گلایه از سازمان مالیاتی مبنی بر عدم تعیین تکلیف اعتراض مالیاتی بعد از یکسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در کدال سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، در گزارش حسابرس مستقل شرکت مخابرات ایران سهامی خاص آمده است: این سازمان اعتقاد دارد که شواهد حسابرسی کسب‌شده، برای اظهارنظر مشروط نسبت به صورت‌های مالی، کافی و مناسب است. همچنین این سازمان مسئولیت دارد به عنوان …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در کدال سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، در گزارش حسابرس مستقل شرکت مخابرات ایران سهامی خاص آمده است: این سازمان اعتقاد دارد که شواهد حسابرسی کسب‌شده، برای اظهارنظر مشروط نسبت به صورت‌های مالی، کافی و مناسب است.

همچنین این سازمان مسئولیت دارد به عنوان بازرس قانونی، موارد عدم رعایت الزامات قانونی مقرر در اصلاحیه قانون تجارت و مفاد اساسنامه شرکت و سایر موارد لازم را به مجموع عمومی عادی صاحبان سهام گزارش کند.

مبانی اظهارنظر مشروط

مالیات حقوق سال‌های ۱۳۹۰ لغایت ۱۳۹۲ کارکنان طبق برگ‌های قطعی صادره و گزارش حسابرسی مالیاتی سال ۱۳۹۲، جمعاً مبلغ ۴۴۶ میلیارد ریال بدهی مالیاتی وجود دارد که از این بابت مبلغ ۱۶۴ میلیارد ریال به عنوان علی‌الحساب پرداخت شده است. شرکت نسبت به برگ‌های قطعی صادره اعتراض نموده لیکن تا تاریخ این گزارش نتیجه آن مشخص شده است. همچنین بابت مالیات عملکرد سال ۱۳۹۲ براساس گزارش حسابرسی مالیاتی مبلغ ۴۸.۴ میلیارد ریال کسری ذخیره وجود دارد. علاوه بر آن بابت مالیات عملکرد سال مورد گزارش، براساس سود ابرازی محاسبه و در حساب‌ها منظور شده است. تعدیل صورت‌های مالی در ارتباط با موارد بالا ضروری است، لیکن تعیین مبلغ دقیق آن موکول به اعلام نظر نهایی مسئولین مالیاتی است.

اظهارنظر مشروط

به نظر این سازمان، به استثنای آثار مورد مندرج در بند ۴، صورت‌های مالی یادشده در بالا، وضعیت مالی شرکت مخابرات استان تهران (سهامی خاص) در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت طبق استاندارهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می‌دهد.

همان گونه که در یادداشت توضیحی ۲ـ۲۳ صورت‌های مالی منعکس است، به ازای هر دقیقه ارتباط با شرکت ایرانسل مبلغ ۳۳۴ ریال هزینه و به ازای هر دقیقه ارتباطات بالعکس حاصل از مکالمات شهری و بین‌شهری به ترتیب مبالغ ۸۳ ریال و ۱۶۷ ریال درآمد خدمات اتصال متقابل محاسبه گردیده است. اظهارنظر این سازمان در اثر مفاد این بند مشروط شده است.

با توجه به یادداشت توضیحی ۱۰ صورت‌های مالی، دارایی‌های ثابت مشهود از پوشش بیمه‌ای کافی برخوردار نمی‌باشد. اظهارنظر این سازمان در اثر مفاد این بند مشروط نشده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا