واکنش بان کی مون به حکم اعدام مرسی

بان کی مون در بیانیه ای که دفتر وی صادر کرد گفت: سازمان ملل با حکم اعدام در هر حالتی مخالفت می کند و از چنین احکامی عمیقا نگران است؛ احکامی که به دنبال جلسات دادگاه جمعی صادر شد و در طولانی مدت آثار منفی بر فرصت های ثبات در مصر خواهد داشت. جاش ارنست …

بان کی مون در بیانیه ای که دفتر وی صادر کرد گفت: سازمان ملل با حکم اعدام در هر حالتی مخالفت می کند و از چنین احکامی عمیقا نگران است؛ احکامی که به دنبال جلسات دادگاه جمعی صادر شد و در طولانی مدت آثار منفی بر فرصت های ثبات در مصر خواهد داشت.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز امروز سه شنبه گفت که واشنگتن شدیدا از حکم اعدام محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر ناراحت است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین حکم اعدام محمد مرسی را دارای انگیزه های سیاسی علیه وی دانست.

دادگاهی در مصر روز سه شنبه حکم اعدام محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده این کشور را به جرم توطئه برای فرار از زندان و حمله به پلیس در جریان تظاهرات سال ۲۰۱۱ مصر تایید کرد.

نوشته های مشابه

این دادگاه در ابتدا مرسی و بیش از یکصد نفر از متهمان دیگر این پرونده را به مرگ محکوم کرده بود و امروز (سه شنبه) این حکم تایید شد.

در واکنش به این حکم، جنبش ممنوع اعلام شده اخوان المسلمین مصر روز سه شنبه با رد احکام قضایی صادر شده درباره اعدام محمد مرسی رییس جمهوری پیشین و شماری از یارانش، خواستار قیام مردمی علیه دولت این کشور شد.

حکم تایید شده در پی رایزنی این دادگاه با مفتی اعظم مصر در مورد این پرونده صادر شده است.

درهمین حال وکیل مرسی که ازسوی دادگاه منصوب شده است، گفت علیه حکم مرگ وی فرجام خواهی می کند.

امروز نیز همین دادگاه، مرسی را به اتهام جاسوسی برای گروههای خارجی به ۲۵ سال حبس محکوم کرد.

مرسی بابیان اینکه رویه قضایی علیه وی بخشی از کودتا توسط عبدالفتاح السیسی است، مشروعیت دادگاه مذکور و احکام صادر شده را زیر سوال برده است.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری کنونی مصر در ژوئیه ۲۰۱۳ در حالی که فرماندهی ارتش این کشور را برعهده داشت، مرسی را در جریان یک کودتا برکنار کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا