وحید طالب لو از زندگی شخصی و کاری اش می گوید!/ هیچ وقت با رحمتی آشتی نمی کنم!

وحید طالب لو از زندگی شخصی و کاری اش می گوید!/ هیچ وقت با رحمتی آشتی نمی کنم! شاید صحبت کردن و گپ و گفت با وحید طالب لو که زیاد هم اهل مصاحبه های پی در پی نیست در وهله اول کار سختی به نظر برسد اما دروازه بان بااخلاق و بی حاشیه استقلال …

وحید طالب لو از زندگی شخصی و کاری اش می گوید!/ هیچ وقت با رحمتی آشتی نمی کنم!

شاید صحبت کردن و گپ و گفت با وحید طالب لو که زیاد هم اهل مصاحبه های پی در پی نیست در وهله اول کار سختی به نظر برسد اما دروازه بان بااخلاق و بی حاشیه استقلال را آن هم درست در روز تولدش به تماشاگر دعوت کردیم و برای او تولد کوچکی گرفتیم.

وحید آمد تا از فوتبال بگوید، از بغض ها و شادی هایش، از خوبی ها و بدی هایش، از اینکه امسال چه بر سر تیم محبوبش آمده… وحید طالب لو آمد و آغاز ۳۴ سالگی اش را در کنار ما جشن گرفت. آمد و گفت برای رسیدن به حق باید چقدر صبور بودن را بلد بود…

یک نیم فصل کنار تیم خودت (استقلال) بودی، چه حسی داری؟

نوشته های مشابه

– اول از شما بابت جشن تولد ممنونم. این جشن حتما جزو خاطرات خوب من می ماند. بازگشت مجدد به استقلال که سالیان سال در کنارش بودم و افتخار پوشیدن پیراهنش را داشتم، حس بسیار خوبی بود. با انگیزه بالایی آمدم و هر چه در توانم بود انجام دادم ولی متاسفانه چون امسال بازی خیلی کم به من رسید خودم راضی نبودم و با توجه به مشکلات حاضر در مجموعه استقلال همه چیز دست به دست هم داد تا یک فصل کابوس وار داشته باشیم.

خیلی ها معتقد بودند بازگشت وحید طالب لو به استقلال اشتباه بود؛ تو به تیمی برگشتی که انواع و اقسام مشکلات را داشت. الان که فصل به اتمام رسیده و تو بازی نکردی و استقلال هم قهرمان نشد، از اینکه از نیم فصل به استقلال آمدی پشیمان نیستی؟ ترجیح نمی دادی فصل جدید بیایی؟

– نه، بحث پشیمانی نیست. من در آن مقطع بهترین تصمیم را گرفتم ولی راهمان به سمت و سویی که می خواستیم نرفت. خیلی می توانست بهتر از اینها باشد. ما حداقل می توانستیم سهمیه آسیا را داشته باشیم ولی خب متاسفانه در خود مجموعه استقلال هم یکسری مشکلات رخ داد. تمام اینها دست به دست هم داد و مثل یک ترمز جلوی پیشرفت تیم را گرفت.

بیا درباره این اتفاقات و مشکلات صحبت کنیم. به عنوان یک قدیمی استقلال، به نظرت چه اتفاقی برای این تیم افتاد؟

– خیلی اتفاقات. این بحث هم بحث کلانی است و زمان زیادی می برد و هم افراد مختلفی باید باشند تا از زوایای مختلف به آن نگاه کنند. از مسئولان خواهش می کنم بنشینند و مشکلات تیم را برای سال آینده ببینند تا برای پیشرفت فصل بعد از آن درس بگیریم. من از اینکه هواداران را در آخر فصل آنقدر غمگین دیدم خیلی ناراحت بودم و به اصطلاح خستگی به تنم ماند. ما واقعا شرمنده مردم شدیم.

اول برسیم به امیر قلعه نویی. چه اتفاقی برای سرمربی استقلال افتاد که دیگر آن قلعه نویی سال های گذشته نبود؟

– اتفاق خاصی نیفتاد. شاید چون آقای قلعه نویی مسئولیت فنی دارند و از لحاظ فنی و مسئولیتی، همه چیز با ایشان است بیشتر به ایشان خرده گرفتند و ایشان را مقصر دانستند. ما مشکل مالی داشتیم، مشکل نظم بود، بحث فنی بود… اینکه بگوییم فقط امیر قلعه نویی مصر بود، کاملا اشتباه است. هر کس به سهم و حق خودش مقصر است. من بازیکن هم به سهم خودم در این ناکامی مقصرم، همانطور که اگر نتیجه حاصل می شد همه سهم داشتیم، در این ناکامی هم همه مقصریم.

استقلال امسال مشکل فنی نداشت؟

– قطعا داشت.

یعنی این مشکلات به کادر فنی مربوط بود؟

– من گفتم هر کسی به سهم خودش مسئول این ناکامی است؛ از من که بازیکن هستم تا سرمربی، مربی، کادر فنی و کادر مدیریتی، همه به اندازه خودشان در ناکامی شریک هستند.

خیلی ها گفتند قلعه نویی امسال اقتدار سال های گذشته را نداشت. تو به عنوان کسی که هم سال های قبل با ایشان کار کردی و هم امسال کنار تیم بودی چه نظری داری؟ واقعا از اقتدار سرمربی کم شده است؟

– این مسئله از خیلی جاها نشأت می گیرد. مثلا وقتی در یک مجموعه حقوق کارمند را نمی دهی نمی توانی انتظار داشته باشی کارمندت سر موقع بیاید و سر ساعت هم برود. من خودم از نیم فصل رفتم. امسال خیلی از بچه ها واقعا دلی کار کردند ولی شاید نود درصد بازیکنان به غیر از پرداختی اول فصل دیگر هیچ پولی دریافت نکردند و این کار را خیلی سخت می کرد. بازیکن به خاطر پول سر تمرین نمی آمد، دیر می آمد، زود می رفت، عصبی بود. اینجا از کادر فنی و سرمربی کاری برنمی آید. بچه ها واقعا تحت فشار بودند. من دیدم چندین بازیکن به قدری در زندگی شخصی شان دچار مشکل شده بودند که در زمین عکس العمل نشان می دادند و شاید بعدها خودشان هم تعجب کنند.

یکسری اعتقاد داشتند وحید طالب لو از قدیم دلخوری هایی از امیر قلعه نویی داشته و حالا با بازگشت به استقلال دارد از دیدگاه های قبلی اش عدول می کند. مثلا شاید قلعه نویی از دروازه بان سابق استقلال خیلی دفاع می کرد و این باعث دلخوری تو شده.

– نه، اصلا اینطور نبود. خیلی اوقات اتفاقاتی افتاده که جلوی پیشرفت مرا گرفته، ناراحت هم شده ام ولی همه را در خودم ریختم و هرگز بروز ندادم. زمان، خیلی چیزها را ثابت می کند. من سعی کردم همیشه در این قضایا صبور باشم و هر آنچه حس می کنم درست است انجام داده ام. متاسفانه عوامل بیرونی هم زیاد است و بخصوص بعد از آسیب دیدگی ام خیلی به من ضربه زده است ولی من هم برای خودم اصولی دارم که دوست دارم به آن پایبند باشم و به خاطر بازی کردن یا نکردن و صرفا به خاطر شرایط خوب داشتن در فوتبال، هرگز اصولم را زیر پا نمی گذارم.

تو با بسیاری از مدیران استقلال کار کردی؛ آقای فتح الله زاده، آقای افشارزاده و خیلی های دیگر. در این دوره، باشگاه مشکل مدیریتی داشت؟

– در استقلال بحث مدیریتی فقط بحث مالی است. هر مدیری که بتواند منابع مالی بیشتری تامین کند بیشتر به چشم می آید. در صورتی که بحث مدیریت شرتایط ویژه ای دارد. امسال ما بحث های دیگری هم داشتیم؛ مثل همین بحث خصوصی سازی که هم به استقلال و هم به پرسپولیس خیلی ضربه زد. اگر کمی صبر می کردند تا فصل تمام شود خیلی بهتر بود. ما امسال سال خیلی سختی داشتیم. حتی الان هم که فصل تمام شده، هنوز بحث خصوصی سازی باز است و ما بلاتکلیفیم. تیم های دیگر الان دارند یارگیری می کنند برای فصل بعد ولی ما همچنان مانده ایم ببینیم چه تصمیمی می گیرند و چه کسی مالک باشگاه می شود. ببینید چقدر زمان ما محدود است. حالا تیم پرسپولیس یک آقای هدایتی دارد که در شرایط بحرانی به تیم محبوبش کمک می کند و بارها در شرایط سخت دست پرسپولیس را گرفته است ولی این اتفاق در تیم ما نمی افتد و در مواقعی که واقعا نیاز داشتیم هیچ کس به ما کمک نکرد.

به عنوان یک قدیمی استقلال نظرت درباره خصوصی سازی چیست؟

– من موافق خصوصی سازی هستم چون در بخش خصوصی است که رقابت ایجاد می شود ولی به این شکل که یکباره کمک دولت کاملا قطع شود، به تیم ها ضربه می زند. یعنی نباید یکباره صورت بگیرد. مجلس به یکباره تصویب کرد نباید از هیچ ارگان دولتی به باشگاه ها کمک شود. حتی وقتی در شاهین بوشهر هم بودم این مسئله باعث شد مشکلات زیادی برای ما ایجاد شود و این تیم ریشه دار و مردمی از بین برود. این کار باید طی یک پروسه چند ساله صورت بگیرد.

یک زمانی گفته شد بهترین دوره دروازه بانی استقلال زمانی بود که تو و مهدی رحمتی با وجود تمام اختلاف نظرها با هم در رقابت بودید. بودن دو ستاره باعث شده بود همیشه دروازه استقلال قوی باشد. قبول داری بعد از آن دوره دروازه استقلال دچار افت شد؟

– من اعتقادی ندارم به اینکه شما حتما رقیب خیلی خوب داشته باشید. استقلال تیم بزرگی است و همین که هواداران اینقدر از تیم شان انتظار دارند کافی است. حتما لازم نیست رقیبی داشته باشید. بستگی به توانایی بازیکن هم دارد. من تمام سال هایی که در استقلال بودم همیشه رقیب بزرگی داشته ام و این کار را همیشه برایم سخت کرده است. شاید بحث تیم ملی هم برای من خیلی تحت تاثیر این قضیه قرار گرفت.

بعد از آن مصدومیت سنگینی که داشتی خیلی ها گفتند وحید دیگر تمام شد. چه انگیزه هایی داشتی که دوباره برگشتی؟

– من واقعا به خاطر علاقه ام به فوتبال برگشتم. شانس بزرگ دیگر من در زندگی یک همسر خوب است که در خیلی از مواقع سخت در کنار من بود. مواقعی که خودم احساس ناامیدی می کردم همسرم پشتم بود و با انرژی و روحیه اش به من کمک می کرد انگیزه ام صد چندان شود و نگاهم رو به جلو باشد. من بعد از مصدومیت، تمرینات سخت بدنسازی را پشت سر گذاشتم که بتوانم دوباره به شرایط ایده آلم برسم ولی بعد از برگشتم به فوتبال خیلی چیزها عوض شد. الان می گویند وحید طالب لو با روزهای اوجش فاصله دارد. مگر من چند بازی انجام داده ام که کسی بخواهد مرا با دوره های قبل قیاس کند؟ من همیشه سعی کرده ام چه بازی کنم و چه بازی نکنم تیمم بهترین نتیجه را بگیرد. هیچ وقت در تیم سمپاشی نکرده ام که مانع پیشرفت و نتیجه گیری تیم شود اما حالا شاید خیلی ها با زیر توپ زدن بازی کنند و با تمرین نرفتن پول شان را بگیرند.

زمان شما اینجور مسائل کمتر بود؟

– خیلی کمتر بود و این بدعت بسیار بدی هم هست. به هر حال جوانان از بزرگترها یاد می گیرند. آن دوره که من استقلال بودم بزرگتر تیم ما محمود فکری بود. علیرضا منصوریان کاپیتان ما بود. علی سامره بود و مقطع بعد فرهاد مجیدی. ما از این افراد یاد گرفتیم که از آن نسل ما الان امیرحسین صادقی مانده، پیروز قربانی مانده و چند نفر دیگر. الان یکسری حرمت ها از بین رفته است. آن موقع وقتی بزرگتر بالای سر تیم بود تا از ما سوال نشده بود اصلا اظهارنظر نمی کردیم ولی الان یک جوان هنوز ۱۰ بازی هم در لیگ برتر نبوده، ادعا و اظهارنظر می کند. چرا؟ چون یکدفعه فوتبال ما از این بزرگترها خالی شد.

امسال استقلال حاشیه کم نداشت که یکسری از این حاشیه ها هم ساخته بازیکنان بود. این همان ضعف و نداشتن پیشینه فرهنگی است؟

– خب، بحث من کلی است ولی استقلال هم به نسبت تیم های دیگر با وجود داشتن بازیکنانی مثل آرش برهانی و خسرو حیدری و حتی در نیم فصل اول آندو، حنیف و امیرحسین صادقی که همه تجربه دارند شاهد مسائل حاشیه ای بود.

یکی از مسائلی که در رسانه ها مطرح شد شایعه کم کاری بازیکنان بود. به عنوان کسی که امسال شاهد مسائل باشگاه بودی، به نظرت بازیکنان استقلال کم کاری کردند؟

– ببینید، من به مسئله کم کاری اعتقاد ندارم. امسال تیم از لحاظ روحی بیمار بود. این باعث شد بازیکن نتواند توقعی که از او می رود را برآورده کند. مسائل مختلفی هم دست به دست هم داد که در روحیه بازیکنان تاثیر گذاشت. من می توانم به جرأت بگویم بیش از پنجاه درصد مسائل ورزش حرفه ای، روحی روانی است. ما امسال متاسفانه از لحاظ روحی در استقلال مشکل داشتیم. امسال نظم نداشتیم و اتفاقاتی پیش آمد که باعث شد رقابت در تیم کم شود.

چه اتفاقاتی؟

– بگذارید در این رابطه بزرگترهای تیم صحبت کنند و نظر کارشناسی بدهند.

بالاخره کاپیتان دوم استقلال هستی!

– بزرگتر از لحاظ کادر فنی.

امسال شایعه مربیگری ها در استقلال خیلی داغ شده. به نظرت مربی استقلال چه شرایطی باید داشته باشد؟

– یک مقطعی تیم استقلال خیلی به سلیقه شخصی جلو رفت. من خودم این را احساس کردم ولی استقلال و پرسپولیس تیم مردمی اند و بیشتر باید به نظر مردم احترام گذاشت. سرمربی باید دلخواه هوادار باشد. از استقلال و پرسپولیس حالا فقط هواداران مانده اند. الان فقط هوادارانند که این اسم را نگه داشته اند. این دو تیم بی هوادار واقعا چیزی از تیم های معمولی بیشتر ندارند. نقطه قوت باقی مانده الان فقط هوادار است. اگر هوادار این تیم را دوست داشته باشد همه دوباره انگیزه پیدا می کنند. اگر هوادار بازیکن و مربی اش را دوست داشته باشد تیم، تیم موفقی می شود.

شنیدی که بعضی ها دارند در رسانه ها خودشان را سرمربی فصل بعد تیم استقلال مطرح می کنند و حتی بعضی تیم کشی هم کرده اند؟

– بله، شنیده ام ولی خودم اصلا دوست ندارم در این زمینه ورد کنم چون خط قرمزها و اعتقادات من شایسته سالاری است تا در باند کسی بودن. من از اول فوتبالم در استقلال، با هر مربی کار کرده ام و با مربی ها تیمم را عوض نکرده ام. مکتب من فقط مکتب استقلال است.

خیلی ها در استقلال مکتب شان فردی است.

– نه، مکتب من استقلال است چون تمام افرادی هم که مکتب شان فردی است در آخر تحت عنوان مکتبی هستند به نام استقلال.

یک بازیکن مدعی شده بود از چهار گروه مختلف برای ثبت قرارداد با او تماس گرفته اند، کسی با تو تماس گرفته؟

– من با باشگاه قرارداد دارم.

هیچ کس تماس نگرفت که تو در ترکیب اصلی هستی؟ از باشگاه خودتان چطور؟

– نه خیر. از باشگاه هم هنوز با من تماس نگرفته اند. همه منتظریم ببینیم چه اتفاقی می افتد.

می خواهیم با وحید طالب لو به عنوان قدیمی استقلال درباره گزینه های سرمربیگری صحبت کنیم. یکی از گزینه های خیلی مطرح علیرضا منصوریان است، دوست صمیمی و همبازی ات. چه توصیه ای به علیرضا منصوریان داری اگر روزی خواست سرمربی استقلال شود؟

– من قطعا مطمئنم آقای منصوریان روزی سرمربی استقلال می شود. زمانش را نمی دانم ولی این پتانسیل را در ایشان می بینم که روزی سرمربی استقلال شود. توصیه خاصی نمی توانم داشته باشم چون ایشان هم بزرگتر از من است، هم تجربه بیشتری دارد و هم با فضای این باشگاه کاملا آشناست.

وحید؛ صراحت بیان تو همیشه قابل تقدیر بوده. الان علیرضا منصوریان شایسته ترین فرد برای سرمربیگری استقلال است؟

– باید ببینیم نظر مسئولان چیست. من وقتی نظر می دهم که صاحب نظر باشم.

گزینه بعدی استقلال پرویز مظلومی است. زمانی هم با ایشان کار کرده ای.

– بله، پرویز مظلومی شخصی بود که باعث شد من از استقلال بروم. نظر خاصی ندارم. امیدوارم هر چه به صلاح استقلال است و هر چه می تواند این هواداران را خوشحال کند رقم بخورد.

بندی در قرارداد شما هست که بتوانی قرارداد را فسخ کنی؟

– نه، چنین بندی در قرارداد من وجود ندارد. اگر اتفاقی بیفتد که مردم خوشحال شوند ما همه خوشحال می شویم، مهم شخص نیست.

گزینه سوم اسکوچیچ یا یک مربی خارجی است. تو که با اسکوچیچ کار نکردی؟ اصلا با انتخاب مربی خارجی برای استقلال موافقی؟

– نه، من با ایشان کار نکرده ام. باید ببینیم فضا برای مربی خارجی مناسب است یا نه. یادتان هست آن زمان که آقای کخ آمد؟ من عکس های آن تیم را دارم. خیلی تیم خوب و بزرگی بود. اصلا هر کدام از بازیکنان یک تیم بودند ولی خب تیم موفق نشد.

یعنی فضای سکوها به رهم ریخت یا دست های پشت پرده در کار بود؟

– من مهمترین فاکتور را اتحاد می دانم. الان هم با تمام مشکلات و مسائل، من به عنوان کوچکترین عضو باشگاه خیلی خوشحال می شوم روزی را ببینم که بزرگترهای ما همه در کنار هم دور یک میز بنشینند و نظراتشان را بگویند و بهترین ها برای پیشرفت تیم برگزیده شوند. این یکی از بزرگترین آرزوهای من است. ما سال پیش از اتحاد دور شدیم و بعد بحث اتحاد از دست همه در رفت. یکدل بودن از سکو شروع می شود. سکو، هیات مدیره، مدیرعامل، مربی، بازیکن، همه و همه … هر کس به نسبت وظیفه خودش تاثیرگذار است. مثلا تدارکات تیم واقعا یکی از اساسی ترین هاست. اگر یک روز آقا مدد جباری و حسین امانتی نباشند ما احساس خلأ می کنیم یا بحث کادر پزشکی و ماساژورها.

می گویند وقتی یک سرمربی انتخاب می شود یکسری آلترناتیوهای این مربی از بیرون فضا را برای کار سخت می کنند.

– ببینید، نظرات متفاوت است. نمی توانیم بگوییم نظر همه باید یکی باشد ولی می توانیم نظرات را به هم نزدیک کنیم و پیشکسوت ها بنشینند و برنامه ریزی اساسی چند ساله کنند.

گزینه دیگر فرهاد مجیدی است؛ به عنوان سرمربی یا حتی کادر فنی. این ترکیب منطقی است؟

– فرهاد مجیدی یکی از دوست داشتنی ها و محبوب هاست. من از فرهاد مجیدی خیلی چیزها یاد گرفتم. واقعا می توانم بگویم به شرط مهیا بودن فضا این اتفاق می تواند بیفتد. می ترسم اگر صراحتا حرف بزنم به وجهه این عزیزان خدشه ای وارد شود. مسئولیت خیلی بزرگ است. همه این عزیزان بین مردم عزیز هستند و اگر با فضای مناسبی وارد نشوند امکان خدشه دار شدن فضای گذشته شان وجود دارد.

در یک کلمه بگو الان فضا برای ورود مجیدی و منصوریان مهیاست؟

– بستگی دارد صاحب تیم چه کسی شود. باید دید چقدر بودجه برای تیم در نظر می گیرند.

اگر بودجه بدهند فضا مهیاست؟

– اگر بودجه بدهند برای خیلی ها فضا مهیاست.

گفتی با استقلال قرارداد داری؛ اگر سرمربی جدید استقلال کسی مثل رحمتی را بیاورد به قراردادت پایبند می مانی؟

– من راجع به شرایط خودم فکر می کنم نه دیگران. زمانی یک برنامه ای چیده بودند که من خودم هم وارد یک برنامه ای شدم که فکرش را هم نمی کردم.

مردم دوست دارند بدانند قضیه تو با رحمتی به کجا رسید. اصلا شایعه شده بود گروهی در تلاشند شما را آشتی دهند.

– بحث من با ایشان اصلا فنی و فوتبالی نست. بحث درباره تهمت هایی است که ایشان به من زدند. بحث فردی و شخصی و اخلاقی و بی احترامی هاست.

اینکه گفتند گروهی در تلاشند شما را آشتی دهند چه؟ مثل منصوریان و مجیدی.

– نه. تا الان که چنین اتفاقی نیفتاده و امیدوارم از الان به بعد هم نیفتد.

می گویند با آمدن احتمالی بیرانوند به استقلال شما به نفت تهران می روید.

– همه اینها فعلا در حد حرف است تا وقتی تکلیف باشگاه مشخص شود. من با استقلال قرارداد دارم و تجربه ای هم که از گذشته داشته ام به من می گوید همین جا بمانم.

ولی شایعه بیرانوند الان خیلی جدی است.

– هر کسی کادر فنی تصمیم می گیرد بیاید، قدمش روی چشم. من از رقابت ترسی ندارم. فقط برایم مهم است که رقابت داخل زمین باشد، نه خارج از آن.

گفته بودی برای حرفه ای شدن فوتبال باید ملاک های فوتبال حرفه ای به بازیکن تزریق شود.

– در فوتبال ما این چرخه ناقص عمل می کند. ما چرا نباید تیم های پایه داشته باشیم؟ چرا تیم الف و ب نباید باشد و در لیگ شرکت کند تا ساختار فوتبالی از بین نرود؟ ما باید بتوانیم بازیکن بیست میلیونی را به ۲۰۰ میلیونی تبدیل کنیم. من خودم با پنج هزار تومان هم برای استقلال کار کرده ام. از حسابدار باشگاه بپرسید من چقدر پول گرفته ام و در این سه چهار سالی که نبودم چقدر برای این پست خرج شده است. خیلی از این هزینه ها به بازیکنان هم نمی رسد. یعقوب را ببینید. از استقلال رفت دوباره پول کلانی دادند تا برگردد. من قبول دارم در استقلال و پرسپولیس به جوان ها بازی دادن سخت است اما بزرگترها و وزارت ورزش باید نقشه راه بدهند.

نوید این را می دهی که تو را در قامت یک مدیر ببینیم؟ هدفت فقط مربی دروازه بان ها بودن که نیست؟

– نه، من سعی می کنم بهترین شوم. در مقطع مصدومیت به تیم چهارده ساله ها کمک کردم. خمس و زکات علم، انتقال آن است. به سرمربیگری هم فکر می کنم ولی خب هنوز زود است.

یعنی ان شاءالله تو را در جهام جهانی هم می بینیم؟

– من به جام ملت های بعد از جام جهانی هم فکر می کنم. منتظر فرصت هستم یک دوره طلایی دیگر هم داشته باشم؛ با کمک خدا. من خیلی کمتر از اندازه زحمتم به حقم رسیده ام.

به عنوان سوال آخر؛ هواداران امسال شرایط سختی داشته اند، دوست دارند از زبان تو که برایشان محبوبی یک حرف دلگرم کننده و امیدوارکننده بشنوند.

– من خودم هم هوادار استقلال هستم و در برد و باخت، استقلال را دوست دارم. ما این تیم را دوست داریم و به پایش می مانیم. من بعد از سوت پایان دربی شرمنده بودم. هواداران من را ببخشند. امسال همه چیز دست به دست هم داد و نشان داد ما راه مان را درست نرفتیم اما امیدوارم فصل جدید اتفاقات خوبی بیفتد.

همشهری تماشاگر

دکمه بازگشت به بالا