند تا خطر را رفع کند.

دکمه بازگشت به بالا